rechterkanaal NAD C370 valt weg

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guumuus
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Sinds een maand heb ik hier een nieuwe stereo setup bestaande uit 2x XTZ 99.26 die aan een NAD C370 hangen die gelinkt is aan mijn PC. Werkt allemaal als een zonnetje, alleen 1 probleem: het rechterkanaal valt regelmatig weg! De NAD heb ik tweedehands gekocht en buiten dat is de versterker vast en zeker al dik 7+ jaar oud dus garantie zal ik niet meer kunnen claimen.

Als ik de versterker een ouderwetse tik op de bovenkant geef komt het signaal weer terug maar ik ben niet van plan om als Mike Tyson achter de pc te zitten...

Klinkt dit als een probleem wat makkelijk te verhelpen is? Contactje of soldeertje wat los is gelaten?

hoop dat iemand me hiermee kan helpen

edit: heb er eens op gelet en het lijkt erop dat het probleem zich alleen voordat als de versterker nog niet warm is...maar dan nog erg vervelend...

The number one enemy of progress is question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:59

GaMeOvEr

Is een hork.

Als je het op kunt lossen door er op te tikken, zal het inderdaad een kwestie van een beroerd contact zijn. Kortom, als je het aandurft open maken en de printsporen/componenten nakijken. Als je de kap eraf hebt, kun je waarschijnlijk wel voorzichtig tegen een component duwen om te kijken welke er voor zorgt dat je uitval hebt. (Niet aan de trafo komen natuurlijk!)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-05 11:07

EXX

EXtended eXchange

Het probleem kan liggen in een vervuild speaker protection relais (dat zijn de relais die je kort na het inschakelen hoort klikken); brakke relais is iig een bekend probleem met NAD versterkers. Versterker openmaken en zachtjes op het relais tikken om te kijken of dit effect heeft. Indien dit het geval is, het relais vervangen, of als je het kan openen, schoonmaken en wat contactspray op de relaiscontacten.

[ Voor 8% gewijzigd door EXX op 26-01-2011 12:29 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guumuus
  • Niet online
bedankt voor de adviezen, zal als ik tijd heb het ding is even open schroeven...hopen dat ik niks sloop met m'n 2 linkerhanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:12

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Heb je al andere inputs geprobeerd, of een andere kabel?
Bij mij valt een van de kanalen ook weg vanuit de PC omdat ik de tulpstekker nu eenmaal bagger heb gesoldeerd...

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-06 07:06
Mijn NAD C340 is nu ter reparatie weg. Dit kwam omdat ook het rechtkanaal volledig was weggevallen ongeacht de input. Op de versterker slaan hielp niet meer...

Wat je kunt testen is een andere versterker met de pre-out op de pre-in van de NAD aansluiten. Zo kan je testen of de eindversterker en de uitgang nog wel werkt. Als dit zo is, dan gaat er iets tussen de input en de eindversterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-06 13:19

Hokkie

Hello

Kabeltje kapot?

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guumuus
  • Niet online
Lang geleden dat ik dit topic heb geopend, maar ik denk dat ik een oplossing heb gevonden en wilde hem daarom toch even delen.

Heb lang zitten discussiëren met een maat van me in de kroeg, die ooit hetzelfde probleem had met zijn versterker (op dezelfde manier aangesloten als ik, aan de pc dus). Hij gaf me de tip om het volume van de pc naar beneden te schroeven, en het volume van de versterker hoger te zetten (zelfde geluidsniveau, alleen versterker moet meer vermogen leveren).

En waarempel, sindsdien is het rechterkanaal niet meer weggevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guumuus
  • Niet online
en waarempel, het probleem is toch weer terug. Ik heb geen zin om er nog naar te kijken, dus de NAD gaat waarschijnlijk in de verkoop...

edit:
verveelde me dus heb het apparaat toch even opengeschroefd, viel me op dat rond de elco's en de andere 'transformators'? (weet niet hoe je die dingen noemt) een soort bruinige troep aan de onderkant op de pcb zat, of dat nu lijm is of dat die dingen aan het lekken zijn durf ik niet te zeggen.

Relais zit in een omhulsel, eentje opengemaakt maar kon niet echt iets bijzonders zien, maar moet zeggen dat ik er geen verstand van heb en dus ook niet precies weet waar ik naar moet kijken.

Zoveel mogelijk stof uitgeblazen, maar er zat niet bijster veel. Heb 'm nu weer draaiende en kanaal is nog niet weggevallen maar ja misschien dat dat een kwestie van tijd is.

[ Voor 71% gewijzigd door Guumuus op 29-07-2011 18:22 ]

Pagina: 1