Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• N1traat
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:55
Hallo,

Ik heb me helemaal het laplaseris gegoogled maar ik kan maar geen Dual-sim vinden die aan mijn wensen voldoet. Ik bezit op dit moment een iPhone, bevalt prima maar ben daardoor ook meer applicaties en umts veel gaan gebruiken. Ik heb dus een aantal wensen;
  • Dual sim (obviously, en tegelijkertijd actief)
  • UMTS internetsnelheid op minstens 1 simcard
  • Capacitive scherm
  • Een fatsoenlijk OS (applicaties installeren en geen chinees honkytonky OS wat er niet uit ziet.
Ik ben in mijn zoektocht diverse modellen tegengekomen die dicht in de buurt komen. Zo kwam ik een replica HTC hero en samsung galaxy S met dual sim tegen. Android vind ik ook prima (gezien Apple waarschijnlijk toch nooit met een dual-sim komt.) Helaas geldt voor beide toestellen dat ze maximaal Edge snelheid doen. Nu hebben we geen Edge netwerken meer in NL (voorheen telfort wel), en ik merk zelf dat als ik met mijn iPhone op GPRS zit dat het toch veel te traag gaat.

Nou heb ik wel zitten afwegen of dat UMTS het wel waard is, gezien op de meeste toestellen wel wifi zit tegenwoordig. Maar juist ook onderweg gebruik ik het toestel, zelfs zo vaak dat ik van huidige T-Mobile af wil omdat het 3G bereik zo tegen valt. (maargoed das niet relevant)

Er lijken dus wel aardige Dual-Sim toestellen op de markt te zijn (voornamelijk azie) maar die missen dan vaak net even dat tikkeltje aan specificaties (umts / capacitive / OS) en kwaliteit.

Mijn vraag; heeft iemand hier ervaringen met de toestellen die ik zoek? misschien ervaringen met die nep hero of galaxy? of misschien andere suggesties die mij kunnen helpen?

Alvast bedankt.

EDIT: link naar die galaxy s replica;
Neppe galaxy s

[ Voor 3% gewijzigd door N1traat op 26-01-2011 11:54 ]

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10 23:09
Je wilt geen Chinise honkytonk maar overweegt wel de aanschaf van een fake Galaxy S of HTC zonder enige vorm van ondersteuning op de hardware 8)7

Sorry, ik kan je geen advies geven :F

• N1traat
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:55
PinokkioTV schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 21:34:
Je wilt geen Chinise honkytonk maar overweegt wel de aanschaf van een fake Galaxy S of HTC zonder enige vorm van ondersteuning op de hardware 8)7

Sorry, ik kan je geen advies geven :F
Tussen verschillende chinese merken zit ook wel verschil hoor. Daarom vraag ik juist ook naar ervaringen met die twee toestellen. Met chinese honkytonky bedoel ik die tal van troep mobieltjes die bijvoorbeeld op dealextreme staan, en dat is met name vanwege de vaak rare niet uitziende OS die er op staat.

• ravenamp
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-04 21:49
Een goeie dual sim telefoon vinden is een bijna onmogelijke taak. Bij de bekende (naar mijn inziens, stuk betrouwbaardere) merken bestaat gewoon geen dual sim telefoon met de uitgebreide functies die we tegenwoordig gewent zijn van een telefoon. Zelf zou ik er heel wat voor over hebben een goede samsung galaxy/HTC/ander smartphone-achtige telefoon met een behoorlijk scherm te vinden van een dergelijk bekend merk, maar helaas... Of je kiest een dual sim telefoon met een iets kleiner scherm en minder functionaliteit OF je gaat voor een smartphone-achtige android/apple telefoon met een ton aan functies, maar geen dualsim ondersteuning. De combinatie van die twee is helaas nog steeds niet te vinden.

Vreemd toch eigenlijk, dat juist de zakelijke markt waar de mensen vaak een iets uitgebreidere phone willen hebben en vaak in het bezit zijn van 2 mobiele telefoons niet bedient word met dualsim ondersteuning.

2 jaar geleden al op zoektocht geweest en toen bij de Samsung C5215 uitgekomen wat naar mijn mening de enige mobiel was die nog in de buurt kwam van een volwaardige telefoon. Helaas een wat klein schermpje, een OS van Samsung zelf en geen 3G: http://www.mobile88.com/c...g-C5212/specification.asp

De C5215 is mij uitstekend bevallen ondanks de gebreken. De dualsim ondersteuning is echt uitstekend. Om 1 van je sims on-the-fly uit te kunnen schakelen moet je echter wel de andere simkaart als standaard zetten, dat is bij mij mijn prive-sim, want die staat sowieso altijd aan. Zou ik bijvoorbeeld juist mijn prive-sim even uit willen zetten, dan moet ik eerst mijn werksim als standaard zetten en dat vereist een herstart van de telefoon. Andersom kun je de niet-standaard sim (in mijn geval altijd mijn werk-sim) ten alle tijde on-the-fly aan- of uitzetten. Voor mij is dit dus geen gebrek.

Je bent verder gewoon op beide sims tegelijk bereikbaar en je kunt ook in 1 oogopslag zien op welke sim je gebeld wordt. Het wisselen van de sim waarmee je belt werkt heel gemakkelijk met een enkel knopje opzij van de telefoon. Het icoontje van de actieve sim licht dan op links-bovenin je scherm. Je kunt on-the-fly wisselen tussen de sim waarmee je wilt bellen als je in het telefoonboek zit of als je een nummer intoetst. Makkelijker kan het niet.

Het opstarten van de telefoon duurt naar mijn mening wel wat lang, maar dat doe je toch niet vaak. Tenminste, normaalgesproken niet: Mijn telefoon begint nu toch wel wat achteruit te gaan na > 2 jaar. Hij crasht af en toe. Niet vaak, maar als het gebeurt ook meestal gelijk 2 of 3 keer achter elkaar. (En natuurlijk 9 van de 10 keer als ik s'avonds doodmoe op bed nog even mijn wekker wil zetten).
De accu begint ook langzaam achteruit te gaan, nu nog een dag of 4. Het wachten is op het moment dat ik de telefoon dagelijks aan de lader mag leggen, want dan kan ik ook weer zoektocht beginnen naar een nieuwe dualsim telefoon. Want deze telefoon was alle 150 eurootjes die ik ervoor betaald heb zeker waard. Eens dualsim en je wilt niet anders meer, maar gezien het beperkte aanbod stel ik de aankoop van een nieuwe telefoon liever zo lang mogelijk uit.

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-11 17:36

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

De Samsung Chat 322 is opzich wel leuk, maar niet meer dan dat. Goede DualSim telefoons zijn gek genoeg nog steeds zeer zeldzaam.