KPN - Vodafone Ziggo Partner
Geen enkel probleem. Ik zou voor de nettigheid ze gewoon even solderen.CrankyGamerOG schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 09:58:
Ik heb hier een vrij lange (10M+ oid) cat6a kabel die is aangevallen door mijn puppies, resultaat : gebroken kabel.
Nu zou ik een nieuwe kunnen trekken, maar ik ben lui, zou ik de aders ook kunnen verbinden met elkaar met een krimpkous oid?
Dan moet je wel het spul ervoor in huis hebbenkaos- schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 10:00:
[...]
Geen enkel probleem. Ik zou voor de nettigheid ze gewoon even solderen.
Dit sloopt het hele idee achter CAT6a. Een goed afgeschermde kabel, dus als jij fatsoenlijk 1Gb/s of toekomstig 10Gb/s wilt behouden: Nee, er is geen fatsoenlijke manier om dit zelf te doen.CrankyGamerOG schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 09:58:
Ik heb hier een vrij lange (10M+ oid) cat6a kabel die is aangevallen door mijn puppies, resultaat : gebroken kabel.
Nu zou ik een nieuwe kunnen trekken, maar ik ben lui, zou ik de aders ook kunnen verbinden met elkaar met een krimpkous oid?
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Het gaat om de link naar mijn xbox360 dus die kan sowieso niet hoger dan 100mbit.D4NG3R schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 10:01:
[...]
Dit sloopt het hele idee achter CAT6a. Een goed afgeschermde kabel, dus als jij fatsoenlijk 1Gb/s of toekomstig 10Gb/s wilt behouden: Nee, er is geen fatsoenlijke manier om dit zelf te doen.
De reden dat ik cat6a overal heb liggen is omdat het gratis was.
Dat is het enige nette wat je kan doen volgens mij.
Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl
Persoonlijk zou ik ook daarvoor gaan, dat lijkt mij een stuk betrouwbaarder dan plakband, etc.jeroen3 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 10:05:
Stekkertjes eraan knijpen en dan zo'n coupler blokje ertussen van redelijke kwaliteit.
Dat is het enige nette wat je kan doen volgens mij.
Eerst het probleem, dan de oplossing
Mjah hij moet vanuit de berging door het hele huis heen naar de huiskamerlier schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 11:28:
Als de kabel toch gratis is zou ik persoonlijk een nieuwe kabel trekken, hoef je daarna alleen nog nieuwe stekkertjes erop te zetten. Tenzij het trekken van de kabel heel veel werk is?
Ik heb ze nu tijdelijk "gerepareerd" door ze aan elkaar te draaien
http://www.netwerkproduct...ig-afgeschermd-p-477.html
en ook te koop in cat6 uitvoering
http://www.netwerkproduct...g-afgeschermd-p-1301.html
[ Voor 21% gewijzigd door quo_ op 26-01-2011 16:22 ]
'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '
Goede reden om eindelijk eens die trekveer te komen die je al zo lang wildeCrankyGamerOG schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 11:44:
[...]
Mjah hij moet vanuit de berging door het hele huis heen naar de huiskamer
Ik heb ze nu tijdelijk "gerepareerd" door ze aan elkaar te draaien![]()
Tevens een goede reden om met je pups naar puppietraining te gaan en de boel beter af te schermen
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik heb toen uiteindelijk die cross-cable doorgeknipt en de draadjes zodanig weer aan elkaar geklust dat het eindresultaat een straight kabel was. Dat alles door de adertjes in elkaar te draaien en met tape af te plakken. Zag er niet uit
Degelijk ? Nee. Betrouwbaar ? Nee. Werkte het ? Ja
[ Voor 14% gewijzigd door Carpento op 26-01-2011 16:48 ]