Cunning linguist.
Daar heb je een goed punt: de kop is aangepast in 'Nieuwe hackerstool laat gebruiker ov-incheck omzeilen'
In het artikel zelf staat ook twee keer dat de poortjes omzeild kunnen worden...
zodat de beveiliging van poortjes en incheckpalen wordt omzeild.
Doordat de gebruiker niet meer incheckt via een poortje of paal
Cunning linguist.
Het idee is dat er nog nergens poortjes zijn. Je kunt dus niet opeens fysiek om de poortjes heen want er zijn nog geen poortjes die de toegang letterlijk verhinderen. De hack zorgt ervoor dat je niet meer bij de 'poortjes' in hoeft te checken. De beveiliging van de poortjes wordt dus wel omzeild (en niet de poortjes zelf, wat ook nergens staat), omdat die beveiliging niet aanwezig is als je via de hack incheckt.
Typisch, ik heb toch al meerdere malen door OV-poortjes moeten lopen, die alleen opengingen als ik incheckte met mijn OV-chipkaart. Dus je argument klopt niet. Het klopt inderdaad dat enkel de beveiliging van de poortjes wordt omzeild, maar dat omzeilen heeft tot gevolg dat je het station niet inkomt. Beetje nutteloze omzeiling dus.Marc Rademaker schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 09:45:
Het idee is dat er nog nergens poortjes zijn. Je kunt dus niet opeens fysiek om de poortjes heen want er zijn nog geen poortjes die de toegang letterlijk verhinderen. De hack zorgt ervoor dat je niet meer bij de 'poortjes' in hoeft te checken. De beveiliging van de poortjes wordt dus wel omzeild (en niet de poortjes zelf, wat ook nergens staat), omdat die beveiliging niet aanwezig is als je via de hack incheckt.
[ Voor 11% gewijzigd door Bart ® op 26-01-2011 09:58 ]
Cunning linguist.
Misschien moet je dan eens de metro in Amsterdam of Rotterdam nemen.Marc Rademaker schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 09:45:
Jij woont zeker niet in Amsterdam? Of Rotterdam. De metro in deze steden (en misschien ergens anders ook wel) heeft poortjes die de toegang verhinderen. ZieMarc Rademaker schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 09:45:
Het idee is dat er nog nergens poortjes zijn. Je kunt dus niet opeens fysiek om de poortjes heen want er zijn nog geen poortjes die de toegang letterlijk verhinderen.
http://maps.google.com/ma...kdA&cbp=12,213.45,,2,7.08
(edit: zo en dat is drie, ik geloof dat het punt duidelijk is
[ Voor 4% gewijzigd door remmelt op 26-01-2011 10:18 ]
Jullie hebben gelijk, er zijn metro-stations waar de poortjes de toegang verhinderen. Op deze stations werkt de hack dus niet. Het blijft echter zo dat je de beveiliging van een poortje omzeilt met de hack, maar dus niet het fysieke poortje zelf. De tekst klopt dus nog steeds.
Pagina: 1