Nieuwe PC any good?

Pagina: 1
Acties:
  • 823 views

• Artilux
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-12 19:09
Hallo Tweakers,

kleine toelichting

Ik ben nieuw op het forum. Ik gebruikte het al enige tijd alleen nooit de moeite genomen om een accountje aan te maken.
Maar nu dus wel want ik heb namelijk een vraag.
Ik wil een computer samen stellen. Want mijn laptop is een beetje op. Hij heeft met alles problemen ( zoals het laden van een lijst op Alternate.nl of Facebook Applicaties).
Vandaar de nieuwe PC. Ik wil er op gaan WoWen en wellicht andere games.
Ik heb nog geen ervaring met WoW, en ik wil ermee starten.

Nu dus de vraag, is het systeem goed genoeg voor de games van nu? Of kan ik er beter iets anders in zetten. Ik ben wel gelimiteerd aan de prijs. Studentje he ^^.

Hier een overzicht:

De PC:

een Intel Core i3-550 s,1156 4MB-BOX €126
Asus P7H55-M lx €83.50
Sapphire ATI HD 5750 1gb 2x Dvi HDMI PCIEX €130
Kingston ddr3 4gb kit 2x2gb € 44.50
LG DVR 22x DL SATA Black Nero DVD Brander € 21.20
Western Digital 1TB Caviar Blue€61 ( Geen Green logo.. trage meuk... deze is volgens mij 7200 rpm)
Huntkey HK500-53AP 500W 13cm Fan Silent ( 500W Voeding) €60
Coolermaster Centurion 5/2 ( II) no Psu ( 2 fans inside) €70
Win 7 Home Prem OEM 64 Bit €111

Totaal = €711 Ongeveer

Onderbouwing:

Oude Laptop begint te veslijten... is over de 2 jaar oud.
Waarom deze componenten?
een overkill kast? Maar die moet ook nog wat jaartjes mee ^^. Daar bouw ik de volgende Modificatie of Nieuwe PC gewoon in.
De i3 omdat het Budget niet al te hoog is, en ik toch iets wou waar ik gemiddeld mee kon gamen etc.
De videokaart om langer mee te gaan, hopelijk gepaart met de CPU.
Voeding is door de PC boer bedacht. ik had namelijk zelf een OCZ 500w bedacht. maar die leveren ze niet.
ddr3 4g door mij, voor flink wat werk geheugen en mogelijke uitbreiding.
Moederbord is geloof ik goedkoopste wat ze hadden. Door PC boer gekozen. ik had orgineel goedkoopste Gigabyte MoBo

Budget:

Budget is €600.- ik ben student en heb geen vast inkomen. Dit heb ik gespaard.
Daarna komt er een nieuwe monitor. En dan pas nieuwe Muis en Toetsenbord.
Ik krijg misschien 10% korting en dan zit het goed. Zoniet, kan ik wel 100 euro over Budget zitten.

Doel:

Mijn Doel is om de Games van Nu en mogelijk Morgen te spelen.
Ik wil WoW kunnen spelen op een Framerate van 60 en mogelijk op de hoogste resolutie of dicht in de buurt.
Ik wil dit ook met WoW Cathyclisme kunnen, kan dat niet ben ik ook te vreden met hoge settings en niet extreme.
Ik wil Call of Duty Black Ops kunnen spelen. Medal of Honor.
Nieuwe Test Driver
Civilization 5 op hoogste Res en 60 FPS.
Meer kan ik nu even niet bedenken.

Twijfelpunten:

Ik twijfel eraan of deze PC met zijn processor lang genoeg mee kan gaan.
Of de proccessor wel games kan handelen. Of niet. Of hij games kan draaien, zoals hier boven genoemd met de goede FPS van rond de 60.

toelichting

Alles wordt gedaan door de PC boer van om de hoek.
Waarom niet zelf in elkaar zetten?... Ik ben bang dat ik het sloop en het is een stukje gemak.
Ik krijg dus misschien nog 10% korting op het totaal prijsje. Wat het voor mij een stuk aangenamer maakt.

Laat AUB zo snel mogelijk weten of het iets degelijks is. Ik wou hem eigenlijk vanmiddag gaan bestellen...

Thanks, Artilux ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Artilux op 26-01-2011 14:25 ]

Antfarmer

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik denk dat dit topic snel op slot gaat. Vraag het eens hier: (dit topic is eigenlijk tegen de forum regels)

[BBG aanschaf] Gamesysteem

Gewoon even de topicstart lezen en je vraag stellen. Daar helpen ze wel aan een beter systeempje dan je nu voor ogen hebt. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Ik vind het een hoop geld voor een systeem met een socket dat EOL is.
Tip: als je studeert kan je Win7 waarschijnlijk goedkoper krijgen via Surfspot/Slim. Scheelt weer een paar tientjes biertjes. :)

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

• Artilux
Beste Daniel, ik heb mijn post aangepast...

PiweD, ik snap niet wat je bedoelt met het EOL?

Slim verkoopt alleen updates... Ik kan helaas mijn oude laptop nog niet weg gooien, ik gebruik hem nog op school. Ik geef liever een paar biertjes weg om een Win 7 Disk te hebben, en niet steeds eerst nog een code van een of andere oude versie te gebruiken

Antfarmer

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-12 10:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Artilux schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 14:27:
PiweD, ik snap niet wat je bedoelt met het EOL?
End of Life... Sandy Bridge is net een paar weken op de markt en een serieuze vervanger voor jouw "oude" P55-systeem.

