[AS3] Dynamische grafiek problemen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okay ik heb een probleem die, volgens mij, makkelijk te overkomen is.
Maar ik zit er al zo lang mee te pielen dat ik door de bomen het bos niet meer zie..
Ik ben bezig voor een opdrachtgever om een versimpelde simulatie te maken van een gasturbine in Flash icm 3dsmax / After Effects voor de grafische delen.
Nu ben ik helemaal klaar met het project, animaties, berekeningen en grafische vormgeving. Dus nu aan het werk aan hetgene waar ik al tegenop zag, een dynamische grafiek (TS-diagram) maken. De assen heb ik getekend en worden dynamisch ingevuld.
Het probleem wat ik nu heb is dat ik maar niet de punten die uit mijn berekeningen komen op de juiste plaats kan krijgen in de grafiek (diagram). De x-as van de punten is me wel redelijk gelukt maar de y-as nog niet.
Ik gebruik de volgende berekening op dit moment voor de y-as:

code:
1
 var t4_y:Number = Number(-hoogte van grafiek) * (Number(t4) / Number(Hoogste getal die op de y-as moet komen )) + Number(hoogte grafiek + y coördinaat begin van grafiek in Flash)

Ben ik hiermee op de goede weg? Of kan het veel simpeler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou eerder iets doen in de lijn van

code:
1
2
3
4
/** eerst de ratio uitrekenen **/
var yRatio:Number  = maxNum / graphH; 

var posY:Number = graphStartY  -  (yRatio * plotValue);

Nog even offtopic ... waarom gebruik je van die obscure var namen als t4_y ? kan ik daar uit herleiden dat je ook t1_y en t2_y hebt ? ... indien dit het geval is zou ik toch een kijken naar arrays

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2011 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb je code even geprobeert maar helaas geeft het geen betere waarden. Het geeft een waarde van -2200 terwijl het ideaal tussen de 100 en 200 zou moeten liggen bij de waarde die ik heb geprobeert .

En inderdaad, het begint bij t1_x en y. Ik zal kijken of ik er mooie arrays van kan maken wanneer mijn grafiek mooi wordt geplot ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*FACEPALM* ....

de ratio uitrekenen moet natuurlijk andersom

/** eerst de ratio uitrekenen **/
var yRatio:Number = graphH / maxNum;