Internet verbinding valt steeds weg

Pagina: 1
Acties:

• the tempter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-01 08:37
Hallo,

Ik zit met een vreemd probleem, misschien heeft het niet eens met de mac te maken.
Maar mijn telfort internet verbinding valt steeds weg.

Ik heb een imac met airport draadloos internet.
Maar iedere keer als ik iets wil downloaden valt de verbinding weg.
Surfen gaat op zich prima, het is alleen bij downloaden.

Weet iemand hoe dit kan?

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-01 20:52
Hebben andere apparaten er ook last van?

Had net hetzelfde hier thuis. Viel de verbinding (ziggo) af en toe 2-5 seconden weg, hadden we op 2 computers (mac en pc) op het zelfde moment last van. Nu lijkt alles weer goed.

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08-2025
misschien moet je eens gaan testen? vertel ons eens wat je al geprobeerd hebt?
Alleen een topic over "mijn internet doet raar en weet iemand waarom?" is natuurlijk niet zo handig...

- wat als je de imac direct aan je verbinding hangt, zonder airport?
- doen andere pc's op het netwerk hetzelfde?
- heb je een andere router geprobeerd?
- etc...

• the tempter
Bedankt voor de reacties.

sorry dat ik wat weinig info geef maar ik zou eigenlijk niet weten wat ik zou moeten testen.
En ja ik heb verder nog 2 windows laptops met hetzelfde probleem.

Het enige wat ik heb gedaan is de router een paar keer gereset.
Ik heb ook verder even gezocht en het schijnt dat je van kanaal kunt wisselen?
Weten jullie daar iets van?

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-01 10:34

Digistorm

ex-demo scener

the tempter schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 15:12:
Bedankt voor de reacties.

sorry dat ik wat weinig info geef maar ik zou eigenlijk niet weten wat ik zou moeten testen.
En ja ik heb verder nog 2 windows laptops met hetzelfde probleem.

Het enige wat ik heb gedaan is de router een paar keer gereset.
Ik heb ook verder even gezocht en het schijnt dat je van kanaal kunt wisselen?
Weten jullie daar iets van?
Ik heb geen goede ervaringen met de Zyxel modems van Telfort. Als je gaat downloaden met BitTorrent oid en je maakt teveel connecties aan, dan stijgt de cpu belasting van de modem naar 100% en begint de modem TCP/IP connecties te droppen en als het te lang duurt reboot hij uit zichzelf. Mocht je ook een Zyxel modem gebruiken dan kun je overwegen om een externe router eraan te hangen, of in je download software het aantal gelijktijdige connecties te beperken.

Hier stond achterhaalde informatie…

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
download je via torrents? dan kan het zijn dat je het aantal connecties moet beperken. Het probleem ligt dan bij je router.

ben je een nieuwe klant bij telfort? het kan ook zijn dat ze jou "account" verkeerd aangemaakt hebben. Dan moeten zij jou opnieuw aanmelden. Dit is mij enkele jaren geleden overkomen bij @Home (tegenwoordig Ziggo).

overigens kunnen we wel concluderen dat het niet aan je iMac ligt, je windows laptops hebben immers hetzelfde probleem.

verder ben ik overigens ook geen expert...

• HaveHam
  • Niet online

HaveHam

I've done worse

Digistorm schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 15:36:
[...]

Ik heb geen goede ervaringen met de Zyxel modems van Telfort. Als je gaat downloaden met BitTorrent oid en je maakt teveel connecties aan, dan stijgt de cpu belasting van de modem naar 100% en begint de modem TCP/IP connecties te droppen en als het te lang duurt reboot hij uit zichzelf. Mocht je ook een Zyxel modem gebruiken dan kun je overwegen om een externe router eraan te hangen, of in je download software het aantal gelijktijdige connecties te beperken.
Dat hangt af van welke router ze tegenwoordig versturen.
Ik heb nog een oude router van Tiscali (ook Zyxel) en kon met 4 man prima alles aan (en die downloaden torrents van alles wat los en vast zat).
Dus wat ik graag wil weten is welk typenummer router het hier omgaat.

[ Voor 3% gewijzigd door HaveHam op 26-01-2011 16:02 ]

Suspect: Id like to see a warrant?
Vic Mackey: Id like to see Anna Kournikova naked on a waterbed.

• the tempter
Allen bedankt voor reacties,

Het downloaden gaat via unison een newsleecher. Het is ook inderdaad zo`n zyxel apparaat.
Het probleem is inderdaad zoals digistorm omschrijft denk ik...

Dus neem ik een nieuwe router?

• HaveHam
  • Niet online

HaveHam

I've done worse

als je voor de rest geen telefonie afneemt van Telfort, dan kun je dat prima doen.

Suspect: Id like to see a warrant?
Vic Mackey: Id like to see Anna Kournikova naked on a waterbed.

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-01 10:34

Digistorm

ex-demo scener

HaveHam schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 16:10:
als je voor de rest geen telefonie afneemt van Telfort, dan kun je dat prima doen.
Je kunt zelf ook controleren of dat wat ik beschrijf optreedt: terwijl je download kun je inloggen op de statuspagina van de modem (onder het kopje geavanceerd). Je kunt dan geheugenverbruik en cpu zien. Bovendien kun je na het wegvallen kijken hoelang de modem "up" is. Is dat slechts een paar minuten, dan heeft-ie zichzelf een reboot gegeven.

Hier stond achterhaalde informatie…

• o.poulssen
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-03-2022
oke beste TS, er zijn heel veel verschillende zyxel modems, graag even type nr noteren,
heb je het al bekabelt getest? dat moet eigenlijk altijd stabiel zijn, zo niet even zonder splitter testen en weer bekabeld testen anders kanaal 13 even testen, die word vaak niet gebruikt door andere modems en heeft dus minder kans op storing, UpnP aanzetten op de geavanceerde pagina, die staat standaard uit en poort 119 forewarden voor usenet. (zie portforwarding.com)
het kan je verbinding zijn, maar is vaak niet het geval,
graag modem in de meterkast of hoofdaansluitpunt aansluiten (ISRApunt)
gelieve <1meter, daarboven is de kans groot op wegvallende signaal
mocht het dan nog niet werken even een ant-loop reset doen,
anti-loop reset zyxel modem: modem van de stroom>reset indrukken (bij kabels = klein gaatje) met pen of paperclip en vasthouden>stroom er in> 1min de reset knop ingedrukt houden tm pw geknippert heeft, uit gaat en op nieuw gaat knipperen.
daarna wifi aanzetten op het inlog scherm en dan nog een keer testen op 1 of 2 verschillende channels.
als je dan nog gezeur hebt even met de helpdesk bellen dan kunnen ze je verbinding na meten...

succes er mee en hoop je zo verder geholpen te hebben...
ps. post eventueel even de gegevens uit je router omtrent de verbinding, bv upstream en downstream gemeten in dB

[ Voor 11% gewijzigd door o.poulssen op 26-01-2011 18:39 ]

iMac 2020 i7

Pagina: 1