Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobra8811
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-04 10:24
Mijn processor draait 35-38 idle en rond 50-55 op 100 % load.ik heb wat rond gesnuffeld en ik zag dat kwam wat hoog uit kwam.wat zal ik kunnen doen.Koelpasta is artic silver 5
mijn kast is een Cooler master CM 690 II Advanced met 7 ventilatoren dus airflow is geen probleem.

1.De processor koeler opnieuw monteren(want ik was nogal noobie toen ik de koeler voor het eerst monteerde ik heb er volgens mij er veel te veel opgedaan

2.er een push-pull van maken.(heb ik zal eerder gedaan en ik kreeg rond 5 graden lagere temperaturen

want ik wil ook nog wat gaan overclocken en rond 3.5 Ghz kwam ik uit op 65 graden.maar hij kan veel hoger 3.8 raakte ik rond de 70-80 en dat is te hoog. heeft iemand wat suggesties ?
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:36
Als ik jou was, zou ik hier beginnen.

Aangezien je zelf al zegt dat je best wel noobie was toen je hem monteerde, kan het inderdaad zijn dat je er veels te veel op hebt gedaan. Haal de koeler eraf en verwijder alle resten koelpasta van heatsink én cpu.
Onthoud dat je maar een rijstkorrel pasta nodig hebt, en niet uitstrijken. Gewoon je koeler erop drukken, zonder te draaien, dan kunnen luchtbellen ontstaan. De koelpasta wordt verdeeld door de druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobra8811
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-04 10:24
Bedankt voor de tips ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Integenstelling tot hetgeen Nieknikey schrijft raad ik je aan de koeler wel een kwartslag naar beide kante te draaien omdat je dan juist luchtbelletjes laat ontsnappen, echter niet de koeler dan laten kantelen. Mede zorg je namelijk dat de pasta zich goed verdeeld op het koellichaam van de cpu.

De resten van de oude koelpasta trouwens verwijderen met pure alcohol en verder geen andere middeltjes gebruiken zoals aceton en dergelijke. Die ( bijna, 96% ) pure alcohol kan je gewoon bij elke drogist krijgen zoals bv Kruidvat en dergelijke en verder raad ik je aan hierbij latex handschoenen te gebruiken want koelpasta is giftig goedje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325840

Temps van 50 op stock zijn gewoon normaal. Max temp van cores is 100 graden dus 80 is daar nog ruim onder. Maar wel vrij hoog voor 3.8GHz wat goed kan liggen aan te hoge vcore. Maar die Mugen installeren is niet makkelijk, het zou dus goed kunnen dat ie niet helemaal goed zit.

En waar stress test je eigenlijk mee? Linx wordt warmer dan Prime bvb.

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 325840 op 26-01-2011 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-05 11:45
ik heb een i7 860 op stock speed icm een mugen 2 die word ook met prime 95 rond de 50 graden.
artic silver 5 als koelpasta.

[ Voor 6% gewijzigd door Goofy1978 op 26-01-2011 18:50 ]

Pagina: 1