Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dielc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-05-2024
Halo,
Vandaag een nieuwe monitor gekocht, omdat mijn oude bak al een hele tijd aan vervanging toe was. Ik liet mijn ook vallen op de LG w2453tq. Het scherm is echt enorm groot en ben hier dan ook vrij tevreden over... tot ik deze morgen het scherm opzette ik denk dat dit de 2de keer was na openmaken doos en ik op een witte achtergrond reeds meerdere dode of niet reagerende pixels tegen kwam. Er zijn er 2 maal 2 net onder elkaar en deze hebben een rode kleur. Verder was er nog 1 met een witte kleur. Nu vroeg ik me af of dit normaal was om direct na aankoop al reeds zoveel dode pixels te hebben en of dit onder garantie valt. Of hier misschien nog iets aan te doen is. Ik ben nu bezeig om via een programma die alle pixels enorm snel van kleur doet te veranderen om te pixels te herstellen maar ik denk niet dat dat veel gaat helpen.

Kan iemand me helpen?
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat zegt de leverancier ervan?

Hier op GoT kunnen we over het algemeen je scherm niet repareren/omruilen voor je...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-09 21:01
Je kunt twee dingen doen:

1. Hopen dat die pixels over tijd weer gaan werken
2. Apparaat terug brengen en een ander exemplaar of model meenemen (maak het jezelf makkelijk en verzin een reden en zeg niet dat het door de pixels komt).

Persoonlijk koos ik voor optie 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Waar gekocht? Retourbeleid? Webwinkel > Koop op afstand > Mag retour. Pixelgarantie wordt gewoonlijk door fabrikant opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Meestal staat er op de website van de producent hoeveel dode pixels een scherm mag hebben voordat het een garantiegeval betreft. Eigenlijk zou je daar vooraf door een leverancier moeten gewezen.

Eventjes op de website van LG kijken dus.

Nog wat.... Welkom op Got. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Guardian Angel op 26-01-2011 19:03 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilraen
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09 23:09

Gilraen

The audacity!

Ik zou deze monitor inderdaad gewoon ruilen/retourneren.. Je hebt wettelijk recht op 8 dagen 'bedenktijd' (zoals al aangegeven door de andere reageerders) en dus op retour zonder aangifte van redenen bij online aankopen. Ik zou de moeite niet eens nemen dit proberen zelf te 'herstellen', want als er al zó snel zóveel pixels doodgaan na aanschaf is dat alleen maar een voorteken dat dit een slecht monitor-exemplaar is!

[ Voor 7% gewijzigd door Gilraen op 27-01-2011 01:00 ]

Battle.net: Gilraen / Origin ID: Gilraen222

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keejoz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-08 15:53
Als dit het geval was bij aankoop dan wordt hier meestal niet moeilijk over gedaan. Het dode pixel beleid is er enkel voor als dit na de aankoop voorkomt.

Je hebt een scherm gekocht en dit moet gewoon werken. Punt uit. Terugbrengen die handel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geniusboxen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-08 19:29
Kijk hier anders even. http://www.lg.com/uk/it-p...-Monitor-Pixel-Policy.jsp
Waar heb je de monitor gekocht? Heeft de winkel je een pixelgarantie aangeboden? Als je binnen de marges van LG valt heb je geen poot om op te staan.

EHSD-VM2D + PUHZ-SW50-VKA + PAR-WT50-A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilraen

Gilraen

The audacity!

@geniusboxen; wél als dielc online heeft gekocht. Dan maakt het geen donder uit of de dode pixels binnen de 'marge' vallen; want dan mag hij gewoon de monitor terug sturen binnen de wettelijke 8 dagen; zonder opgave van redenen zoals ik al zei. En als ze dan klagen bij retournering over kapotte pixels, dan kan je gewoon zeggen dat die pixels je helemaal niet eens waren opgevallen. Dus je hebt sowieso een poot om op te staan. Maar heb je hem wel online gekocht dielc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lenny77
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-08 16:53
Lady_G heeft inderdaad het duidelijkste punt...
Als je het ding op afstand heb gekocht (dus via een webshop OF een telefonische bestelling) dan mag je onder de wet koop op afstand binnen ZEVEN dagen zonder opgaaf van redenen het product retourneren. In dat geval heb je het uiteraard niet eens over dode (sub)pixels want je hoeft immers geen reden te geven.
Heb je het product in een winkel aangeschaft, dan wordt het pixels tellen. Volgens LG is er namelijk pas van een defect product te spreken als er meer dan 6 bright of dark subpixels zijn...

