Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjeP89
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-08 01:38
Goedeavond allemaal,

ik ben van plan om binnekort een nieuwe pc te kopen. Omdat dit nog al een high end systeem gaat worden leek het me ook verstandig om eens over te schakelen naar een nieuw schermpje, op dit moment werk ik met 2 x 22'. Dit is zeer aangenaam werken maar met een maximale resolutie van 1680x1050 zou mijn nieuwe pc niet echt zoveel nut hebben. 2 keer een gtx 580 kan natuurlijk wel een hogere resolutie aan. Dus wou ik gaan voor een 30 of 32 inch display. Nu komt het probleem echter, ik heb maar zeeer weinig verstand van alles omtrent monitoren :P

Nu had ik hierboven de guide gelezen over welke monitor ik moet kopen en dit heeft me dan toch een beetje op weg geholpen.

Zo ben ik erachter gekomen dat 32" schermen blijkbaar allemaal een flut resolutie hebben tenzij je er 2000 euro voor neertelt (volgens price watch) Een van de enige die een beetje in de buurt komt is de volgende "http://tweakers.net/pricewatch/271468/lg-32ld651.html" Deze zit ook redelijk qua prijs maar de resolutie lijkt me nog altijd wat laag.

Als we dan kijken bij 30" lijkt er meer keuze te zijn maar uiteindelijk is er hier ook maar weer 1 scherm met een redelijke resolutie + reactie tijd (5ms) De overige schermen zitten allemaal tussen 6 en 12 ms. Dit lijkt me dan weer niet ideaal voor het gamen.
"http://tweakers.net/pricewatch/173745/lg-flatron-w3000h.html#tab:prices"

Als ik het dan een beetje bekijk zou het mij rond de 1000 euro kosten als ik een beetje alles wil hebben wat past bij mijn nieuwe pc. Zit ik met deze schatting goed of kan ik beter gaan voor iets kleiners en me veel geld besparen? Of zeggen jullie gooi er iets meer geld tegen aan en pak nog iets groter? Het aanbod lijkt me vrij klein zeker voor gamers maar dat kan aan mij liggen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem **LET OP** Welke monitor moet ik kopen? eens door om te kijken waar je allemaal op moet letten.

6 tot 12ms is prima te doen voor gamen imho. Wat je verder wilt aan grootte is heel persoonlijk, maar ik zou zelf echt niet meer iets kleiners willen dan een 30" om echt lekker op te gamen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjeP89
Terw_Dan schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 22:55:
Neem **LET OP** Welke monitor moet ik kopen? eens door om te kijken waar je allemaal op moet letten.

6 tot 12ms is prima te doen voor gamen imho. Wat je verder wilt aan grootte is heel persoonlijk, maar ik zou zelf echt niet meer iets kleiners willen dan een 30" om echt lekker op te gamen :P
Heb het topic net nog eens doorgenomen en daar zie ik inderdaad dat MS soms niet zoveel uitmaakt ^^

Voor welk scherm ben jij gegaan? Dan kan ik de vergelijking eens maken met mijn keuzes tot nu toe. Liefst zou ik natuurlijk ook gaan voor een lekker groot scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik heb destijds de HP LP3065 gekocht, maar dat is nu al weer ruim 2,5 jaar geleden.
Ik ben gewoon puur op reviews afgegaan voor wat betreft inputlag en backlight bleeding.

Ik werkte met 2x 20" IPS monitoren destijds, dus 1 ding was zeker, ik wilde zeker een IPSpaneel hebben. De HP was destijds de goedkoopste dus ben ik daar reviews van gaan zoeken. Zo'n ding in het echt zien is niet echt mogelijk (niemand heeft die dingen zo in de winkel staan).
Het is destijds een 30" geworden omdat 2x 24" nog duurder was (IPS 24" was toch minstens 750 euro per stuk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 21:56
Je zou in principe ook voor een (zuinige) televisie kunnen gaan en deze als scherm gebruiken. Alhoewel mijn ervaringen daar niet altijd even positief mee zijn. Ook gaan deze 'maar' tot 1920x1080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat laatste zou ik niet doen, die resolutie is gewoon te laag daarvoor.

