Quake Wars wil niet meer starten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trekkerkearl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-08 06:57

Trekkerkearl

Twentse Boer en ICT'er

Topicstarter
Ik ben van Ubuntu naar Arch Linux X86_64 gegaan en nu kan ik ETQW niet meer starten

Het scherm wordt heel even een seconde zwart en dan valt hij terug op de terminal met de volgende code.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
FATAL ERROR: Image '_default' was generated with internal format 0x83f0 but GL returned 0x0
8/8/8/8 RGBA bits, 24 depth bits, 8 stencil bits
no multisampling
vsync: SDL reports 140547840 - broken?
initializating SDL Joysticks
initialized 0 controller(s)
--------------- BSE Shutdown ----------------
---------------------------------------------
Shutting down SDL subsystem
idRenderSystem::Shutdown()
Sys_Error: Image '_default' was generated with internal format 0x83f0 but GL returned 0x0

Alles werkt al perfect op arch linux alleen dit spel nog... en laat het nu mijn favoriete spel zijn ook nog |:(

Het enige wat ik hierover kan vinden in google is mijn eigen post in het arch forum en een franse pagina waar ik geen snars van begrijp.
Ik heb de pagina door Babelfish gehaalt maar nu snap ik er nog minder van dan voorheen O-)
Hier is de link

iemand een idee wat hier fout gaat ?

[ Voor 3% gewijzigd door Trekkerkearl op 25-01-2011 22:26 ]

Ik heb d’r nich veur keuzn Tukker te wean, ik heb gewoon onmeunig mazzel had!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie er uit alsof er iets mis is met de SDL installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnR
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

In die franse thread gaat het lijkt mij (m'n frans is niet meer wat het geweest is) over problemen die te maken lijken te hebben met een 64bit OS en het feit dat het spel 32 bit is. Daar wordt onder andere geprobeerd om de 32 bit libraries geforceerd eerst te laden. Helaas voor de TS in dat topic lijkt het niet echt te helpen.

Een andere tip is om een setting te veranderen in je config die OpenGL Rendering quaility verandert van dxt3 naar dxt1. Helaas lijkt dat ook niet te helpen voor de TS in dat topic. Het geheel lijkt op een 32 bit systeem wel te werken, maar dat lost je probleem niet echt op vrees ik :)

/(bb|[^b]{2})/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trekkerkearl

Trekkerkearl

Twentse Boer en ICT'er

Topicstarter
Ik heb hem op ubuntu 64-bit aan het draaien gehad ... erg vaag dat hij het onder Arch niet wil doen.
Ik heb alle lib32-sdl paketten al geinstalleerd zoals ik ze heb gezien in de franse thread, maar dit hielp ook niet.

Terug naar de 32-bit versie gaat ook niet lukken omdat ik dan mijn 8gig geheugen in mijn laptop niet kan aanspreken.

[ Voor 41% gewijzigd door Trekkerkearl op 27-01-2011 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trekkerkearl

Trekkerkearl

Twentse Boer en ICT'er

Topicstarter
Ik heb het probleem na lang zoeken en uitproberen opgelost.
Om de driver voor mijn ATI Readeon the installeren moest ik de volgende paketten bouwen uit de Arch User Repository (AUR)

- Catalyst
- Catalyst-Utils

echter zijn dit 32 bit paketten zonder 64-bit ondersteuning, om wel deze 64-bit ondersteuning te hebben moest ik ook nog een 64-Bit pakket installeren.

- lib32-catalyst-utils

Dit stond nergens gedocumenteerd... vandaar de confusie O-) weer wat geleert 8)
Nu werkt het wel naar behoren en ben ik helemaal blij met Arch Linux _/-\o_

kan een modje de titel even aanpassen en de tread sluiten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah... dus zo heb jij dit opgelost. Ik had vorig jaar namelijk hetzelde probleem ik kom nergens een goede oplossing vinden. :/ Nu wel,hier en waarvoor dank. d:)b
Pagina: 1