Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379948

Topicstarter
Weet iemand misschien of het mogelijk, of althans, of het veilig is om een USB2.0 externe harde schijf op een USB3.0 port aan te sluiten.
Ik geloof dat er wat verschil is in het voltage bij 2.0 en 3.0, zou dit kwaad kunnen?
Ik wil voorzichtig zijn en m'n schijf niet beschadigen, omdat ik niets kwijt wil.

Ja, ik snap wel dat een USB 2.0 schijf nooit op 3.0 snelheid zal werken, maar ik vraag me af of een 2.0 harde schijf wel sneller kan dan de max 60 mb/s (wat ik ergens las).
Daarom wil ik het dus uit testen, maar ik kan met google niet echt specifiek vinden wat ik zoek.

Heeft iemand er wat meer verstand van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292340

Zover ik weet is USB backwards compatible. Je zou dus USB 1 en 2 op een USB 3 aansluiting moeten kunnen aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:58
http://www.mobilyz.com/wp-content/uploads/usb-3_0.jpg
Als je naar een USB3.0 stekker kijkt zijn ze volledig compatibel ontworpen.
Zelfs usb 1.1 werkt nog, mits de driver (chips) dat wil.

Ik heb het nu overigens andersom, een usb 3 schijf op een usb2 systeem. De stekker zal een stukje minder ver inpluggen, maar het werkt prima! (Dit heeft wel enige snelheidswinst opgeleverd, zelfde HDD, controller veranderd)

[ Voor 12% gewijzigd door jeroen3 op 26-01-2011 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379948

Topicstarter
Bedankt voor de hulp.
Ik ging wat dingen kopiëren van m'n Externe HD naar m'n D schijf.
Dat ging ongeveer van 20 tot 25 MB/s.

Nu sluit ik hem aan op de USB 3.0 port en kopieer ik nog wat en nu gaat het ongeveer 35 MB/s.

Dus heeft het toch nog redelijk wat snelheidswinst opgeleverd! =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Komt omdat USB 2.0 aardig resource intensief is, de 3.0 controller ontlast dus veel meer.