Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 03:56
Ik heb hier een iMac staan, die normaal gesproken kan printen via een windows XP PC. Ik heb boven een Windows PC staan, met daar een Canon printer aan.

Nu kreeg ik het printen daarstraks niet voor mekaar, dus heb ik uiteindelijk de printer verwijderd van mijn mac, en geprobeerd printer opnieuw te vinden. Maar nu het probleem, ik kan hem gewoon niet meer vinden.

Ik kan wel gewoon in mijn gedeelde mappen komen, maar bij "windows printer toevoegen", zie ik alleen mijn netwerknaam staan, er gebeurt verder niets. Hoe krijg ik die printer weer aan de praat?

Ik heb het idee dat het aan mijn mac ligt, gezien er aan het netwerk niets veranderd is.

[ Voor 8% gewijzigd door MadDogMcCree op 26-01-2011 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:33
  • Staat de Printer aan?
  • Staat windows file en printer sharing aan?
  • Staat op windows de printer wel gedeeld?
  • kan je wel afdrukken op de windows machine?
  • Rechten op de printer share wel correct? everyone??

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 03:56
Zeg, uiteraard staat de printer aan e.d.

Ik kan via bluetooth met mijn macbook wel gewoon printen, maar mijn mac staat te ver weg daar voor. Ook windows kan uiteraard gewoon printen, dat is het probleem ook helemaal niet.

Het probleem is dat de printer niet te vinden is via de tool in OSX, wat eerst wel gewoon werkte. Ik heb zojuist mijn netwerk op mijn XP computer "ververst", mja, je kan niet veel fout doen daar he.

Tijdens dit typen kwam ik ff op het idee om ook mijn Macbook te proberen, euh, het ligt dus niet aan mijn iMac, want ook die MacBook kan niet printen via het netwerk, en ook niet vinden via het netwerk.

Maar goed, wat is er dan aan de hand in XP? Ik gebruik XP SP3, en de verbinding heeft tot gisteren meer dan een jaar lang gewoon gewerkt. Mappen zijn geen probleem, enkel de printer dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

macxpgebruiker schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 17:03:
... en de verbinding heeft tot gisteren meer dan een jaar lang gewoon gewerkt. Mappen zijn geen probleem, enkel de printer dus.
Toevallig niet gisteren (of van de week) WindowsUpdates binnen gehaald die iets blokkeren?

Ook al gekeken of je een recente System Restore hebt staan?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o.poulssen
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-03-2022
print xp wel direct op je canon?
je kan eventueel ip printer toevoegen en dan handmatig even de driver instellen

iMac 2020 i7