Desondanks, als jij vindt/denkt dat je een goed systeem hebt, staar je dan vooral niet blind op "zooi" die net een paar weken op de markt is (en dus hoofdprijs / levertijden problemen).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Artilux
De vraag is dus, of dit een degelijk systeem is...
Hoe zie ik dan of zo'n i3 of i5 een Sandy Bridge is.. en Wat kost dat dan wel niet?

Antfarmer

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-12 10:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Artilux schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 14:32:
De vraag is dus, of dit een degelijk systeem is...
Hoe zie ik dan of zo'n i3 of i5 een Sandy Bridge is.. en Wat kost dat dan wel niet?
Chipset moet een 67 zijn, je hebt nu een 55 in je winkelmandje...

Overige onderdelen kunnen gelijk blijven, denk dat je voor CPU & moederbord ongeveer 100 Euro extra moet begroten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Artilux
en Max, Wat heeft dit dan voor zin?
Als je kijkt naar het totaal plaatje?
een 100 euro is toch zeker een maand geen bier ^^

Antfarmer

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Sandy bridge moet je gewoon uit je hoofd zetten. Voor de dingen die jij ermee wil gaan doen is dat helemaal niet nodig. Ik zou me gewoon houden aan de laatste BBG, het budgetgamingsysteem (zie tweakers frontpage). Online kopen en laten assembleren is dat net zo duur als bij je PC boer, maar krijg je imo een stuk meer waar voor je geld.

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-12 15:49
Misschien is kijken naar 2e hands desktops op tweakers een goed idee ?

Krijg je behoorlijk meer performance met dit budget.

Voorbeeldje : V&A aangeboden: Stil en Snel: Budget Quadcore DX11 Gamesysteem
of V&A aangeboden: Game pc

[ Voor 53% gewijzigd door BastiaanCM op 26-01-2011 14:40 ]

• Artilux
Ik wil geen 2e hands spullen...
Ik vind het kopen via Internet ook geen strak plan.
Als er dan iets is dan moet je weer erg moeilijk doen,
Als ik nu iets heb loop ik naar de PC zaak en wordt het zo geregeld. of binnen 2 dagen

Antfarmer

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Niets tegen good old pc-boeren, als je het daar voor een redelijke prijs kan krijgen is het prima maar als je te weinig keuzevrijheid hebt krijg je niet echt waar voor je geld. Voor 200 euro voor het moederbord en processor zou ik bijvoorbeeld ook geen i3 aanraden, niet dat die slecht zijn maar "slechts" dual core voor dat geld tegenwoordig niet meer echt bang-for-buck. Intel zou ik pas aanraden als je genoeg budget hebt voor een quadcore (i5/i7), anders een quadcore AMD phenom II. Qua voeding zou ik ook zeker geen huntkey nemen, maar iets van betere kwaliteit want de voeding is het onderdeel dat je pc stabiel moet houden. Hoeft geen ferrari-ding maar huntkey heeft geen beste reputatie (toegegeven: ik ken die specifieke voeding niet). Verder kan de videokaart wat zwaarder gezien de balans tussen CPU en GPU, maar een HD5750 is voor alle games op zich voldoende (niet voor de hoogste settings, that is).

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Artilux
Hey Bwerg,

Bedankt voor je mening, Alleen wil ik er een i5 in zetten, dan kost het overal weer 100 euro meer... ( Want doe het dan goed met een sandy bridge) En een zwaardere GPU wordt ook gelijk al een stuk duurder...
Groet, Rik

Antfarmer

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03:44

Zenix

BOE!

Ik zou voor de i3 sandy bridge gaan de i3 2100, komt binnekort uit.
Is net zo duur als de i3 550. En ook een stuk sneller, en hij gebruikt ook minder stroom.
Daarnaast heb je veel goeie H67 moederborden met ook goeie prijzen uit te kiezen.
Geen reden om nu nog voor 1156 te gaan.

En voor dit systeem is een goeie 350W voeding van be queit al meer dan voldoende, 500W is niet nodig. pricewatch: be quiet! Pure Power L7 350W , en ook die kwaliteit van die voeding is beter dan die van de huntkey. En niet te vergeten, een stuk goedkoper.

Ook zou je voor een coolermaster elite kast kunnen gaan, met het geld wat je samen met de voeding en de kast bespaard kan je een HD5770 kopen. Ik vind de prijzen die je erbij neergezet hebt wel erg hoog. Ik zou het bij een andere webshop bestellen. Ook zou ik niet voor een western digital blue schijf gaan, maar een black of een samsung spinpoint f3. En de goeie webshops tegenwoording heb ik liever dan een pc boer zijn garantie...

[ Voor 27% gewijzigd door Zenix op 26-01-2011 17:20 ]

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-12 14:07
Misschien dat het beter is als de rest van de vragen gesteld worden in het juiste BBG topic?
Waarschijnlijk gaat dit topic binnenkort dan ook op slot gok ik zo.

• Artilux
Als je de post nogmaals goed doorleest staat er dat ik het niet van het WEB haal... Maar van een PC Verkoper bij ons in de buurt. Puur voor het gemak.
Ik was ook van plan om te vragen of ze de i5 sandy bridges al verkochten. Zo niet, houd het op.
Ik geloof ook dat ze alleen maar die voedingen hebben... Van Huntkey ...

ik vind op hun site alleen wel wat dingen uit mijn originele lijst...
ik zal het nog eens gaan vragen daar ^^

Antfarmer

Verwijderd

Topics als deze zijn niet meer toegestaan, lees hiervoor *LET OP* - Wat moet ik kopen.

Dit betekent niet dat de vraag niet is toegestaan, je bent vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics. Best Buy Guide overzichtstopic

Dit topic gaat dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.