Nadat er een aantal jaar vrijwel niks gebeurde op het gebied van 30" schermen zijn er sinds juni 2010 weer redelijk wat nieuwe 30" schermen uitgekomen:

pricewatch: Dell Ultrasharp U3011
pricewatch: Eizo ColorEdge CG303W
Hazro met de HZ30Wi(-Q)
pricewatch: HP ZR30W
pricewatch: NEC Multisync PA301W

Vooral de nieuwe Dell en HP zijn denk ik wel de moeite waard om te bekijken. De Hazro's kunnen interessant zijn als je een beetje hetzelfde wil als de LP3065: goed scherm met beperkte featureset, die kosten ca. €970 voor de Wi en €1110 voor de Wi-Q.

De NEC is meteen een heel stuk duurder al en de Eizo al helemaal, dus die zijn denk ik minder interessant, die zijn dan ook niet gemaakt voor gamen, maar voor professionele foto-/videobewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:25

D4NG3R

kiwi

:)

Waarom haal je niet een 3e monitor erbij? Heerlijk surround view, en op die resolutie word je SLI opstelling denk ik gewoon goed benut.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

D4NG3R schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 11:22:
Waarom haal je niet een 3e monitor erbij? Heerlijk surround view, en op die resolutie word je SLI opstelling denk ik gewoon goed benut.
Omdat voor games 1 groot scherm fijner werkt. Althans, dat vind ik een stuk fijner werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:25

D4NG3R

kiwi

:)

Tjah, dat is inderdaad per persoon anders. Ikzelf vind het prettig, maar anderen worden knettergek van bezels.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:56
Je weet trouwens dat je in je startpost vooral naar (32") tv's hebt zitten kijken? En ja, die gaan niet hoger dan 1920x1080. Voor computermonitoren ben je aangewezen op maximaal 30" en dan heb je een resolutie van 2560x1600.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Puur vanuit kostenoogpunt kan je ook nog kijken naar de 27" schermen met 2560x1440 resolutie, dan zijn vooral de pricewatch: Dell Ultrasharp U2711 en de pricewatch: Fujitsu P27T-6 IPS interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjeP89
D4NG3R schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 11:22:
Heb dit zelf ook al zitten overwegen maar vind het toch maar niks, zeker niet op 3 keer 22". Dan moet je volgens mij echt gaan voor 3 x een groot scherm en dan gaan de kosten wel heel erg hoog.
Kid Jansen schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 11:58:
Puur vanuit kostenoogpunt kan je ook nog kijken naar de 27" schermen met 2560x1440 resolutie, dan zijn vooral de pricewatch: Dell Ultrasharp U2711 en de pricewatch: Fujitsu P27T-6 IPS interessant.
Nu ben je me aan het laten twijfelen. 30 " is zeker wel leuk maar 1200 euro voor een scherm vind ik zelf dan ook wel weer wat veel, dan koop ik liever 2x een 27" voor het zelfde geld zodat ik mijn dual screen setup niet verlies. Plus die Fujitsu vind ik er wel mooi uitzien :) Bedankt om deze optie even naar me toe te gooien ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Nadeel is wel de 16:9 beeldverhouding, ook al heb je nog steeds flink wat pixels in de hoogte, ik merk dat 16:10 toch echt wel fijner is.
Nu hoeft dat voor jou niet te gelden, maar het is wel handig om er even over na te denken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:27
Zelf heb ik een Eyefinity-opstelling met 3x23"-schermen. Hier op kantoor heb ik twee 30"-schermen staan. Op beide game ik aardig wat af en ik moet zeggen dat ik meer plezier heb van mijn Eyefinity-opstelling. Probleem met 30" is, dat je er aan went. Het is groot, maar je ziet nog steeds hetzelfde als op een 24"-scherm bijvoorbeeld. Met Eyefinity zie je ook daadwerkelijk meer. Nadeel van Eyefinity is wel weer dat je soms zit te kloten met fov-settings en dergelijke, waar je natuurlijk amper last van hebt met een enkel 30"-scherm.

Voor het geld van een 30"-scherm kun je echt een badass-eyefinity opstelling kopen. Of drie keer 23'-IPS, of drie keer 27"tn met led backlight?

27"-scherm is ook wel het overwegen waard, kost al snel de helft van een 30"-scherm!

