Ik heb een draadloos netwerk thuis waarvan ik het bereik wil vergroten middels WDS. Aan het ZIGGO modem hangt een sitecom wl-183 draadloze router die wds ondersteunt en ik heb er een tp-link TL-WR1043ND bij die ook wds functionaliteit heeft. Het is de bedoeling om de sitecom als dhcp server te gebruiken. Beide apparaten zijn ingesteld om gebruik te maken van WDS waarbij het ip-adres van de tp-link in de range valt die wordt uitgegeven door de sitecom. Verder is op de tp-link de dhcp server uitgeschakeld.
De tp-link is ingesteld volgens deze handleiding. Beveiliging is ingesteld op WPA2.
WDS op de sitecom is ingesteld volgens de handleiding.
Alles lijkt mij goed te zijn ingesteld, maar als ik verbind via de tp-link dan krijgt mijn device geen ip-adres. Deze zou volgens mij vanuit de sitecom via wds moeten worden toegekend, maar dat gebeurt dus niet.
Mis ik ergens een instelling? Zou het kunnen zijn dat de wds variant tussen beide apparaten niet samenwerkt omdat het geen standaard is? Iemand enig idee?
De tp-link is ingesteld volgens deze handleiding. Beveiliging is ingesteld op WPA2.
WDS op de sitecom is ingesteld volgens de handleiding.
Alles lijkt mij goed te zijn ingesteld, maar als ik verbind via de tp-link dan krijgt mijn device geen ip-adres. Deze zou volgens mij vanuit de sitecom via wds moeten worden toegekend, maar dat gebeurt dus niet.
Mis ik ergens een instelling? Zou het kunnen zijn dat de wds variant tussen beide apparaten niet samenwerkt omdat het geen standaard is? Iemand enig idee?
[ Voor 5% gewijzigd door HydroDiOxide op 28-01-2011 09:54 ]
"Overspecialize and you breed in weakness..." Major Motoko Kusanagi