Hallo Tweakers,
kleine toelichting
Ik ben nieuw op het forum. Ik gebruikte het al enige tijd alleen nooit de moeite genomen om een accountje aan te maken.
Maar nu dus wel want ik heb namelijk een vraag.
Ik wil een computer samen stellen. Want mijn laptop is een beetje op. Hij heeft met alles problemen ( zoals het laden van een lijst op Alternate.nl of Facebook Applicaties).
Vandaar de nieuwe PC. Ik wil er op gaan WoWen en wellicht andere games.
Ik heb nog geen ervaring met WoW, en ik wil ermee starten.
Nu dus de vraag, is het systeem goed genoeg voor de games van nu? Of kan ik er beter iets anders in zetten. Ik ben wel gelimiteerd aan de prijs. Studentje he ^^.
Hier een overzicht:
De PC:
een Intel Core i3-550 s,1156 4MB-BOX €126
Asus P7H55-M lx €83.50
Sapphire ATI HD 5750 1gb 2x Dvi HDMI PCIEX €130
Kingston ddr3 4gb kit 2x2gb € 44.50
LG DVR 22x DL SATA Black Nero DVD Brander € 21.20
Western Digital 1TB Caviar Blue€61 ( Geen Green logo.. trage meuk... deze is volgens mij 7200 rpm)
Huntkey HK500-53AP 500W 13cm Fan Silent ( 500W Voeding) €60
Coolermaster Centurion 5/2 ( II) no Psu ( 2 fans inside) €70
Win 7 Home Prem OEM 64 Bit €111
Totaal = €711 Ongeveer
Onderbouwing:
Oude Laptop begint te veslijten... is over de 2 jaar oud.
Waarom deze componenten?
een overkill kast? Maar die moet ook nog wat jaartjes mee ^^. Daar bouw ik de volgende Modificatie of Nieuwe PC gewoon in.
De i3 omdat het Budget niet al te hoog is, en ik toch iets wou waar ik gemiddeld mee kon gamen etc.
De videokaart om langer mee te gaan, hopelijk gepaart met de CPU.
Voeding is door de PC boer bedacht. ik had namelijk zelf een OCZ 500w bedacht. maar die leveren ze niet.
ddr3 4g door mij, voor flink wat werk geheugen en mogelijke uitbreiding.
Moederbord is geloof ik goedkoopste wat ze hadden. Door PC boer gekozen. ik had orgineel goedkoopste Gigabyte MoBo
Budget:
Budget is €600.- ik ben student en heb geen vast inkomen. Dit heb ik gespaard.
Daarna komt er een nieuwe monitor. En dan pas nieuwe Muis en Toetsenbord.
Ik krijg misschien 10% korting en dan zit het goed. Zoniet, kan ik wel 100 euro over Budget zitten.
Doel:
Mijn Doel is om de Games van Nu en mogelijk Morgen te spelen.
Ik wil WoW kunnen spelen op een Framerate van 60 en mogelijk op de hoogste resolutie of dicht in de buurt.
Ik wil dit ook met WoW Cathyclisme kunnen, kan dat niet ben ik ook te vreden met hoge settings en niet extreme.
Ik wil Call of Duty Black Ops kunnen spelen. Medal of Honor.
Nieuwe Test Driver
Civilization 5 op hoogste Res en 60 FPS.
Meer kan ik nu even niet bedenken.
Twijfelpunten:
Ik twijfel eraan of deze PC met zijn processor lang genoeg mee kan gaan.
Of de proccessor wel games kan handelen. Of niet. Of hij games kan draaien, zoals hier boven genoemd met de goede FPS van rond de 60.
toelichting
Alles wordt gedaan door de PC boer van om de hoek.
Waarom niet zelf in elkaar zetten?... Ik ben bang dat ik het sloop en het is een stukje gemak.
Ik krijg dus misschien nog 10% korting op het totaal prijsje. Wat het voor mij een stuk aangenamer maakt.
Laat AUB zo snel mogelijk weten of het iets degelijks is. Ik wou hem eigenlijk vanmiddag gaan bestellen...