[ Voor 11% gewijzigd door Marc Rademaker op 26-01-2011 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou ook liever 16:10 hebben, vooral vanwege die 160 pixels in de hoogte, maar 30" is wel echt een bakbeest op je bureau en je betaalt er wel bijna het dubbele voor. Verder gebruik ik m'n U2711 eigenlijk ook als TV en dan is het wel fijn, films zijn dan wel 21:9, maar series zijn wel vaak 16:9, dus daar heb je dan geen zwarte balken bij. Met films heb je dat wel, maar ze zijn dan minder hoog dan bij 16:10.

Ik zou pas echt meer over hebben voor meer pixels in de hoogte als het geen 2560x1600 zou zijn, maar 2560x1920 (4:3) of 2560x2048 (5:4), maar ik denk niet dat dat ooit nog op consumentenschermen zal komen. Eerst volgende resolutie hoger dan 2560x1600 op consumentenschermen zal wel 3840x2160 of 4096x2160 worden (dat zou ik best wel graag op een 32" willen hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjeP89
Na nog wat movies en screenshots en reviews te hebben gelezen te hebben denk ik dat ik ga gaan voor 2x een 27" schermpje.. Eyefinity leek me ook wel leuk maar daar zijn mijn huidige schermen echt niet geschikt voor. 32 en 30 inch gaat net iets te hoog in prijs naar men zin voor 1 scherm. Alvast bedankt voor alle input , het heeft geholpen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet je ook al welke 27" je gaat nemen? De Fujitsu P27T-6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjeP89
Kid Jansen schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 11:06:
Weet je ook al welke 27" je gaat nemen? De Fujitsu P27T-6?
Ik denk het wel ja, tot nu toe vind ik deze er wel het beste uitzien en de prijs/kwaliteit verhouding zit ook wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jammer alleen dat er nog niet zoveel reviews van zijn, dat scherm is namelijk nog geen maand uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terw_Dan schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 22:55:

....een 30" om echt lekker op te gamen :P
30 inch om lekker te gamen...juist ja.. |:( :F
Als je ook maar enige verstand hebt voor het ware gamegebeuren dan weet je dat 22 of 23 inch meer dan voldoende is op allerlei gebieden :O( isight,frames,fraps etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 16:41:
[...]

30 inch om lekker te gamen...juist ja.. |:( :F
Als je ook maar enige verstand hebt voor het ware gamegebeuren dan weet je dat 22 of 23 inch meer dan voldoende is op allerlei gebieden :O( isight,frames,fraps etc)
Beetje jammer dat je er gelijk een flame van moet maken, want wat je zegt ben ik het niet mee eens. 22 of 23 inch vind ik gewoon te klein om lekker op te gamen als ik het vergelijk met m'n 30".
Wat maakt het aantal frames bijvoorbeeld uit? Als ik 100 fps haal op een 23" of 100 fps op een 30", het blijven evenveel frames per seconde hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb liever 60 fps op 2560x1440 op een kick-ass IPS scherm dan 100 fps op een super snel 23" FHD ding met een TN flut paneeltje, maar smaken verschillen blijkt maar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:24
Kid Jansen schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 19:13:
Ik heb liever 60 fps op 2560x1440 op een kick-ass IPS scherm dan 100 fps op een super snel 23" FHD ding met een TN flut paneeltje, maar smaken verschillen blijkt maar weer.
Inderdaad :)

27" bevalt mij prima, heb hiervoor 3x 22" gehad en dat was in die zin ook wel fijn in het multitasking op meerdere schermen.
Nadeel is op een 27" ( die ik heb 2709wfp 1920x1200) de resolutie.

Ben nu weer naar een 27" aant kijken alleen dan de imac met een resolutie die mij meer aanspreekt, maar als ik een game pc zou houden had ik een 30" genomen.
Maar alles behalve een TN paneel.
En in de praktijk merk je vrij weinig van het MS verhaal tenminste ik niet met mijn games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De 27" iMac is nog wel leuk (nog best goede bang for your buck), maar ik zou zelf nooit de Apple 27" LED Cinema Display kopen, veel te duur voor wat je krijgt, je betaalt dan echt voor design en merknaam.

offtopic:
MS is mega siemens (eenheid van geleiding, omgekeerde van weerstand) of Microsoft, niet milliseconde ;)
Pagina: 1