Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-11 23:39
Sta op het punt om Windows 7 uit te rollen, maar een enkele scripts werken niet mee, waarschijnlijk doordat UAC aan staat. Nu weet ik dat Microsoft UAC niet zonder reden heeft toegevoegd, en het zomaar uit zetten vind ik daarom erg drastisch.

Volgens verschillende fora zouden scripts moeten werken wanneer onderstaande GPO uitgeschakeld wordt.
User Account Control: Detect application installations and prompt for elevation

Ongetwijfeld zijn er anderen die tegen dit probleem zijn aangelopen. Wat is best practise m.b.t. UAC in een domein ? :?

• GSamson
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:33
Nou, eerste hit op google. Zelf beetje zoeken kan geen kwaad ;)

http://technet.microsoft....rary/ee679793(WS.10).aspx

This policy setting should be disabled if you have standard users and use Group Policy Software Installation or Microsoft System Center Configuration Manager to deploy applications. When this policy setting is disabled, application installation package detection does not occur.

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-11 23:39
GSamson schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 13:37:
Nou, eerste hit op google. Zelf beetje zoeken kan geen kwaad ;)
Uiteraard heb ik zelf ook gezocht. Maar wellicht zijn er andere mogelijkheden (erom heen programmeren?).

• GSamson
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:33
fRiEtJeSaTe schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 13:40:
[...]

Uiteraard heb ik zelf ook gezocht. Maar wellicht zijn er andere mogelijkheden (erom heen programmeren?).
Kon ik niet uitmaken uit je post. Anyway, ik denk niet dat het mogelijk is, we zitten hier met hetzelfde probleem bij de klant en hadden geen andere optie dan dit te disablen. Misschien dat iemand anders dit anders oplost? Succes.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

fRiEtJeSaTe schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 13:33:
Ongetwijfeld zijn er anderen die tegen dit probleem zijn aangelopen. Wat is best practise m.b.t. UAC in een domein ? :?
Ligt eraan welke (security) template je gebruikt ;) Pak een standaard template uit de GPOAccelerator Tools die voor Windows 7 op Technet staan en ga daar eens mee testen?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device