Ergonomisch gamen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safari7
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-11-2023
Beste tweakes/gamers,

de laatste tijd begin ik wat last te krijgen r.s.i achtige aandoeningen. Ik werk en game veel achter mijn pc. Nu heb ik bij de meeste games de muis en toetsenbord al ingewisseld voor een x360 gamepad, met het idee "voorkomen is beter dan genezen".
Ik ben hier erg tevreden over. De meeste games hebben een goede ondersteuning voor gamepads, maar bepaalde genres ondersteunen dit nauwelijks: MMO's en strategy games.

Nu ben ik op zoek naar een zeer ergonomische toetsenbord/keypad? muis/trackpad? combinatie specifiek voor games en dan vooral MMO's. Heeft iemand tips en/of ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Denk dat het vervangen van hardware secundair is.

Waarom heb je RSI? Heb jeen fysieke afwijking waardoor standaard-hardware niet goed ligt? Zit je verkeerd / te lang / gespannen? Heb je hele grote handen? Heb je korte onderarmen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Probeer eens te kijken naar trackballs als muis. Ik zou voor een trackball kiezen met de bal bij je duim zodat je vingers nog gewoon op de knoppen liggen. Voor je pols is het een stuk fijner. Voor een toetsenbord heb ik geen tips voor je.

Echt super ergonomisch zal het nooit worden. Ergonomie geneest geen RSI maar verlengt de tijd die nodig is om er echt last van te krijgen. Als je heel lang games speelt in een ergonomische omgeving, kun je er alsnog last van krijgen natuurlijk.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Neem je tijdens het werk/gamen wel eens een pauze? Sowieso zou je natuurlijk het beste gewoon wat kunnen minderen met gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:12
Er is niet 1 ergonomisch toetsenbord / muis / muis pad opzet die "anti" rsi is. Elk lichaam is weer anders.

Maar kijk eens naar een "V" toetsenbord en misschien een trackball muis, of een keer met je andere hand muizen wil ook al vaak voldoende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-06 23:36

Glewellyn

is er ook weer.

Ook ik zit voor het werk een behoorlijk aantal uren per dag achter het beeldscherm, en thuis game ik graag 's avonds nog wat. Een jaar geleden begon ik last te krijgen van mijn rechterpols door al het werken en gamen met een muis.

Gamen zonder muis is voor mij niet echt bespreekbaar, dus voor op mijn werk heb ik toen een Wacom Bamboo gekocht en ben die ook redelijk trouw gaan gebruiken. Binnen een dag of twee was ik eraan gewend. Na een week ofzo was de pijn in mijn pols ook verdwenen.

Dus ik zou naast het kijken naar andere oplossingen voor het gamen ook kijken naar andere oplossingen om te werken.

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:10
Verdiep je allereerst is met het zitten voor jouw computer. Probeer dit te doen volgens de zogenaamde 90-90-90 regel. Kort gezegd houdt dit in dat alle gewrichten in 90 graden moeten staan, waarbij de bovenkant van de monitor op ooghoogte moet zijn.

Daarna kun je gaan kijken naar ergonomische oplossingen Denk hierbij aan een goed gevormde muis (Logitech G5, MX518, Razer Imperator), muisvervanger (Wacom Bamboo, eventueel de Pen & Touch versie) en gevormd toetsenbord (Microsoft Comfort Curve 2000 of Microsoft Natural Keyboard 4000). Ook kun je inderdaad gebruik maken van verschillende game-accessoires zoals een gamepad, stuur of joystick. Hierdoor heb je toch een wat andere houding waardoor je minder last van zou moeten krijgen van RSI.

Bij mij persoonlijk heeft het Microsoft Natural Keyboard erg goed geholpen. Jammer genoeg heb ik mijn G15 toetsenbord van Logitech aan de kant moeten zetten hiervoor, maar mijn RSI 'klachten' zijn wel flink afgenomen!
Pagina: 1