Geen ethernet verbinding in Linux

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean88
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-06 21:48
Hallo,

Ik heb op een laptopje met een Linux variant "Backtrack" geinstalleerd op de HDD.
Echter heb ik geen internetverbinding (netwerkkabel zit in de laptop)
Als ik in een terminal: ifconfig type ziet hij ook geen eth0.

Maar.. als ik LSPCI type zie ik wel staan:

02.88.01 Ethernet controller: Intel Corporation 82801CAM (ICH3) PRO/100 VE ( LOM) (Rev 42)

Alleen als ik Dmesg type zie ik hem niet staan, houd dit in dat hij geen drivers kan vinden??

Ik had op internet een oude post(jaar 2003) gevonden waarin stond dat de driver: eepro100 waarschijnlijk werkt.
Deze heb ik ook gedownload alleen heb ik een r.tgz bestand die ik kan uitpakken,echter kom ik niet verder
(ik ben een redelijke noob in linux btw :))

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen!!
Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackdaw
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-10 19:17
Zie je de netwerkkaart wel met "ifconfig -a" ? Dit laat alle netwerkinterfaces zien, zelfs als ze down zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean88
Jackdaw schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 23:28:
Zie je de netwerkkaart wel met "ifconfig -a" ? Dit laat alle netwerkinterfaces zien, zelfs als ze down zijn.
Ik ga vanavond (18:00) even kijken of hij er tussen staat, ik laat het je weten!

Als hij er niet tussen staat, moet ik hem dan activereren via command modprobe??
Dan wordt het modprobe ee100pro ofzo?
Ik hoor het graag, Iniedergeval al bedankt voor je reactie.

[ Voor 17% gewijzigd door Dean88 op 26-01-2011 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dean88 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 07:41:
Als hij er niet tussen staat, moet ik hem dan activereren via command modprobe??
De kans dat je driver niet geladen is is niet zo groot. Deze drivers zitten al heel lang in Linux.

Ik ken Backtrack verder niet, maar blijkbaar moet je het netwerk handmatig opstarten. Heb je dat al eens geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Aangezien dit een heel erg standaard netwerkkaart is (en dus een hele standaard driver) is de kans zeer groot dat ie gewoon ingeladen is en dat je gewoon zelf het netwerk moet starten.

Tenzij de netwerkkaart kapot is zal hij 'm gewoon laten zien met "ifconfig -a"

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean88
Wolfboy schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 09:48:
Aangezien dit een heel erg standaard netwerkkaart is (en dus een hele standaard driver) is de kans zeer groot dat ie gewoon ingeladen is en dat je gewoon zelf het netwerk moet starten.

Tenzij de netwerkkaart kapot is zal hij 'm gewoon laten zien met "ifconfig -a"
Ok ik ga het vanavond (17:45) testen, wellicht is http://www.backtrack-linu...networking-backtrack.html
DE oplossing.
Mocht dat niet werken probeer ik even de command ifconfig -a , mocht hij hem daar wel zien wat kan ik vervolgens doen? Hij ziet hem namelijk niet in ifconfig

[ Voor 16% gewijzigd door Dean88 op 26-01-2011 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

JeroenE schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 08:47:
[...]
De kans dat je driver niet geladen is is niet zo groot. Deze drivers zitten al heel lang in Linux.

Ik ken Backtrack verder niet, maar blijkbaar moet je het netwerk handmatig opstarten. Heb je dat al eens geprobeerd?
Relevant om te weten is dat eepro100 al jarenlang deprecated is en vervangen door e100 :o

Kan gewoon zijn dat Dean88 zit te greppen in dmesg op eepro100 terwijl e100 wel degelijk geladen is. Check dat als eerste.

Verder idd modprobe e100 als dat niets oplevert.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean88
Nou ik ben een stapje verder..
Als ik de command: "/etc/init.d/networking start" type en vervolgens "ifconfig" doe staat mijn eth0 er inderdaad tussen, echter helaas wordt het systeem dan opeens zoo ontzettend traag dat het onwerkbaar is. Ik moet dus letterlijk 5.min wachten voordat firefox is opgestart, en de muis reageerd ook erg traag.

Als ik vervolgens de pc opnieuw opstart werkt hij weer goed, alleen dan heb ik geen internet meer, dus dan doe ik vervolgens weer: "/etc/init.d/networking start" en dan heb ik weer internet maar weer zooo traag, dat de muis stotterd, en alles 5.min duurt voordat het opstart. lijkt wel op 100% cpu gebruik dan.
Wat gaat er hier mis??

[ Voor 30% gewijzigd door Dean88 op 26-01-2011 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-10 22:26

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Zeggen je logfiles en dmesg er niets nuttigs over?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean88
Ultraman schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 19:00:
Zeggen je logfiles en dmesg er niets nuttigs over?
geen idee, hij loopt zo traag dat is lastig om te bekijken, maar ik heb een wifi usb stick gevonden, die werkt perfect dus ik doe het daar wel ff mee.
Pagina: 1