STel hier al je vragen mbt autocad! Aangezien er toch altyd vele vragen zijn over dit pakker en er maar bar weinig nederlandsch forums over zijn...
ik ben net begonnen met autocad; na wat sculptuurtjes te hebben gemaakt wil ik beginnen aan het echte werk. Ik wil het gaan gebruiken om plattegronden en 3d modellen van door mij ontworpen gebouwen te maken. Hoe ga ik te werk; hoe maak ik bijvoorbeeld een muur; multiline ------> boundary -----? en dan extruden? Ik gebruik 3dstudio ook al voor fantasierijke sculptuur creaties en conceptionele vormgeving maar nu wil ik gewoon eens werkelijk uitgedachte ontwerpen van mij omzetten naar cad of 3dstudio
3d tekenen
Persoonlijk doe ik t altijd zo
eerst polyline van maken, "ext" tot gewenste hoogte, zo ga je al je muren af en alles van de muren die in dezelfde layers staan plak je aan elkaar met union (blijft je tekening ook nog lekker klein) hierna met "rmat" texture er op lichtpuntje even scene aanmaken en renderen met photoraytrace.
Als er iets uit moet maak je een box ter grote van wat er bv uit de wand moet voor bv deur, zet je op de plaats van de deur en extract en voila een gat.
Gewoon te simpel
als je iets wilt maar je weet niet met welk command press the magic button F1 autocad heeft een van de beste helpfile die er bestaan dus kijk daar eerst maar eens.
Tip als je extra dingen in je tekening zet zoals lantaarns enzo maak die dan buiten je tekening en maak er een block van anders is je tekening in no time 5 mb en purge regelmatig.
Persoonlijk doe ik t altijd zo
eerst polyline van maken, "ext" tot gewenste hoogte, zo ga je al je muren af en alles van de muren die in dezelfde layers staan plak je aan elkaar met union (blijft je tekening ook nog lekker klein) hierna met "rmat" texture er op lichtpuntje even scene aanmaken en renderen met photoraytrace.
Als er iets uit moet maak je een box ter grote van wat er bv uit de wand moet voor bv deur, zet je op de plaats van de deur en extract en voila een gat.
Gewoon te simpel
Tip als je extra dingen in je tekening zet zoals lantaarns enzo maak die dan buiten je tekening en maak er een block van anders is je tekening in no time 5 mb en purge regelmatig.
Dit topic is gesloten.
![]()