Toon posts:

LAN data opslag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi ppl,

Thuis wil ik graag een netwerkschijf zodat je daar je backups op kan wegschrijven enzo.

Ik heb al een externe USB HD van 1TB die momenteel nog voldoende opslagruimte biedt. Ik zie dat er apparaatjes zijn waar je je externe HD op kan aansluiten en vervolgens in je LAN kan hangen. (Of deze)

Maar wanneer die 1TB niet meer genoeg zal zijn moet ik dus een tweede externe HD kopen en die ook weer aansluiten op dat apparaatje.

En hoe zit het met overdachtsnelheid met dergelijke oplossingen? Het moet eerst via Ethernet en vervolgens moet het over USB. Zal de overdracht even snel zijn als van PC naar Externe HD? (Sata to USB)

Het liefst heb ik gewoon een waar ik die 1TB schijf in kan stoppen (eerst uit de externe behuizing halen ofc) en later als nodig een tweede schijf.. Deze zijn echter weer peperduur.

Kunnen jullie mij adviseren?

Thanks!! :)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Is een goedkoop NAS niks voor je? Denk dat je daar meer aan hebt; kan altijd aan staan ook. Kan je ook nog eens rechten/permissies op uitdelen voor anderen (en dat kan op USB over het algemeen niet) en is makkelijker uitbreidbaar met een extra of grotere schijf.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Wat is goedkoop?
Zal dit voldoen? http://azerty.nl/31-1970-...-253-home-storage-ce.html

Het is een schijf voor mij alleen, maar wil de enige zijn die er bij kan. Is zoiets niet met een password te beveiligen?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zou bijna zeggen: pricewatch: D-Link DNS-323

Maar in de Pricewatch staan nog meer NASjes; mogelijk dat je even kan kijken voor je budget en ideeen en dat je dan op de site van de fabrikant even de handleiding binnenhaalt voor opties over wachtwoorden en hoe later uit te breiden?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:11
Als je nog een PC hebt staan waar je niks mee doet is FreeNAS een oplossing. Gebruik het zelf in mijn thuisnetwerk, fantastisch pakket.

I'm a photographer, not a terrorist