[Win7] RemoteApp/VMWare Unity achtig programma

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 15:39
Hoi!

De laatste tijd ben ik nogal geinterreseerd in RDP, VNC en dat soort dingen. En nu ken ik wel wat VMWare, etc. En daar heb je de optie 'Unity' in zitten.. Voor mensen die dat niet kennen, het is er voor zorgen dat de schermen in je virtuele machine, er uit zien alsof het op de host draait..
Dat is natuurlijk erg hip, leuk en aardig.. Nu ben ik alleen op zoek naar een soortgelijk iets, maar in plaats van dat het een virtuele machine is, wil ik het graag dat het programma op een andere computer draait.. Beetje Windows RDP Remote App achtig.. Het enige probleem is: RemoteApp draait enkel op Windows Server.. Beide computers zijn Windows 7. Verder heb ik niet veel andere wensen, behalve dan dat het wenselijk is als het gratis is..
Ik heb al rond gezocht naar Citrix e.d., maar dat is allemaal betaald.. Het gaat maar om 2 PC's, en niet om in een bedrijf er mee te werken o.i.d.

Bestaat er zo'n programma? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:43
Wat ik mij afvraag...wat is het probleem om vanaf de ene Win7 machine een RDP sessie op te zetten naar de tweede machine? Misschien dat er 3rd party mogelijkheden zijn, maar ik kan het me eigenlijk niet voorstellen aangezien Windows 7 een client OS is je (by default) maar 1 gebruikerssessie kunt hebben. Stel hetgeen je wilt al mogelijk zou zijn, dan vraag ik mij af wat voor nut het zou hebben aangezien je verder niets met die 2e pc kunt doen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
TheVMaster schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 22:41:
Wat ik mij afvraag...wat is het probleem om vanaf de ene Win7 machine een RDP sessie op te zetten naar de tweede machine? Misschien dat er 3rd party mogelijkheden zijn, maar ik kan het me eigenlijk niet voorstellen aangezien Windows 7 een client OS is je (by default) maar 1 gebruikerssessie kunt hebben. Stel hetgeen je wilt al mogelijk zou zijn, dan vraag ik mij af wat voor nut het zou hebben aangezien je verder niets met die 2e pc kunt doen... ;)
RDP heb ik al gewoon, en dat werkt natuurlijk uitstekend. Maar als je bezig bent op de lokale pc, en op de remote pc is dat nogal vervelend hele tijd te switchen. Dus toen had ik het idee 'bestaat er niet zoiets als Unity'. Waardoor alle taakbalk dingen die remote staan, ook gewoon fijn lokaal komen te staan. Aangezien je toch al RDP hebt. Maar als het mogelijk is, waarom niet? :+ Het is natuurlijk het proberen waard. Als het bestaat, dan zou ik het graag willen uitproberen. Verder zijn meerdere gebrukerssessies toch niet nodig? Wanneer alle applicaties via RDP gewoon in je taakbalk komen, is het prima. Geen idee of het mogelijk is, daarom dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:43
Xaero schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 07:36:
[...]

RDP heb ik al gewoon, en dat werkt natuurlijk uitstekend. Maar als je bezig bent op de lokale pc, en op de remote pc is dat nogal vervelend hele tijd te switchen. Dus toen had ik het idee 'bestaat er niet zoiets als Unity'. Waardoor alle taakbalk dingen die remote staan, ook gewoon fijn lokaal komen te staan. Aangezien je toch al RDP hebt. Maar als het mogelijk is, waarom niet? :+ Het is natuurlijk het proberen waard. Als het bestaat, dan zou ik het graag willen uitproberen. Verder zijn meerdere gebrukerssessies toch niet nodig? Wanneer alle applicaties via RDP gewoon in je taakbalk komen, is het prima. Geen idee of het mogelijk is, daarom dit topic.
Op zich zou het natuurlijk errug stoer zijn, ik herken je 'probleem' ook wel. Zit nu achter m'n laptop, maar m'n videobewerkingsprogramma zou ik graag remote vanaf m'n dikke pc willen draaien. Nu doe ik het nog met een RDP scherm, maar het zou idd stoer zijn als die app gewoon als soort van 'remoteapp' icoon op m'n bureaublad van m'n laptop zou staan.

Ik moet zeggen dat ik verwacht dat, gezien de enorm kleine markt die hier volgens mij voor is, het niet mogelijk is. Nouja....wel als je als 'back-end' een Windows 2008 server hebt...

Omdat ik ergens ook wel benieuwd en of zoiets stiekum toch niet bestaat, hou ik je topic toch in de gaten O-) (bij mij is die oplossing onbekend, maar ik weet natuurlijk ook niet alles)

[ Voor 6% gewijzigd door TheVMaster op 27-01-2011 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
TheVMaster schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 12:15:
[...]

Op zich zou het natuurlijk errug stoer zijn, ik herken je 'probleem' ook wel. Zit nu achter m'n laptop, maar m'n videobewerkingsprogramma zou ik graag remote vanaf m'n dikke pc willen draaien. Nu doe ik het nog met een RDP scherm, maar het zou idd stoer zijn als die app gewoon als soort van 'remoteapp' icoon op m'n bureaublad van m'n laptop zou staan.

Ik moet zeggen dat ik verwacht dat, gezien de enorm kleine markt die hier volgens mij voor is, het niet mogelijk is. Nouja....wel als je als 'back-end' een Windows 2008 server hebt...

Omdat ik ergens ook wel benieuwd en of zoiets stiekum toch niet bestaat, hou ik je topic toch in de gaten O-) (bij mij is die oplossing onbekend, maar ik weet natuurlijk ook niet alles)
Precies, zo bedoel ik het dus ook. Ik verwacht ook dat het slechts een kwestie van tijd is tot het deel uit Windows 2008 server is gesloopt, en als standalone (of een andere hack..) ook werkend is te krijgen op een Windows 7 (of ouder) OS.
Nu hoop ik dus alleen dat één of andere programmeur hier meeleest, en het idee oppakt :+. Aangezien het er al (soort van) in zit, verwacht ik niet dat het heel moeilijk is. Het verbinden naar een RemoteApp kan al wel in Windows 7, dus alleen het Windows Server gedeelte moet nog een keer gemaakt worden :Y)

En nu is het alleen nog hopen dat het binnenkort uit komt, of dat iemand één of ander vaag programma kent die dat kan :+. Opzich denk ik best dat voor zoiets een markt is. Trage laptops, en 1 grote zware pc die alles doet :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Xaero schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 13:49:
. Opzich denk ik best dat voor zoiets een markt is. Trage laptops, en 1 grote zware pc die alles doet :+.
Die grote zware PC noemen we dan een Server :+ Anyways.. je snapt wel waar het heen gaat dan.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1