Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:54

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Topicstarter
Hej,

Ik heb pas geleden op een beurs gefilmd, waar ontzettend veel rode belichting was (nog meer dan je in Amsterdam kan vinden ;) ), en tja laat ik net vergeten zijn met mijn Canon Powershot die ik heb gebruikt om te filmen om daar Wit-balans op aan te zetten, zodat je natuurlijkere kleuren hebt. (okee, het is en blijft geen volwaardige camera, maar je KAN ermee filmen)....

Resultaat, een hoop video-beelden met rode belichting. Nu heb ik enige tijd geleden al Pinnacle 12 Ultimate aangeschaft waarin ik een hele bibliotheek heb het kleuren tools en filters, maar ik kan niet direct wat handigs vinden om de rode achtergrondkleur weg te kunnen filteren en natuurlijkere kleuren te krijgen.

Ik heb al met de filter voor 'achtergrond belichting' zitten spelen en de slider voor: Achtergrondbelichting wat lager gezet. Het is dan minder storend, maar het rode blijft nog duidelijk aanwezig.
Kent er iemand nog een leuk en handig truukje die ik nog toe zou kunnen passen?

Ook met de 'Automatische Kleurcorrectie' bij de gereedschappen kom ik er niet echt uit, aangezien het maar een enkele slider is die de helderheid aan kan passen (en niks automatisch doet).

Iemand enig idee wat ik nog meer zou kunnen proberen in Pinnacle 12? Ik loop een beetje vast zo... :/

Graag hoor ik jullie ideeën en tips...

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-07 22:26

jd1987

cliquefotografie.nl

Ik kan je oplossen met een Color Corrector of nog beter een 3-Way Color Corrector. Je moet de de shadows, midtones en hightlights een contrasterende kleur van rood geven, in dit geval blauw. Even met de instellingen spelen, zal heel subtiel wat blauw nodig hebben.

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:54

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Topicstarter
Ik heb er mee aan het spelen. Lijkt beter effect te hebben :)

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️