macbook pro apps bevriezen.

Pagina: 1
Acties:

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:26
ik heb bij sommige programma's dat ze soms eventjes vast lopen.

bijv. bij safari. dan loopt safari vast en wanneer ik ergens klik met de muis gaat hij verder met laden. heel apart.

ook zoiets heb ik met photoshop cs5. wanner ik een tool selecteer duurt het 5 seconden voordat ik hem aan kan klikken.

dit heb ik alleen op me macbook pro. niet op me iMac. kent iemand anders dit probleem?

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je kan OnyX proberen, kan je onderhoud werkzaamheden uitvoeren. :)

http://www.macupdate.com/app/mac/11582/onyx

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Hoe zit het met geheugen (1 of 4GB) etc? Is hij aan het swappen, harde schijf in goede staat? Disk permissions restoren? Misschien wel handig om meer info te geven over het gebruikte platform, configuratie en relevante instellingen...

Instagram / YouTube

• sweebee
Laatste macbook pro 13 inch model

4gb geheugen
coreduo 2.4 ghz
320gb hd (door apple)

macbook is 2 maanden oud.

2 weken geleden nog een restore gedaan na een crash.

maar na het restoren was het probleem er nog.

Verwijderd

Toen je u macbook kocht heb je toen ook een restore gedaan van een andere mac? Ik had dat probleem ook toen. Heb alles manueel geback-upt en daarna clean instal gedaan...

• sweebee
nee, heb bij aankoop geen backup terug gezet.

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-01 10:31

zAo

GPLv2 Fanboy

Hoeveel tabs heb je open? Hoe groot zijn de PSD's waar je mee werkt?

Ik ben bang dat je hd de bottleneck is, maar een clean install is te proberen.

• sweebee
het maakt niet uit hoe groot het bestand is. wanneer ik een afbeelding van bijv. 1000 x 1000 open. heeft hij dat probleem al.

bij safari heeft ie het op willekeurige sites

ik heb btw nog een WD scorpio black 320gb 7200rpm liggen. zou deze veel sneller zijn dan de standaard 320gb 5400rpm van apple?

[ Voor 8% gewijzigd door sweebee op 26-01-2011 14:33 ]

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08-2025
dit lijkt niet op een HD probleem... wat geeft activiteiten monitor aan als het gebeurt?

Verwijderd

magnifor schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 12:25:
Je kan OnyX proberen, kan je onderhoud werkzaamheden uitvoeren. :)

http://www.macupdate.com/app/mac/11582/onyx
Dit soort programma's wordt door sommige MacOS experts juist afgeraden omdat het soms meer kwaad dan goed zou doen. Mac OS X zou zelf in staat (moeten) zijn alles schoon en soepel te houden.

• sweebee
steffex schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 14:37:
dit lijkt niet op een HD probleem... wat geeft activiteiten monitor aan als het gebeurt?
dit zal ik even checken als ik thuis ben.

maar over de hd. zou ik veel verschil merken als ik de standaard 320gb 5400rmp schijf verwissel met mijn WD scorpio black 320gb 7200rpm?

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 14:43:
[...]

Dit soort programma's wordt door sommige MacOS experts juist afgeraden omdat het soms meer kwaad dan goed zou doen. Mac OS X zou zelf in staat (moeten) zijn alles schoon en soepel te houden.
Dat vind ik echt fanboy praat door die "experts" in de zin van "OS X is zo superieur dat het alles uit zich zelf kan en geen hulp van derden nodig heeft".

Er zijn gevallen bekent met exact dezelfde symptomen als die van de TS en vervolgens opgelost is door OnyX te draaien.

OnyX staat nota bene op de site van Apple zelf: http://www.apple.com/down..._disk_utilities/onyx.html

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-01 19:40
sweebee schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 14:45:
[...]

dit zal ik even checken als ik thuis ben.

maar over de hd. zou ik veel verschil merken als ik de standaard 320gb 5400rmp schijf verwissel met mijn WD scorpio black 320gb 7200rpm?
Ik denk dat je qua prestatie wel verschil zult merken. Die black editions bieden een redelijk snelheidsvoordeel in de desktops, dus verwacht ik ook wel in de laptopvarianten. Zoek eens een review op.
Passmark link voor de WD 7200: http://www.harddrivebench...up.php?cpu=WDC+WD3200BEKT
Passmark link voor een WD 5400: http://www.harddrivebench...up.php?cpu=WDC+WD3200BEVT

Volgens hun rating dus wel noemenswaardig! Maar wat Steffex zegt, er is een kans dat dit niet de oplossing is. Als je binnen de garantie zit, zou ik niet eens gaan testen, gelijk naar een MacStore, mijn vriendin heeft de laatste macbookpro met 320 en die werkt prima met CS5. Zou dus niet moeten, tenzij je andere software draait dan de standaardapps.

[ Voor 16% gewijzigd door PhaeTom op 26-01-2011 15:50 ]

• sweebee
hm. ik zal wel de wd erin gooien. neem ook aan dat dit niet zoveel werk is :P

ik heb ook een itunes bibliotheek van 40000+ tracks. en itunes hapert ook nog wel eens.. maar meer dan logisch met zoveel nummers.

[ Voor 46% gewijzigd door sweebee op 26-01-2011 15:51 ]

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-01 18:34
maar die hardeschijf zou eigenlijk niet het probleem van je 'freeze's' mogen oplossen. Het lijkt me niet dat bij het browsen er te veel hardeschijfactiviteit is, en anders, waarom zou Apple een 5400rpm disk inbouwen als deze zou haperen?
Ik zou ofwel een clean install proberen (niet restoren; zorgt soms voor problemen) of anders naar de Mac Store.

• sweebee
zou dit ook niet te maken kunnen hebben met itunes.. die soms ook hapert door de grote muziek collectie die erin staat?

• Appelkoekje
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-01 13:40
Toevallig 10.6.6 en bootcamp erop staan?
Ik had dit probleem namelijk ook met de zelfde macbook. Gewoon je windows schijf unmounten en alles werkt weer. :)

• sweebee
nee, ik draai alleen windows op parallels.

• o.poulssen
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-03-2022
hoe is het met de permissies? heb je al geprobeerd diskwarrior te gebruiken, dat wil ook vaak de boel recht zetten.
persoonlijk ben ik ook zeer voorstander van idefrag, aldaar een full defrag doen.
dit hoeft echt niet vaak maar verhelpt vaak veel van die kleine bugs...

iMac 2020 i7

Pagina: 1