In december heb ik een leaseauto besteld (wordt geleverd in maart) op basis van een offerte van de dealer. Per januari zijn de prijzen van opties/accessoires gewijzigd (de ene wat omhoog, de ander wat omlaag) dus ik weet niet precies wat dit betekent voor de huidige fiscale waarde van de auto. Mijn vraag is eigenlijk op basis waarvan de fiscale waarde van een auto berekend wordt als er prijswijzigingen doorgevoerd worden?
Stel ik heb een (niet meer nieuwe) leaseauto en de fabrikant verhoogt de prijzen zodanig dat de fiscale waarde van nieuw geleverde leaseauto's met twintig procent stijgt, betekent dit dan ook voor mij meer bijtelling?
(Subvraag is of, weer in de situatie van de nog niet geleverde leaseauto, de prijs gebaseerd op de dealerofferte gebruikt wordt of op basis van de prijzen geldend bij aflevering?)
Stel ik heb een (niet meer nieuwe) leaseauto en de fabrikant verhoogt de prijzen zodanig dat de fiscale waarde van nieuw geleverde leaseauto's met twintig procent stijgt, betekent dit dan ook voor mij meer bijtelling?
(Subvraag is of, weer in de situatie van de nog niet geleverde leaseauto, de prijs gebaseerd op de dealerofferte gebruikt wordt of op basis van de prijzen geldend bij aflevering?)
A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke