Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen-11
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-07 14:36
Hallo,

Wij Draaien hier alle servers op Windows 2003 standard,

Nou willen wij migreren naar Windows 2008 R2 standard, hierbij vervangen we gelijk onze terminal servers voor nieuwere snellere machines, dit moet alleen buiten werktijd gebeuren,

Nou is mijn vraag: kan een Terminal server 2008 overweg met een 2003 domain controller ?
Dit is om gelijdelijk aan te kunnen migreren en niet alles in 1 x zou moeten gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-08 12:49

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Vast wel...

Wat staat er in het leerboekje van 70-640 over het combineren van een 2008 member server en een 2003 DC?

[ Voor 7% gewijzigd door MAX3400 op 26-01-2011 10:09 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je hier gewoon op had gezocht had je kunnen vinden dat dat prima werkt. Verder, blijf goed onderscheid maken tussen 2008 en 2008 R2, je hebt het eerst over 2008 R2 en daarna over een 2008 Terminal Server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen-11
boeken heb ik even niet bij de hand:) het gaat mij er om om even de manier te vinden om alles te migreren zo dat het het minste tijd kost . Alles in 1x overzetten is namelijk haast geen optie omdat we overdag niks kunnen uitzetten/herstarten. daarom wil ik het in delen doen. Domain controller en de licentie server zijn hierin het belangrijkste en het meeste werk. maar domain controller heb ik de tijd voor nodig dus die wil ik er gewoon rustig naast op kunnen bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivocare
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:59
Geen probleem lijkt mij. Ik zou van te voren wel alvast een nieuwe Windows 2008 of R2 printerserver erbij zetten om de terminal servers alvast te laten bedienen van goede printers.

Als je de DC migreert naar 2008 of R2 zul je het huidige domein eerst even moeten voorbereiden. Als je echt wil kan dit ook allemaal binnen de normale werktijden. Gebruikers zullen hier niet zo veel last van hebben.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen-11
Tnx! Ik ga er mee bezig. Ik heb een migratie als deze nog niet eerder gedaan dus voor mij is veel nieuw.
Ik ben nu bezig om met adprep het domein voor te bereidden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivocare
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:59
spikey09 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 12:01:
Tnx! Ik ga er mee bezig. Ik heb een migratie als deze nog niet eerder gedaan dus voor mij is veel nieuw.
Ik ben nu bezig om met adprep het domein voor te bereidden..
Vooral even goed inlezen in de technet documentatie van MS. Hierin staat precies wat je moet doen om ook later de FSMO rollen over te zetten. Bijv. Domain / Forest raisen naar 2003 / 2008.

Zet ook alvast de Global Catalog aan op de nieuwe DC voor exchange voordat de migratie begint.

Nu mag je zelf aan de slag, hiermee moet je het makkelijk redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen-11
Tnx voor de hulp! Ik heb nu een 2e DC met 2008 R2 ernaast, nu vande week rustig alles omzetten. eerstvolgende stap zal zijn de licentie server te upgraden. maar hiermee verwacht ik verder geen problemen!
Pagina: 1