[outlook2007] PSt wordt niet geladen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:20
Ik heb sinds enkele dagen het probleem dat outlook niet meer werkt. Ik kreeg een foutmelding waarop ik scanpst heb gebruikt. Dit heb ik weleens eerder (naar tevredenheid gedaan). Helaas hielp het dit keer niet.

Ik krijg nu geen foutmelding meer, maar outlook reageert niet meer na openen. In de map waar t PST bestand staat, wordt nu telkens een bestandje aangemaakt dat gelijk weer wordt weggehaald. ~emailadres_msn.com0.ost.tmp

In outlook haal ik meerdere emailadressen binnen via pop3 en verder mijn IMAP hotmail account. De verschillende bestanden zijn ondertussen behoorlijk groot geworden:
outlook.pst 2,1GB, emailadres_msn0.ost 3,4GB
Met wat googelen heb ik gevonden dat outlook een probleem kan hebben met pst bestanden groter dan 2GB. Ik heb 'm verkleind met de tool die microsoft levert, geen succes.

Ik draaide elke 3 dagen een backup van mijn PST bestand. Helaas heb ik 't zelfde probleem wanneer ik mijn backup inlaadt...

Wat ik dus heb gedaan:
-backup terugzetten zonder succes
-scanpst zonder succes
-PSt bestand verkleinen zonder succes

iemand tips hoe dit probleem verder aan te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-04 10:47
Zat er geen limiet op wat scanpst kon repareren ?
Zat die niet op 2 GB ?

Zit bij jou je virusscanner niet in de weg bij het repareren ?
Je zou kunnen proberen of je via Mailstore Home je mail gearchiveerd kunt krijgen.
En dan nieuwe pst's aanmaken en daarin alleen het lopende jaar stoppen. (per jaar een nieuwe pst dus)

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Wat was de precieze foutmelding dat je kreeg?
3 dagen geleden werkte je pst-bestand nog wel goed?
Welke manier van restoren heb je gebruikt?
In principe zou je voor deze restore je huidige pst-bestand hernoemen of verplaatsen en je backup op zijn locatie zetten.

Mocht dat ook niet werken, haal dan zo'n 400MB van je pst-bestand af met de pst2gb tool zodat het minstens onder de 1,8GB komt. Werkt het nu wel? Zo ja, dan kunnen we daar verder mee om de overige 400MB ook te redden.

Het ost-bestand is een cache van je Hotmail adres en is verder niet belangrijk; deze gegevens staan ook allemaal op de server van Hotmail. Het tmp-bestand is lock/write delay bestand zodat het schrijven naar en het uitbreiden van je pst/ost bestand op een gunstiger moment gedaan kan worden zodat Outlook tijdens en direct na het verzenden en ontvangen ook nog blijft reageren.

@aZuL2001
scanpst.exe heeft geen reparatie limiet. Een ANSI pst-bestand heeft zelf een limiet van 2GB. Nieuw gemaakte pst-bestanden van Outlook 2003 en later hebben deze limiet niet (zijn in Unicode). ANSI pst-bestanden kunnen op de volgende manier omgezet worden in Unicode pst-bestanden; http://www.msoutlook.info/question/115

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
@Roady81:
-de foutmelding weet ik niet meer... (ja, stom). Ik heb de melding gelijk weggeklikt en gelijk scanpst gedraaid. Nu krijg ik geen foutmeldingen meer.
-ja, mij PST bestand werkte 4 dagen (inmiddels) geleden nog wel
-ik heb 't originele PST bestand hernoemd en de backup in zijn plaats gezet

Ik zal eens 400mb eraf halen.
Het is een PST bestand dat met outlook 2007 is aangemaakt, geen oude import.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
In dat geval lijkt het me sterk dat je toch met een ANSI pst-bestand werkte en dus speelt de 2GB limiet hier geen rol. Ook als je pst-bestand van 4 dagen terug goed werkte en nu ineens niet meer zou dat betekenen dat er iets anders aan de hand is.

Wanneer loopt Outlook precies vast? Gelijk bij het starten?

Kun je Outlook nog wel starten in Safe Mode?
Start-> Uitvoeren-> outlook.exe /safe
(Let op de spatie in het commando. Op Windows Vista en Windows 7 kun je dit commando ook gelijk in het Zoeken vak van je Start menu tiepen)

Probeer anders of je Outlook nog kan starten met een nieuw mail profiel. Mocht dat mogelijk zijn, probeer dan het pst-bestand (je restore van 4 dagen terug) te openen via;
Bestand-> Openen-> Outlook Gegevensbestand...

Meer details mbt deze troubleshooting steps kun je vinden op;
http://www.howto-outlook.com/faq/outlookdoesntstart.htm

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
Het werkt weer!

De fout zat in het hotmailadres.ost bestand. Het PST bestand werd wel geladen, maar hij liep vast in het OST bestand laten. (OST = offline mappen).

Ik heb het OST bestand verplaatst (zeg maar verwijderd) en nu wordt mijn hotmail opnieuw ingeladen (gaat lang duren, was een bestand van 3,5GB)

Ik denk dat ik mijn mail ook maar eens moet gaan opschonen om de boel wat soepeler te laten werken in 't vervolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-04 10:47
Mooi zo ;)

Zou het opschonen inderdaad doen. Reageert het allemaal wat rapper.
Kijk maar eens naar dat Mailstore Home. Werkt erg goed. En zeer flexibel.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
Ik moet zeggen dat Outlook sinds mijn SSD erg soepel werkt, daarvoor was 't een trage zooi. Ik ga eens kijken naar Mailstore Home.
Pagina: 1