Sony HiFi of Z-5400

Pagina: 1
Acties:

• Proximus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-01 18:20
Laat ik het zo kort maar krachtig houden. Dit is de situatie:

17m² kamer (vol en druk) waar ik het liefst een kleine HiFi-set wil neer zetten. Momenteel heb ik de keuze uit:
  • Sony HTBE1
  • Logitech Z-5400
Voor de specs van de relatief oude Sony set: http://www.oninoelectrica..._speakers/sony_htbe1.html

Ik gebruik het voor muziek en films, games in eerste instantie niet. Alles wordt optisch aangesloten op een HTPC en Humax decoder via een splitter. Ik ben niet van plan een nieuwe set aan te gaan schaffen.

Is er iemand die mij kan vertellen welke set ik het beste mee kan nemen naar mijn kamer te Groningen?

Ryzen 9900X3D - B650 Gaming - 32GB DDR5 - R9060XT

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:21

GaMeOvEr

Is een hork.

Proximus schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 23:31:
Laat ik het zo kort maar krachtig houden. Dit is de situatie:

17m² kamer (vol en druk) waar ik het liefst een kleine HiFi-set wil neer zetten. Momenteel heb ik de keuze uit:
  • Sony HTBE1
  • Logitech Z-5400
Voor de specs van de relatief oude Sony set: http://www.oninoelectrica..._speakers/sony_htbe1.html

Ik gebruik het voor muziek en films, games in eerste instantie niet. Alles wordt optisch aangesloten op een HTPC en Humax decoder via een splitter. Ik ben niet van plan een nieuwe set aan te gaan schaffen.

Is er iemand die mij kan vertellen welke set ik het beste mee kan nemen naar mijn kamer te Groningen?
Je hebt de beschikking over beide, dus kijkt wat het beste klinkt? Mijn gok is dat de Sony wat meer aansluitmogelijkheden heeft en die kan DD/DTS als ik de link mag geloven, kan de Z5400 dat ook? Tevens zijn de logitech subs standaard erg "boemperig" geen idee hoe die Sony klinkt.

Aannames zijn fataal.

• Proximus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-01 18:20
Heb inderdaad het idee dat de Sony toch wat 'leuker'/'helderder' klinkt. Alleen dacht ik dat de Z-5400 (vanwege de leeftijd) beter zou moeten zijn. Ook deze set heeft DD/DTS en misschien nog wel meer aansluitingen al is dat voor mij niet zo interessant aangezien ik er maar twee apparaten op ga aansluiten.

Ryzen 9900X3D - B650 Gaming - 32GB DDR5 - R9060XT

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Proximus schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 01:01:
Heb inderdaad het idee dat de Sony toch wat 'leuker'/'helderder' klinkt. Alleen dacht ik dat de Z-5400 (vanwege de leeftijd) beter zou moeten zijn. Ook deze set heeft DD/DTS en misschien nog wel meer aansluitingen al is dat voor mij niet zo interessant aangezien ik er maar twee apparaten op ga aansluiten.
Leeftijd zegt weinig. Er zijn nu niet bepaalt heel veel fenomenale vernieuwingen op speaker/versterker gebied en al zeker niet in deze prijsklasse, kortom, je oren zijn het belangrijkst. ;)

Aannames zijn fataal.

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Voor dit geld kan je beter tweedehands hifispeakers en een oude versterker halen, dat gaat veel beter klinken.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Welk geld? Hij heeft beide sets al. :P

Aannames zijn fataal.

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
oeps 8)7
Pagina: 1