Toon posts:

Thuis netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Recentelijk zijn wij verhuis en zodoende heb ik weer de netwerk kabels moeten installeren.
was ik zo goed als klaar kwam ik erachter dat ik een verkeerd soort kabel heb gebruikt om van beneden naar boven te gaan.

toen ik het verandert had heb ik nog wel is last van netwerk connectie ik heb de reden daarvan achterhaalt en mijn vraag aan jullie is misschien is ie een beetje dom alvast mijn exucuses.

als je van je modem ( ubee ) naar een netgear huppelepup wilt gaan dan moet je toch gewoon een straight kabel gebruiken ?

Met vriendelijke groet,

Glorious

• ItsValium
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-02 18:18
Klopt

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:51

D4NG3R

kiwi

:)

Router <-> Device = Straight
Router <-> Router = Crossover

Dus waarschijnlijk gewoon straight ja.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt voor de info

*deze kan op slot*

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:34
Ja je hebt een straight kabel nodigt.
Het beste is de kabel tussen je modem en netgear (router ?!!) zo kort mogelijk te houden.
En daarna een wat langere kabel naar boven vanaf de netgear je pc (of wat dan ook)

http://www.pcpret.nl/netwerk/utpcross.php

[ Voor 9% gewijzigd door robbinonline op 26-01-2011 12:33 ]

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-02 16:54

EXX

EXtended eXchange

Overigens zijn tegenwoordig steeds meer switches "autosense", zodat het hele verhaal van cross of straight vervalt.

Indien je een verkeerde kabel hebt liggen kan je natuurlijk altijd deze verlengen met zo een verlengblokje en een korte cross-cable, om van cross straight te maken (of van straight cross).

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• KnoxNL
  • Laatst online: 18:25
robbinonline schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 12:32:
Het beste is de kabel tussen je modem en netgear (router ?!!) zo kort mogelijk te houden.
En daarna een wat langere kabel naar boven vanaf de netgear je pc (of wat dan ook)

Veel moderne switches hebben op de poorten wel autosensing en kunnen dus omgaan met cross en straight.
Verder zie ik niet in waarom de kabel tussen modem en router zo kort mogelijk moet zijn. Als het modem een normaal signaal doorgeeft mag het gewoon de +/- 100 meter zijn die volgens de standaard geldt.

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-02 16:54

EXX

EXtended eXchange

Hoeze dat, is dat geen gewoon 100BaseT ethernet dan?

edit: spuit 11.

[ Voor 3% gewijzigd door EXX op 26-01-2011 12:36 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• D4NG3R
  • Laatst online: 21:51

D4NG3R

kiwi

:)

ISRA -> Modem moet kort zijn (het liefste nog onder de meter en zonder splitter(s), de rest mag gewoon zo'n 75m lang worden.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:31

lier

MikroTik nerd

Crossed is iets van het pré-Gigabit tijdperk en is in dat geval nodig om bijvoorbeeld twee switches of twee computers direct met elkaar te verbinden.

Gelukkig is het tegenwoordig allemaal MDIX en hoef je daar geen rekening meer mee te houden.

Let wel even erop dat je de juiste kleur standaard hanteert.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

D4NG3R schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 12:36:
[...]

ISRA -> Modem moet kort zijn (het liefste nog onder de meter en zonder splitter(s), de rest mag gewoon zo'n 75m lang worden.
UTP is gegarandeerd tot 100m. Daarboven kan het nog steeds werken, maar een repeater is dan aangeraden.
Pagina: 1