Amino STB naar Philips via HDMI ==> onderbrekingen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Mijn onlangs aangeschafte STB, een Amino M532 praat via HDMI niet lekker met mijn Philips 32PF3321/12 (HD Ready). Er zitten onregelmatig korte onderbrekingen in het signaal (beeld zwart, geluid weg). Soms 10 minuten geen last, soms 4 keer in een minuut. Onderbrekingen duren 1 a 2 seconden.

De STB heb ik getest op een andere TV (HD) en dan treedt het probleem niet op.

Probleem is bij provider XMS bekend. Er komt -wellicht- een software update......

Ik heb verschillende opties:

1. Wachten op de update....
2. Andere TV aanschaffen...
3. Kijken via SCART....
4. .....

Maar wat ik me afvraag: zou een HDMI switch misschien een oplossing kunnen bieden? Met het idee: de switch praat wel lekker met de STB en de TV op zijn beurt ook weer met de switch...

Misschien een onnozele vraag, maar wie weet kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?

Groet, Dirk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Het klinkt als een handshake/HDCP probleem. Misschien dat je ook eens zou kunnen kijken of er een update is voor de televisie, want het lijkt mij dat meerdere apparaten hier last van zouden moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.

De TV heeft helaas geen updatemogelijkheid. Het is al een oudje (2005) ;-)

Maar zou het kunnen werken, een switch als tolk tussen twee apparaten, of zijn switches altijd domme apparaten die alles ongewijzigd doorgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het heeft niets te maken met jouw TV ik heb dezelfde problemen met een sony bravia TV
setupbox m532 loopt vast hapert is traag start steeds op enzovoort
na 2 weken met xmsnet gesproken blijkt dat er inderdaad problemen zijn met sommige boxen en dat deze terug gebracht moeten worden

Er is al zelfs een lijst van mensen met klachten