Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• mvandek2
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-11 22:19
Ik moet een Windows 2008 terminal server samenstellen waar circa 10 mensen op zullen gaan werken. Men gebruikt:
- MS Office 2010
- IE, Chrome, Firefox
- 2 applicaties die op een andere server staan
De DC is een SBS2003 systeem, er is verder een applicatieserver met Windows2003.

Kom ik uit met een Dell R410 met Windows 2008 R2 64bits met een XE E5503, 8gbRAM, 2x250Gb RAID1?
Ik krijg nl. zeer verschillende reacties.

Ik weet het, het is uiteraard afhankelijk hoe intensief, welke applicaties, enz. De vuistregel van 100Mb per TS user is volgens mij allen al voor Outlook 2010 niet meer voldoende, vandaar dat ik al op 8Gb RAM zit.
Een enkele E5503 processor trekt dit toch wel of is een dubbele processor of een E5620 wel verstandig?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik vind een enkele CPU wat weinig; het ding heeft maar 2 cores (kan niet zo snel vinden of HTT aan boord is) dus als 10 users tegelijk gaan werken, kan je nog wel eens "vertragingen" gaan merken in het aantal threads wat tegelijkertijd afgehandeld kan worden.

Heb je op dit moment benchmarks van de gevraagde applicaties (Office & internet) waaruit je kan halen hoe lang iemand xx% CPU-time vraagt, op welke tijdstippen en dergelijke? Alleen als je dit inzichtelijk hebt, kan er een gepaster advies worden afgegeven.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-11 14:32
geen HT

Ik zou inderdaad kijken naar een quadcore of 2x dual. Geheugen zou ik rond de 8GB houden, minder maakt het erg krap. Hou er dan wel rekening mee dat je 2x4GB krijgt ipv 4x2GB oid, dan heb je ruimte om te upgraden :)

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:50

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

mvandek2 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 10:45:
IIk weet het, het is uiteraard afhankelijk hoe intensief, welke applicaties, enz. De vuistregel van 100Mb per TS user is volgens mij allen al voor Outlook 2010 niet meer voldoende, vandaar dat ik al op 8Gb RAM zit.
Valt wel mee hoor. Outlook wordt één keer in het geheugen geladen en de "gedeelde" componenten worden geshared onder alle gebruikers.

Kleine tip: schakel DEP uit op je 2008R2 terminal server
Outlook crashes on Windows Server 2008 R2 Terminal Server when DEP is enabled
Noxious schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 10:53:
Geheugen zou ik rond de 8GB houden, minder maakt het erg krap.
Waar basseer je dat op. Één van onze grootste klanten draait volledig op 32bits terminal servers (800 gebruikers). Op systemen met 4 GB geheugen kunnen we probleemloos rond de 35 gebruikers kwijt (en dan worden er aardig wat lastigere applicaties dan Office gebruikt).

Intressanter is de vraag wat ze met die browsers willen gaan doen. Met name pagina's met veel Flash animaties zijn redelijk killing als deze server-side gerendered moeten gaan worden.

[ Voor 7% gewijzigd door Question Mark op 26-01-2011 13:03 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B