[Win7] ontvangen van faxen werkt niet*

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Na wat zoekwerk kwam ik al een aantal topics tegen, echter net niet mijn probleem.
In dit topic (link: [FAX] Kan geen Fax ontvangen, maar wel verzenden.) wordt bijvoorbeeld wel een zelfde soort probleem geschetst, maar zit deze persoon in een server omgeving en krijgt hij wel een "fax geluid" wanneer naar de fax gebeld wordt. Dat is bij mijn systeem nu niet het geval:

Kort de situatie:
Tot gistermiddag win xp pro, met fax programma (origineel mee geleverd op xp installatie cd-rom), werkte prima, met een modem in mijn pc (Smart Link 56K Voice Modem -hobbybob merk, ik weet 't). Tot dan toe geen enkel probleem gehad met verzenden of ontvangen. Was er zeer content mee.

Installatie Win 7 Ultimate
Totdat ik Win 7 Ultimate had aangeschaft en wederom de fax functie wan Windows wou gebruiken. Inmiddels ziet het programma er iets professioneler en frisser uit, maar de functies zijn nagenoeg hetzelfde. Nu heb ik mijn instellingen ingegeven, net zoals ik dat voorheen had in XP, maar nu kan ik op eens geen faxen meer ontvangen. Let wel: geen automatische faxen meer ontvangen, terwijl ik in het systeem aangeef dat deze automatisch beantwoord moet worden in 1, 2, 3 en 5 keer overgaan - ik heb vanalles geprobeerd.
Geen Faxgeluid
Als ik bel naar mijn faxnummer, gaat deze over, maar volgt er geen "fax geluid" zoals dat eerder bij winXP wel het geval was, de telefoon gaat nu alleen maar over en wordt niet opgenomen.
Als ik op het moment dat ik weet dat er een fax gestuurd wordt (dus met iemand anders die mij een fax stuurt terwijl ik er ook telefonisch contact mee heb, en ik klik op: "fax ontvangen", wordt de fax wel binnengehaald. De verbinding is dus goed, verzenden werkt immers ook.
Firewall
Nu denkt u misschien: het is een poort in de firewall die dichtstaat. Ook dat heb ik gecontroleerd, deze beide poorten staan groen aangevinkt. Het ontvangen werkt overigens ook niet, als de firewall uitstaat.
Wie o wie, weet wat er niet goed staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:35
Welkom bij GoT!

Misschien dat je ook even aan kunt geven wat je zelf al gevonden heb via bv. Google of de GoT-Search (Je kunt je TS bewerken via de Edit (Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif) knop boven je post).

Lees dan, voordat je een nieuw topic maakt, ook even de regeltjes door, dan weet je precies wat er hier wel en niet kan/mag en waaraan je startpost moet voldoen.

Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt. We zijn namelijk geen Helpdesk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TheVMaster schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 22:36:
Welkom bij GoT!

Misschien dat je ook even aan kunt geven wat je zelf al gevonden heb via bv. Google of de GoT-Search .... We zijn namelijk geen Helpdesk...
Beste "TheVMaster", ik denk dat als je mijn topic doorgelezen hebt - ja ik weet het, het is een lang stuk - dan zie je dat ik daarin zelf al een ander topic aanhaal waarin het lijkt alsof er een soortgelijk probleem is. Ik geef echter duidelijk aan dat dit niet het geval is. Overigens heb ik de sites van Microsoft en Google geraadpleegd. Hierover is op het internet nog geen geval bekend.

@ TheVMaster: Over het feit dat het hier geen "helpdesk is"; ...ok, wat is dit dan? Wat is dan het nut van elkaar helpen op een forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:35
Ik zag dat je me ook al een DM had gestuurd, dus wat dat betreft is het een beetje overbodig om hier hetzelfde antwoord te geven...

[ Voor 26% gewijzigd door TheVMaster op 27-01-2011 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? Het probleem is er nog steeds, dus als iemand weet wat het kan zijn, graag je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zou het gaan zoeken in de initialisatiestrings die je bij (soft)modems kan opgeven.
Verder is het ook verstandig om goed te kijken naar instellingen als baudrates en COMport settings aangezien die bij fax ook van belang zijn.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Niemand heeft de juiste oplossing kunnen vinden. Ik heb een nieuwe (USB) modem aangeschaft, kosten ca. 20,- en nu werkt de fax wel naar behoren. Ik heb de instellingen gelijk gezet aan de vorige modem en het werkt perfect. Hier kan dus een slotje op. De oplossing is echter niet gevonden, maar het is gemakkelijker om een nieuwe te kopen dan een oude dusdanig in te stellen tot dat ie werkt.
Pagina: 1