Thanks, Artilux
kleine toelichting
Ik ben nieuw op het forum. Ik gebruikte het al enige tijd alleen nooit de moeite genomen om een accountje aan te maken.
Maar nu dus wel want ik heb namelijk een vraag.
Ik wil een computer samen stellen. Want mijn laptop is een beetje op. Hij heeft met alles problemen ( zoals het laden van een lijst op Alternate.nl of Facebook Applicaties).
Vandaar de nieuwe PC. Ik wil er op gaan WoWen en wellicht andere games.
Ik heb nog geen ervaring met WoW, en ik wil ermee starten.
Nu dus de vraag, is het systeem goed genoeg voor de games van nu? Of kan ik er beter iets anders in zetten. Ik ben wel gelimiteerd aan de prijs. Studentje he ^^.
Hier een overzicht:
De PC:
een Intel Core i3-550 s,1156 4MB-BOX €126
Asus P7H55-M lx €83.50
Sapphire ATI HD 5750 1gb 2x Dvi HDMI PCIEX €130
Kingston ddr3 4gb kit 2x2gb € 44.50
LG DVR 22x DL SATA Black Nero DVD Brander € 21.20
Western Digital 1TB Caviar Blue€61 ( Geen Green logo.. trage meuk... deze is volgens mij 7200 rpm)
Huntkey HK500-53AP 500W 13cm Fan Silent ( 500W Voeding) €60
Coolermaster Centurion 5/2 ( II) no Psu ( 2 fans inside) €70
Win 7 Home Prem OEM 64 Bit €111
Totaal = €711 Ongeveer
Onderbouwing:
Oude Laptop begint te veslijten... is over de 2 jaar oud.
Waarom deze componenten?
een overkill kast? Maar die moet ook nog wat jaartjes mee ^^. Daar bouw ik de volgende Modificatie of Nieuwe PC gewoon in.
De i3 omdat het Budget niet al te hoog is, en ik toch iets wou waar ik gemiddeld mee kon gamen etc.
De videokaart om langer mee te gaan, hopelijk gepaart met de CPU.
Voeding is door de PC boer bedacht. ik had namelijk zelf een OCZ 500w bedacht. maar die leveren ze niet.
ddr3 4g door mij, voor flink wat werk geheugen en mogelijke uitbreiding.
Moederbord is geloof ik goedkoopste wat ze hadden. Door PC boer gekozen. ik had orgineel goedkoopste Gigabyte MoBo
Budget:
Budget is €600.- ik ben student en heb geen vast inkomen. Dit heb ik gespaard.
Daarna komt er een nieuwe monitor. En dan pas nieuwe Muis en Toetsenbord.
Ik krijg misschien 10% korting en dan zit het goed. Zoniet, kan ik wel 100 euro over Budget zitten.
Doel:
Mijn Doel is om de Games van Nu en mogelijk Morgen te spelen.
Ik wil WoW kunnen spelen op een Framerate van 60 en mogelijk op de hoogste resolutie of dicht in de buurt.
Ik wil dit ook met WoW Cathyclisme kunnen, kan dat niet ben ik ook te vreden met hoge settings en niet extreme.
Ik wil Call of Duty Black Ops kunnen spelen. Medal of Honor.
Nieuwe Test Driver
Civilization 5 op hoogste Res en 60 FPS.
Meer kan ik nu even niet bedenken.
Twijfelpunten:
Ik twijfel eraan of deze PC met zijn processor lang genoeg mee kan gaan.
Of de proccessor wel games kan handelen. Of niet. Of hij games kan draaien, zoals hier boven genoemd met de goede FPS van rond de 60.
toelichting
Alles wordt gedaan door de PC boer van om de hoek.
Waarom niet zelf in elkaar zetten?... Ik ben bang dat ik het sloop en het is een stukje gemak.
Ik krijg dus misschien nog 10% korting op het totaal prijsje. Wat het voor mij een stuk aangenamer maakt.
Laat AUB zo snel mogelijk weten of het iets degelijks is. Ik wou hem eigenlijk vanmiddag gaan bestellen...
Thanks, Artilux
[ Voor 40% gewijzigd door Artilux op 26-01-2011 14:25 ]
Antfarmer