Fiscale waarde leaseauto na prijswijziging van dealer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Topicstarter
In december heb ik een leaseauto besteld (wordt geleverd in maart) op basis van een offerte van de dealer. Per januari zijn de prijzen van opties/accessoires gewijzigd (de ene wat omhoog, de ander wat omlaag) dus ik weet niet precies wat dit betekent voor de huidige fiscale waarde van de auto. Mijn vraag is eigenlijk op basis waarvan de fiscale waarde van een auto berekend wordt als er prijswijzigingen doorgevoerd worden?

Stel ik heb een (niet meer nieuwe) leaseauto en de fabrikant verhoogt de prijzen zodanig dat de fiscale waarde van nieuw geleverde leaseauto's met twintig procent stijgt, betekent dit dan ook voor mij meer bijtelling?

(Subvraag is of, weer in de situatie van de nog niet geleverde leaseauto, de prijs gebaseerd op de dealerofferte gebruikt wordt of op basis van de prijzen geldend bij aflevering?)

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Voor zover ik weet is de datum van tekenen voor die offerte geldig. Maar doe je aan prive-lease of heeft jouw lease-maatschappij dit contract in behandeling? Zolang de dealer jou niet schriftelijk informeert dat de prijs met 0.1% of 10% stijgt, zou ik toch even gaan bellen of de oude prijs geldt en zo niet, wat hij er aan kan doen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Topicstarter
MAX3400 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 09:12:
Voor zover ik weet is de datum van tekenen voor die offerte geldig. Maar doe je aan prive-lease of heeft jouw lease-maatschappij dit contract in behandeling? Zolang de dealer jou niet schriftelijk informeert dat de prijs met 0.1% of 10% stijgt, zou ik toch even gaan bellen of de oude prijs geldt en zo niet, wat hij er aan kan doen.
Contract met ING Car Lease, heb niks gehoord over een prijsstijging van hen (of een prijsdaling, ik weet niet precies wat de prijzen betekenen voor mij) en in reactie op een mail hoorde ik:
Het leasetarief wordt pas definitief vastgesteld op het moment van aflevering van de auto en zal door uw werkgever aan u worden gecommuniceerd incl. brandstof (het tarief kan dus nog wijzigen).
Dus ik weet niet wat ik daarvan moet denken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:41
Precies zoals het er staat. Als de auto wat duurder uitvalt zal dat gewoon worden doorberekend aan de werkgever. De catalogus waarde van de auto (belangrijk voor de bijtelling) wordt vast gesteld op moment van het zetten op kenteken. Dit is de waarde van de auto, zonder korting en zonder accessoires die later worden gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Jojk schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 09:14:
Dus ik weet niet wat ik daarvan moet denken...
Wat is er niet duidelijk aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Topicstarter
L-VIS schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 09:46:
Precies zoals het er staat. Als de auto wat duurder uitvalt zal dat gewoon worden doorberekend aan de werkgever. De catalogus waarde van de auto (belangrijk voor de bijtelling) wordt vast gesteld op moment van het zetten op kenteken. Dit is de waarde van de auto, zonder korting en zonder accessoires die later worden gemonteerd.
Hoezo als de auto wat duurder uitvalt? Ik heb het uitonderhandeld met de dealer, de auto is door de leasemij besteld in december bij die dealer, dan is dat toch gewoon een aangegaan contract dunkt me? Als ik als particulier een auto bestel in december en ik krijg hem in februari, dan betaal ik toch gewoon de prijs zoals die in december overeen gekomen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Jojk schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 10:01:
Als ik als particulier een auto bestel in december en ik krijg hem in februari, dan betaal ik toch gewoon de prijs zoals die in december overeen gekomen is?
Nee, prijswijzigingen kunnen worden doorberekend, zie BOVAG-voorwaarden voor particulieren. Je kunt als particuliere klant in zo'n geval meestal wel de overeenkomst ontbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Topicstarter
asmi schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 10:19:
[...]

Nee, prijswijzigingen kunnen worden doorberekend, zie BOVAG-voorwaarden voor particulieren. Je kunt als particuliere klant in zo'n geval meestal wel de overeenkomst ontbinden.
Oke, dat wist ik niet. Nou ja, ik zie wel wat de toekomst brengt :+ Oh en als jij er wat vanaf weet (of die indruk in ieder geval wekt): als de auto eenmaal op kenteken staat, staat de fiscale waarde dan ook vast? Of kan die, als de dealer bijvoorbeeld een jaar later de prijzen met 20 procent verhoogt, ook nog veranderen?

[ Voor 80% gewijzigd door Ugchel op 26-01-2011 10:33 ]

Pagina: 1