Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FurryMonster
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-09-2022
Ik overweeg over te stappen van het T-Mobile netwerk naar het Vodafone netwerk.
Ik heb nu een iPhone 3G en zou hierbij ook overstappen naar iPhone 4.

Wie heeft ervaringen met het netwerk van Vodafone? Ze claimen 7 Mb/s downloadsnelheid, terwijl T-Mobile maar 2 Mb/s zou hebben.
Ik ondervind zelf enige problemen met de dekkingsgraad van T-Mobile. Bijvoorbeeld in de trein van Amsterdam naar Utrecht: bij Abcoude is gewoon geen bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Grote kans dat eender welke provider op hetzelfde punt een deadspot heeft; sommige masten (in de wijde wereld) worden gedeeld en daar kunnen meerdere providers hun verkeer overheen laten lopen. Betekent dus dat de afstand voor T-Mobile even ver zou kunnen zijn als voor Vodafone of KPN.

Wat je ook even moet/kan afwegen is hoeveel data je verbruikt; ik ken Vodafone niet geheel maar voor zover ik weet is T-Mobile de enige die een "onbeperkter" abonnement heeft dan elke andere GSM-provider?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:31

Sick Nick

Drop the top!

Die 7.2 Mbit kan je echt totaal vergeten, ik haal over het algemeen snelheden tussen de 0.5 en 2 Mbit. Bij bijzonder goede dekking wil dat oplopen tot 3 a 3.5 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FurryMonster
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-09-2022
@Max : goed punt. Hoeveel is 500 MB (datalimiet per maand voor goedkoopste versie) eigenlijk in iPhone-land ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik kijk even bij Vodafone en zie dat bijna alle abonnementen met een limiet van 1GB komen, dus dagelijks "ongeveer" 35MB. Hoeveel is 35MB voor bijvoorbeeld YouTube filmpjes kijken, dan vermoed ik dat je met 3 filmpjes van 5 minuten toch echt gezien bent.

Hoeveel is 35MB voor mail? Best veel, tenzij je een paar attachments van oma krijgt doorgemaild met haar 6megapixel foto's... Ik heb op mijn TouchPro2 geen bandbreedte-teller geinstalleerd maar vermoed dat ik wel meer dan 35MB per dag verstook.

T-Mobile levert 70MB per dag ongeveer en daarna wordt je automatisch geknepen naar 64Kbps up/down.

[ Voor 9% gewijzigd door MAX3400 op 26-01-2011 21:56 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 18:42
Sick Nick schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 17:47:
Die 7.2 Mbit kan je echt totaal vergeten, ik haal over het algemeen snelheden tussen de 0.5 en 2 Mbit. Bij bijzonder goede dekking wil dat oplopen tot 3 a 3.5 Mbit.
Mijn ervaring in de Randstad is dat je de ~3 Mbps wel altijd haalt, behalve op drukke plekken zoals stadscentra en bijvoorbeeld een druk treinstation (daar is het huilen met de pet op bij iedere provider geloof ik...)

MAX3400: ja, iets van 35 MB. Omdat mobile data veel ruimte kost. Voor 10 euro kun je een GB bijkopen en eigenlijk vind ik dat wel een prima bedrag (nu alleen nog per 100 MB afronden bij Voda zodat het ook echt eerlijk is)...

Enige wat ik wel heb, bij ieder mobiel netwerk, is dat op 3G wel heel extreem veel gesprekken wegvallen op drukke plekken. Zowel bij KPN als bij Vodafone heb/had ik dat, op 3 verschillende telefoons van totaal verschillende merken (Nokia, HTC, Samsung, ... zowel WinMo 6.1, 6.5, Symbian en Android, ligt het dus niet aan)... :{

Als ik belangrijke gesprekken met klanten moet voeren dan zet ik hem gewoon op 2G, anders is de kans dat het misgaat te groot. Herkent iemand dit? Heb het idee dat het nu bij ieder netwerk speelt...

Netwerkdekking van Vodafone 3G is trouwens gelijk aan die van KPN 3G en wat beter dan die van T-Mobile 3G, ondanks dat de laatste een stuk meer klanten schijnt te hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Sorcerer8472 op 26-01-2011 22:34 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:31
Ik heb VF en heb eigenlijk bijna altijd wel bereik. In sommige gebouwen wat slechter, maar kan me niet voorstellen dat andere providers daar wel bereik hebben.

Zowel in Emmen als Groningen is het bereik echt prima. Ook maar weinig storingen meegemaakt de afgelopen jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ervaringen vind je door zelf te zoeken. Hier in dit forum met de zoekfunctie, of met Google. We verwachten dat je dat zelf kan. Mochten dan nog niet alle vragen beantwoord zijn, dan kun je een topic openen, maar dan verwachten we wel specifieke vragen. Daar is hier geen sprake van, en omdat GoT er niet is om jouw zoekwerk te doen, gaat dit topic op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.