Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

domein.com -> wijzen naar eigen dns

Pagina: 1
Acties:

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:56
Ik heb succesvol een domein "gekaapt". Nu is dit domein geregistreerd bij een domain service. Ik kan daar geen forwarding doen naar een ip adres, maar ik moet daar een primaire en secundaire dns opgeven van mijn host.

Ik heb zelf een router met dd-wrt draaien die ik kan bereiken via xxxx.dyndns.org (de router kan ook zelf dns server draaien)
ik draai daarnaast een aparte webserver (poort 80 via nat geforward)

Is het mogelijk om mijn domein.com nu zelf te hosten of gaat dit niet?

want stel ik laat domein.com wijzen naar xxxx.dyndns.org, hoe weet het dan vanaf daar waar het heen moet? Moet ik dit gaan instellen by dyndns of op mijn routers dns.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-11 09:24
Het ligt aan de registar of je je eigen nameservers kan gebruiken. Indien dat bij de huidige niet mag zul je moeten uitzoeken bij wie dat wel kan, en hem daarheen verhuizen.

Hoezo spreek je van 'kaping'? Weet je dat je bepaalde merken- en/of handelsrechten schendt? Dan is het sowieso verloren moeite.

• savale
frickY schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 09:04:
Het ligt aan de registar of je je eigen nameservers kan gebruiken. Indien dat bij de huidige niet mag zul je moeten uitzoeken bij wie dat wel kan, en hem daarheen verhuizen.

Hoezo spreek je van 'kaping'? Weet je dat je bepaalde merken- en/of handelsrechten schendt? Dan is het sowieso verloren moeite.
nou ik heb hem al en ja ik kan de nameservers aanpassen, maar de vraag is gaat dat wel werken zoals ik denk?

nouja gekaapt in de zin dat er meer geïnteresseerden waren, maar via backorder (snapnames) binnen gehaald.

• savale
Iemand een idee hoe dat zit met DNS?

Verwijderd

Je kunt gratis Nameservers aanmaken, en die vervolgens aan jou IP koppelen. Dan hoef je alleen nog je nameservers bij je registrar toe te voegen, en klaar is kees!

En als toetje: http://www.cloudns.net/ ( waar ik een trotse gebruiker van ben )

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2011 16:25 . Reden: Tip ]

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-11 08:03

SeatRider

Hips don't lie

savale schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 08:52:
Ik heb succesvol een domein "gekaapt".
Ik ben erg benieuwd hoe dan wel, eigenlijk :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zijn er diensten waar je gratis nameservers kan gebruiken dan?

Ik gebruik zelf zoneedit, nameserver service voor een paar dollar per jaar, MX/A/etc vrij aan te passen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• savale
Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 16:24:
Je kunt gratis Nameservers aanmaken, en die vervolgens aan jou IP koppelen. Dan hoef je alleen nog je nameservers bij je registrar toe te voegen, en klaar is kees!

En als toetje: http://www.cloudns.net/ ( waar ik een trotse gebruiker van ben )
kijk dit zocht ik! Thnx a lot.

Over het "kapen" van een domein: als een domein gedelete wordt dan komt deze weer vrij. Echter wist ik dat er enige interesse voor het domein was. Als je dan zelf dit domein wilt registreren ben je gegarandeerd te laat omdat iemand anders deze al heeft geregistreerd. Je kunt een domein dan backorderen via bijvoorbeeld snapnames.com

edit: inmiddels werkt het allemaal _/-\o_ Als iemand iets soortgelijks nodig heeft en het lukt niet, let me know

[ Voor 7% gewijzigd door savale op 28-01-2011 17:09 ]

Verwijderd

Geen dank savale!

Jij ook trouwens bedankt, vanwege de tip snapnames.net!

Verwijderd

Er zijn wel meer van dat soort services en die geven 0,0 % garantie dat ze een domeinnaam kunnen "kapen".
Pagina: 1