Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HydroDiOxide
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-08 10:04
Ik heb een draadloos netwerk thuis waarvan ik het bereik wil vergroten middels WDS. Aan het ZIGGO modem hangt een sitecom wl-183 draadloze router die wds ondersteunt en ik heb er een tp-link TL-WR1043ND bij die ook wds functionaliteit heeft. Het is de bedoeling om de sitecom als dhcp server te gebruiken. Beide apparaten zijn ingesteld om gebruik te maken van WDS waarbij het ip-adres van de tp-link in de range valt die wordt uitgegeven door de sitecom. Verder is op de tp-link de dhcp server uitgeschakeld.

De tp-link is ingesteld volgens deze handleiding. Beveiliging is ingesteld op WPA2.
WDS op de sitecom is ingesteld volgens de handleiding.

Alles lijkt mij goed te zijn ingesteld, maar als ik verbind via de tp-link dan krijgt mijn device geen ip-adres. Deze zou volgens mij vanuit de sitecom via wds moeten worden toegekend, maar dat gebeurt dus niet.

Mis ik ergens een instelling? Zou het kunnen zijn dat de wds variant tussen beide apparaten niet samenwerkt omdat het geen standaard is? Iemand enig idee?

[ Voor 5% gewijzigd door HydroDiOxide op 28-01-2011 09:54 ]

"Overspecialize and you breed in weakness..." Major Motoko Kusanagi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou wel moeten kunnen werken..

Kun je het draadloze netwerk zien als je ernaar zoekt op een pc?

zo ja, kun je ermee verbinden?

zo nee, post resultaten waaruit jij kunt opmaken dat de pc geen ip krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HydroDiOxide
De SSID van beide ap's zijn te zien. Verbinding maken met de sitecom lukt. De webinterface van de tp-link is dan ook gewoon te bereiken. Verbinden met de tp-link lukt dus niet omdat de laptop dan geen ip-adres krijgt ("ifconfig eth1" laat zien dat er geen ip-adres in de range gedefinieerd op de sitecom wordt uitgedeeld via de tp-link).

wds op de sitecom is ingesteld volgens de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HydroDiOxide schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 17:37:
De SSID van beide ap's zijn te zien. Verbinding maken met de sitecom lukt. De webinterface van de tp-link is dan ook gewoon te bereiken. Verbinden met de tp-link lukt dus niet omdat de laptop dan geen ip-adres krijgt ("ifconfig eth1" laat zien dat er geen ip-adres in de range gedefinieerd op de sitecom wordt uitgedeeld via de tp-link).

wds op de sitecom is ingesteld volgens de handleiding.
Staat het ip adres misschien hard ingesteld op je pc, misschien met de instellingen van een vorige router?
Zou niet logisch zijn, aangezien je wel de interface kan bereiken en dus een gateway zou moeten zien in ipconfig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HydroDiOxide
Nee. Op de pc staat ingesteld op dhcp. Overigens, als ik een ip hard instel, dan kan kan nik geen verbinding met internet krijgen. Het lijkt er dus op dat het niet alleen met het toekennen van ip adres te maken heeft, maar dat het netwerk sowieso niet goed gebridged is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeland007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-08 08:43
Mij broer heeft het zelfde probleem met de tp-link TL-WR1043ND echter treed het dan ook op zonder dat WDS gebruikt wordt. De router lijkt gewoon geen IP adres te willen geven wanneer draadloos wordt gewerkt maar wel als deze gewoon met een LAN-kabel wordt aangesloten.

Ik heb al gekeken of misschien DHCP uitstond maar dit stond gewoon aan.

Verder lijkt het probleem identiek. de SSID is gewoon te zien maar wanneer geprobeert wordt verbinding te maken blijft deze hangen op het ophalen van het IP-adres.
Pagina: 1