[Outlook 2003/2010] profiel problemen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14842

Topicstarter
Wij zijn aan het testen met Office 2010 op onze Win2k3 R2 TS. Dat werkt prima, detectie van de exchange servers loopt allemaal prima.

Jammer genoeg moeten al onze test gebruikers eerst een uof.prf (reset mapi profiel) draaien om vervolgens te kunnen werken met Outlook 2003. Anders komt er de melding "Kan uw standaardmappen voor e-mail niet openen. Uw profiel is niet geconfigureerd". Loggen ze daarna aan op 2010 werkt het weer prima, maar moeten ze na afmelden weer hun profiel resetten om met 2003 te kunnen werken...

Ik kan niet vinden waar dit nu precies in zit. De enige optie die ik tot nu toe kan verzinnen is de snelkoppeling naar 2003 veranderen en de optie meegeven dat 'ie een bepaald prf bestand moet gebruiken. Maar dat is niet wenselijk omdat custom settings dan telkens weg zijn en het feitelijke probleem ook niet is opgelost.

Iemand tips om deze foutmelding weg te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Met een enkele Exchange account in je Outlook 2010 profiel zou hetzelfde profiel ook nog te openen moeten zijn in Outlook 2003 al kun je wel een medling krijgen dat het profiel gemaakt is in een nieuwere versie van Outlook en dat bij problemen het mail profiel opnieuw aangemaakt moet worden.

In de praktijk is het niet aan te bevelen om hetzelfde mail profiel te gebruiken dmv roaming profiles als er met meerdere versies van Outlookk gewerkt worden. Aangezien de meeste (relevante) instellingen tegenwoordig toch in de mailbox zelf opgeslagen worden kun je ervoor kiezen om met 2 mail profielen te werken; 1 voor Outlook 2003 en 1 voor Outlook 2010. Je kunt dan de juiste mail profielen kiezen door de snelkoppelingen aan te passen met de /profile switch.

Bijvoorbeeld;
"C:\Program Files\Microsoft Office\Office11\Outlook.exe" /profile outlook2003
"C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\Outlook.exe" /profile outlook2010

Mocht er een spatie in je profiel naam zitten plaats het dan tussen "
"C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\Outlook.exe" /profile "Outlook 2010"

Eventueel kun je het default mail profiel ook aanpassen dmv een register aanpassing wanneer de gebruiker aanmeld om een bepaalde machine. Is dit de machine met Outlook 2003 erop, dan stel je outlook2003 als default en vice versa. De key hiervoor vind je in;
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows Messaging Subsystem\Profiles

[ Voor 0% gewijzigd door Roady81 op 26-01-2011 15:21 . Reden: tikfoutjes ]

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb geprobeerd dit te doen (en dat werkt ook wel) maar het probleem is dat alle user settings (view, mark as read, etc.) dan ook allemaal weg zijn.

Is er een manier om de .prf alleen de Exchange server settings (daar gaat het denk ik mis) te laten wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Geen idee of het gaat helpen maar staat DEP uit?

Of in ieder geval; staat Outlook in de exclusion-list hiervan?

[ Voor 40% gewijzigd door MAX3400 op 27-01-2011 08:35 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MAX3400 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 08:35:
Geen idee of het gaat helpen maar staat DEP uit?

Of in ieder geval; staat Outlook in de exclusion-list hiervan?
Dat staat uit, maar ik heb ook niet het idee dat dat er iets mee te maken heeft.
Het zit hem gewoon in de interactie tussen 2010/2003 in combinatie met een TS profiel volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
Anoniem: 14842 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 08:30:
Ik heb geprobeerd dit te doen (en dat werkt ook wel) maar het probleem is dat alle user settings (view, mark as read, etc.) dan ook allemaal weg zijn.

Is er een manier om de .prf alleen de Exchange server settings (daar gaat het denk ik mis) te laten wijzigen?
Deze instellingen worden in Exchange zelf bewaard dus er moet iets anders aan de hand zijn. Je laat toevallig toch niet alles naar een pst-bestand downloaden? Als iets gemarkeerd wordt als gelezen is dat op de Exchange server dus je client (Outlook versie, OWA of Exchange ActiveSync) maakt dan niet uit; overal is het dan gemarkeerd als gelezen.

Verder zijn toch ook je Exchange server instellingen gelijk of werk je hier met 2 verschillende Exchange servers en aparte mailboxen voor de gebruikers van Outlook 2010 en Outlook 2003?

Er zit dus kennelijk toch iets in je infrastructuur wat niet helemaal klopt (of wat je nog niet verteld hebt). Controleer bijvoorbeeld of al je Global Catalogs in je domein nog geldig zijn. Zie;
http://www.msoutlook.info/question/531

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Roady81 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 10:43:
[...]

Deze instellingen worden in Exchange zelf bewaard dus er moet iets anders aan de hand zijn. Je laat toevallig toch niet alles naar een pst-bestand downloaden? Als iets gemarkeerd wordt als gelezen is dat op de Exchange server dus je client (Outlook versie, OWA of Exchange ActiveSync) maakt dan niet uit; overal is het dan gemarkeerd als gelezen.
Ik bedoelde de optie om items als gelezen te markeren door bijvoorbeeld de spatiebalk. Gelezen/ongelezen wordt inderdaad netjes op de server bewaard. Maar de client settings niet :)
Verder zijn toch ook je Exchange server instellingen gelijk of werk je hier met 2 verschillende Exchange servers en aparte mailboxen voor de gebruikers van Outlook 2010 en Outlook 2003?

