Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-11 10:10
Hey allemaal,

Ik heb nu al een tijdje (2 maanden) een probleem met het ontvangen van smsen, soms komen sms berichten van mijn vriendin niet aan, zij krijgt een rapport dat het onderweg is. Op deze momenten kan zij wel nog berichten naar anderen sturen welke aankomen en kan ik ook nog berichten van anderen ontvangen en naar anderen (inclusief haar) sturen. Echter kan ik geen enkel bericht meer ontvangen op dat moment.

Ik heb al een nieuwe sim kaart gekregen van mijn provider (Proximus) maar dit helpt niet

De GSM/Smartphone waarover het gaat is een Samsung GT-i5800 Apollo met de standaard firmwire (Google Android, Eclair, Froyo is nog niet beschikbaar voor mijn toestel)

Na heel wat troubleshooting ben ik erachter gekomen dat het probleem zich enkel voor doet bij sms berichten langer dan 160 tekens, dus sms berichten bestaande uit verschillende smsen. Het probleem doet zich echter niet altijd voor bij langere berichten.

Als ik het probleem vaststel en ik steek mijn sim kaart in een oude nokia gsm en mijn vriendin stuurt nog een bericht dan komt het geblokkeerde bericht en alle andere berichten welke opgehouden werden wel door.

Ik heb ook al een reset van het toestel gedaan maar dit heeft ook niet geholpen.

So.... waar ligt het probleem juist? intern in het toestel? of heeft het iets met android te maken of met mijn versie van android.