Hey iedereen,
Ben beetje begonnen met raw socket programming in C. Heb nu mijn eerste programmaatje af, maar ik zie geen verkeer in wireshark. Ik ben een beginner op het gebied van C en netwerken.
Toen het niet lukte heb ik het volgende programaatje gecompiled en geprobeerd (die eerste op de pagina):
http://www.tenouk.com/Module43a.html
Na het toevoegen van de string.h en stdlib.h includes compilede het allemaal netjes. Vervolgens startte ik het programma met het volgende commando:
Heeft iemand enig idee wat ik fout doe? Wil heel graag kunnen zien wat voor verkeer ik genereer met mijn code.
Thanks a bunch!
Ben beetje begonnen met raw socket programming in C. Heb nu mijn eerste programmaatje af, maar ik zie geen verkeer in wireshark. Ik ben een beginner op het gebied van C en netwerken.
Toen het niet lukte heb ik het volgende programaatje gecompiled en geprobeerd (die eerste op de pagina):
http://www.tenouk.com/Module43a.html
Na het toevoegen van de string.h en stdlib.h includes compilede het allemaal netjes. Vervolgens startte ik het programma met het volgende commando:
Waarbij het eerste IP mijn lokale IP is, en de tweede die van mijn router. De ports zijn random. De output is als volgt:sudo ./traceroute 192.168.1.39 1533 192.168.1.254 3527
Het lijkt allemaal goed te gaan, maar toch zie ik niets in wireshark. Ik zie natuurlijk wel al het verkeer dat gegenereerd word door mijn browser en IM client. Wireshark draait onder root rechten om toegang te krijgen tot de network interfaces. Ik draai zelf Ubuntu 9.10. Kernel: 2.6.32-27. Er zit nog een switch tussen mij en de router, maar dat zou AFAIK niet uit moeten make.socket() - Using SOCK_RAW socket and UDP protocol is OK.
setsockopt() is OK.
Trying...
Using raw socket and UDP protocol
Using Source IP: 192.168.1.39 port: 1533, Target IP: 192.168.1.254 port: 3527.
Count #1 - sendto() is OK.
Count #2 - sendto() is OK.
Count #3 - sendto() is OK.
Count #4 - sendto() is OK.
Count #5 - sendto() is OK.
Count #6 - sendto() is OK.
etc....
Heeft iemand enig idee wat ik fout doe? Wil heel graag kunnen zien wat voor verkeer ik genereer met mijn code.
Thanks a bunch!