Er zit dus kennelijk toch iets in je infrastructuur wat niet helemaal klopt (of wat je nog niet verteld hebt). Controleer bijvoorbeeld of al je Global Catalogs in je domein nog geldig zijn. Zie;
http://www.msoutlook.info/question/531
Ik zal het eens navragen, maar ik weet dat onze mailbox stores allemaal op een 2003 Exchange server staan. We hebben ook al 2010 servers, maar daar staan nog geen mailboxen op. Wel draaien er al CAS (client access server) systemen die de 2010 clients doorverwijzen naar de 2003 servers. Daarna gaat volgens mij alles rechtstreeks op de oude omgeving en blijft dat zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
Anoniem: 14842 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 11:33:
[...]

Ik bedoelde de optie om items als gelezen te markeren door bijvoorbeeld de spatiebalk. Gelezen/ongelezen wordt inderdaad netjes op de server bewaard. Maar de client settings niet :)
Ok, maar deze instellingen zijn dus ook specifiek voor die versie van Outlook opgeslagen en kunnen niet roamen.
Outlook 2010 slaat de meeste client afhankelijke instellingen op in;
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\14.0\Outlook
Outlook 2003 doet dit in;
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\11.0\Outlook

Daar kun je verder niks aan doen, maar heeft ook verder niks te maken met je oorspronkelijke probleem en stoort ook niet de geboden oplossing met de /profile switch.
Anoniem: 14842 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 11:33:
[...]

Ik zal het eens navragen, maar ik weet dat onze mailbox stores allemaal op een 2003 Exchange server staan. We hebben ook al 2010 servers, maar daar staan nog geen mailboxen op. Wel draaien er al CAS (client access server) systemen die de 2010 clients doorverwijzen naar de 2003 servers. Daarna gaat volgens mij alles rechtstreeks op de oude omgeving en blijft dat zo...
Mijn opmerking betrof niet de servers, maar de mailbox en server instellingen. Jij stelde dat je de server instellingen wilde veranderen. Mijn vraag was; waarom wil je die instellingen veranderen? De instellingen om contact te leggen naar dezelfde mailboxen zijn toch gelijk en niet afhankelijk van je Outlook versie? Of is dit wel in julie geval? Dan is het dus een infrastructuur probleem en geen Outlook probleem.

Maar goed, je oplossing is dus om 2 mail profielen te gebruiken en die te starten zoals aangegeven. Client en versie specifieke instellingen zijn niet continue te up-/downgraden tenzij je dit zelf gaat doen (voor bepaalde instellingen) met behulp van scripts.

Dit probleem zou je overigens ook hebben als je maar 1 mail profiel zou gebruiken. Het betreft ook alleen maar je groep testgebruikers aangezien zij nog tussen 2 versies heen en weer gaan. Ik ga er van uit dat de andere gebruikers dit niet hebben en gewoon in één keer overgaan naar Outlook 2010 en niet meer terug. De bestaande instellingen worden dan gewoon geupgrade. Dit is dus gewoon iets waar de test groep mee moet leven; daarvoor zitten ze ook in een test groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Roady81 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 12:30:
[...]

Ok, maar deze instellingen zijn dus ook specifiek voor die versie van Outlook opgeslagen en kunnen niet roamen.
Outlook 2010 slaat de meeste client afhankelijke instellingen op in;
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\14.0\Outlook
Outlook 2003 doet dit in;
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\11.0\Outlook

Daar kun je verder niks aan doen, maar heeft ook verder niks te maken met je oorspronkelijke probleem en stoort ook niet de geboden oplossing met de /profile switch.

[...]

Mijn opmerking betrof niet de servers, maar de mailbox en server instellingen. Jij stelde dat je de server instellingen wilde veranderen. Mijn vraag was; waarom wil je die instellingen veranderen? De instellingen om contact te leggen naar dezelfde mailboxen zijn toch gelijk en niet afhankelijk van je Outlook versie? Of is dit wel in julie geval? Dan is het dus een infrastructuur probleem en geen Outlook probleem.

Maar goed, je oplossing is dus om 2 mail profielen te gebruiken en die te starten zoals aangegeven. Client en versie specifieke instellingen zijn niet continue te up-/downgraden tenzij je dit zelf gaat doen (voor bepaalde instellingen) met behulp van scripts.

Dit probleem zou je overigens ook hebben als je maar 1 mail profiel zou gebruiken. Het betreft ook alleen maar je groep testgebruikers aangezien zij nog tussen 2 versies heen en weer gaan. Ik ga er van uit dat de andere gebruikers dit niet hebben en gewoon in één keer overgaan naar Outlook 2010 en niet meer terug. De bestaande instellingen worden dan gewoon geupgrade. Dit is dus gewoon iets waar de test groep mee moet leven; daarvoor zitten ze ook in een test groep.
toon volledige bericht
Bedankt voor je reactie.

Op de een of andere manier lijk ik geen unc pathnames aan de praat te kunnen krijgen met de /profile optie. En ook de indeling van Outlook (leesvenster onder in plaats van er naast, etc.) worden vrolijk teruggezet.

Maar ik denk dat ze er maar mee moeten leven, pilot is pilot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
Anoniem: 14842 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 12:28:
[...]

Bedankt voor je reactie.

Op de een of andere manier lijk ik geen unc pathnames aan de praat te kunnen krijgen met de /profile optie.
Je moet geen paden naar het prf-bestand opgeven maar de naam van het al geconfigureerde mail profiel ;).

Ik zou het op 'pilot is pilot' houden. Al deze tijd die je nu gebruikt om dit uit te zoeken is niet relevant voor de uiteindelijke uitrol en dus een beetje verspilling (voor de baas, voor het tweakergevoel niet direct :+)

Pagina: 1