Update OCZ Vertex 2 60GB

Pagina: 1
Acties:

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-01 15:19

BiLo

PSN: toiletcleaner

Topicstarter
Zijn er hier tweakers aanwezig welke dezelfde ervaring als ik hebben gehad met het updaten van hun Vertex 2 60 GB? Ik weet dat hier al aardig wat topics over zijn aangemaakt, maar naar mij weten is mijn situatie enigzins 'uniek'

Mijn specs op het moment:
2600k
p67 asrock extreme 4
4gb XMS Corsair
Vertex 2 60GB (40GB in beslag, 19GB vrij)
Windows 7 64bit

Mijn bios herkend de schijf, Windows herkent de schijf, maar alleen het update programma van OZC herkent de schijf niet.

Nu is hier heel veel over te vinden op Google en tevens op de fora van OCZ maar geen situaties hetzelfde als die van mij..

Ik heb btw alle tips die ik daar kon vinden geprobeerd, zoals;
- Update Programma als administrator uitvoeren
- Andere sata poort, zowel 3Gbs als 6 Gbs geprobeerd
- MS sata drivers opnieuw installeren
- Nvidia sata drivers verwijderen en MS drivers daarvoor in de plaats (n.v.t. op mijn situatie, ik had immers geen Nvidia drivers)

Ik heb helaas mijn stats van AS SSD niet bij de hand maar zo uit mijn hoofd behaalde ik

seq: 200MB/s Read en 50MB/s write
4k: (post ik vanavond)
4k 64thrd:(post ik vanavond)
ACC time:(post ik vanavond)

Iemand nog een geniale ingeving hier? :?

[ Voor 2% gewijzigd door BiLo op 26-01-2011 13:34 . Reden: aanvulling ]

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Verwijderd

Wat doe je met nVidia drivers op een Intel chipset? Of bedoel je dat je dat wilde proberen maar niet kon omdat je al de Microsoft drivers gebruikt?

Als ik het goed begrijp wil je je SSD naar nieuwe firmware flashen? Dat betekent:
1) USB FreeDOS bootable maken
2) controller op IDE/Legacy instellen en je SSD daarop aansluiten
3) booten in DOS en de utility starten
4) na reboot de controller terugzetten op AHCI mode en in windows booten.

Als je SSD niet nieuw is, wil je misschien ook gelijk een Secure Erase uitvoeren om de performance te resetten. Zeker aan te raden als je de SSD met Windows XP hebt gebruikt.

AS SSD geeft ook alignment en de gebruikte storage driver weer; misschien handig om gewoon de screenshot hier te posten?

• BiLo

BiLo

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 13:44:
Wat doe je met nVidia drivers op een Intel chipset? Of bedoel je dat je dat wilde proberen maar niet kon omdat je al de Microsoft drivers gebruikt?

Als ik het goed begrijp wil je je SSD naar nieuwe firmware flashen? Dat betekent:
1) USB FreeDOS bootable maken
2) controller op IDE/Legacy instellen en je SSD daarop aansluiten
3) booten in DOS en de utility starten
4) na reboot de controller terugzetten op AHCI mode en in windows booten.

Als je SSD niet nieuw is, wil je misschien ook gelijk een Secure Erase uitvoeren om de performance te resetten. Zeker aan te raden als je de SSD met Windows XP hebt gebruikt.

AS SSD geeft ook alignment en de gebruikte storage driver weer; misschien handig om gewoon de screenshot hier te posten?
Dank voor je reply..

Het Nvidia verhaal gaat alleen op als je een controller van Nvdia gebruikt. (was een tip van OCZ forum)

Even jou stappen verwoord naar de mijne

1 Ik zet FreeDos op een USB stick (zodat ik kan booten op de stick en gebruik kan maken van FreeDos)
2 Ik stel mijn controller in op IDE ipv AHCI
3 booten vanaf de stick (en de utility starten <-- welke heb je het dan over?)
4 controllers terugzetten op AHCI en de fingers crossed houden :)

Heb ik je goed gevolgd?

De firmware update die ik wilde uitvoeren was trouwens middels een update programma van OCZ in Windows.

Windows prestatie index geeft de SSD een 7,6, Screenshot van AS SSD beschik ik op het moment niet over

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:59

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

OCZ Vertex 2 SSD's kun je alleen maar via het OCZ programmatje laten updaten. Niet in een één of ander DOS-prompt scherm. Dat geldt alleen voor de vorige generatie SSD's.

http://www.ocztechnology....dforce%20v128%20Guide.pdf

http://www.ocztechnologyf...orce-1.24-Firmware-update

http://www.helpmij.nl/for...-Vertex-2-onder-Windows-7
Voor het updaten van de firmware is het noodzakelijk dat je momenteel al een harde schijf hebt met een Windows installatie daarop, OCZ adviseert namelijk om de SSD alleen te updaten als de drive als secondary drive (tweede disk) is aangesloten, dus niet als opstartschijf.
:)

[ Voor 50% gewijzigd door Splinter Cell op 26-01-2011 15:08 ]

Verwijderd

Ah oke nou dat is lekker makkelijk dan, maar als je nog een Secure Erase wilt uitvoeren, wat alle informatie vernietigt op de SSD en de performance reset naar nieuwstaat, dan heb je wel nog zo'n DOS boot disk nodig met HDDErase.exe. Maar er zijn vast ook andere utilities mogelijk op de Ultimate Boot CD, wat heel veel van die handige dingetjes in een makkelijke ISO heeft. Dan hoef je ook niet zelf met DOS te gaan kloten; ik heb er ook een hekel aan.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2011 15:29 ]

• BiLo

BiLo

Topicstarter
Splinter Cell schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 15:01:
OCZ Vertex 2 SSD's kun je alleen maar via het OCZ programmatje laten updaten. Niet in een één of ander DOS-prompt scherm. Dat geldt alleen voor de vorige generatie SSD's.

http://www.ocztechnology....dforce%20v128%20Guide.pdf

http://www.ocztechnologyf...orce-1.24-Firmware-update

http://www.helpmij.nl/for...-Vertex-2-onder-Windows-7

[...]

:)
Onderstaande tekst is al de eerste fout die ik maak:|

This feature only works when the drive is connected as a spare (not running Windows/OS from the drive itself) at
this time.

Maargoed bedankt voor de linkjes! Ik zal mijn resultaten posten zogauw deze er zijn :)

• Splinter Cell
  • Laatst online: 18:59

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Is het al gelukt? :)

• jbouwh
  • Laatst online: 30-12-2025
Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 15:29:
Ah oke nou dat is lekker makkelijk dan, maar als je nog een Secure Erase wilt uitvoeren, wat alle informatie vernietigt op de SSD en de performance reset naar nieuwstaat, dan heb je wel nog zo'n DOS boot disk nodig met HDDErase.exe. Maar er zijn vast ook andere utilities mogelijk op de Ultimate Boot CD, wat heel veel van die handige dingetjes in een makkelijke ISO heeft. Dan hoef je ook niet zelf met DOS te gaan kloten; ik heb er ook een hekel aan.
Je kunt met een Linux boot CD (of b.v. Verwijzing naar Warez verwijderd.) een opstart CD of USB stick maken. M.b.v. het commando hdparm (als root uitvoeren) kun je ook een secure erase doen.
Zie ook http://www.ocztechnologyf...n-Linux-For-Windows-Users

[ Voor 2% gewijzigd door _Dune_ op 23-02-2011 12:34 ]

Als het nèt werkt dan werkt het nèt

Pagina: 1