"To overcome other's armies without fighting is the best of skills" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilraen

Gilraen

The audacity!

Ben benieuwd wat je nu van plan bent dielc! Ben je nog somewhere? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:08

Exirion

Gadgetfetisjist

AvanCade schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 18:55:
1. Hopen dat die pixels over tijd weer gaan werken
Dat is zoiets als wachten totdat kerst en pasen samenvallen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilraen

Gilraen

The audacity!

Exirion schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 14:08:
[...]

Dat is zoiets als wachten totdat kerst en pasen samenvallen.
*O* altijd optimistisch blijven!

..
..
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 22:33
Lady_G schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 14:06:
Ben benieuwd wat je nu van plan bent dielc! Ben je nog somewhere? :P
Dit was zijn eerste post, hij heeft de informatie die hij nodig had. Hij is dus met de noorderzon vertrokken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-09 17:32

Roytoch

Nietes

Ja, of het topic staat opeens in een ander forum en hij heeft geen idee waar die heen is.

Trouwens, ik had een dode subpixel en die heb ik weer werkend gekregen door er overheen te wrijven, voorzichtig, met een doekje (over het scherm dan, niet over de pixel :| ).

[ Voor 50% gewijzigd door Roytoch op 27-01-2011 14:26 ]

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geniusboxen schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 01:26:
Kijk hier anders even. http://www.lg.com/uk/it-p...-Monitor-Pixel-Policy.jsp
Waar heb je de monitor gekocht? Heeft de winkel je een pixelgarantie aangeboden? Als je binnen de marges van LG valt heb je geen poot om op te staan.
Wat in bovenstaande quote staat is wat ik ook meegemaakt heb. Ik had vrijwel direct (of direct) 2 dode pixels opgemerkt, maar de leverancier zei doodleuk dat op een 19" scherm 5 of 6 dode pixels mag bevatten alvorens het garantie of ruilen zou worden. Oké, ik heb dan wel een vogeltjes merk, maar dit zou best ook bij andere producenten/leveranciers het geval kunnen zijn. De monitor die ik heb is een 19" Yuraku. Dus ik zou of snel retourneren als dat nog kan -zoals andere reacties al aangeven, dan sta je daar juridisch gezien aardig sterk. Als er een waardeloos pixel beleid gehandhaafd wordt niet. Er is overigens ook nog verschil tussen pixels die helemaal niets doen en pixels die een verkeerde kleur aannemen. De tolerantie van een pixel die helemaal niets doet, is volgens mij lager.

Overigens zie je er niets van in normaal gebruik. Alleen het bij het opstartscherm van Windows 7 valt het mij op, dan is het namelijk even zwart beeld, dan pak je de dode pixels er natuurlijk sneller uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilraen

Gilraen

The audacity!

karstnl schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 14:23:
Dit was zijn eerste post, hij heeft de informatie die hij nodig had. Hij is dus met de noorderzon vertrokken ;)
Hahah ja wie weet!
Ja, of het topic staat opeens in een ander forum en hij heeft geen idee waar die heen is.
Dat is idd wel zo ja, deze stond eerst bij beeldschermen.. Toen had ik er al op gereageerd, dus dacht zelf ook al even toen ik er daarna weer naar zocht van "huh, waar issie nou" maar had em algauw weer gespot *O* haha... Misschien zit hij zich nog steeds wel rot te zoeken > agoshie :9

Raar trouwens dat je die pixel weer werkend hebt gekregen...!? :? maar wel gelukkig natuurlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Gilraen op 28-01-2011 03:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:03

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik als modje zijnde breng een topic starter altijd op de hoogte van het feit dat ik een topic verhuis naar een ander subforum, ik neem aan dat mijn collega mod's dit ook doen. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Een topic waarin je eenmaal gepost hebt ben je toch nooit 'kwijt'? Dat staat in de "Post History" in je "MyReact" en blijft daar in staan ook als een topic verplaatst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilraen

Gilraen

The audacity!

@Dune, aha, okee! :D Wel zo handig en netjes idd..

@CaptJackSparrow, ja dat weet ík wel, maar als je nieuw bent duurt het soms wel even voordat je daar achter komt. :P (duurde bij mij nl in het begin ook ffies haha).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dielc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-05-2024
Bedankt voor de reacties allemaal,
Had het druk met exames en vandaar mijn late reactie
Ik heb de monitor niet online gekocht, maar ga hem 1 van de dagen proberen terug te brengen naar vandenborre. Ik denk echter dat ik net buiten de marges van LG val maar hopelijk neemt vandenborre hem terug.

Ik laat het weten
Pagina: 1