Outlook express accounts naar Outlook 2003 overzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 252 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Tiger 63
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-05 16:19
Ik heb al veel gezocht maar kan het goede antwoord niet vinden, of anders zal dit niet mogelijk zijn.
Gaat om een pc met XP Pro, en volledig up to date en voorzien van alle fixes/patches en service packs.
Hetzelfde geldt voor Outlook Express en Internet Explorer 8.

Op mijn pc heb ik OE en Outlook 2003. Nu wil ik graag mijn accounts en account instellingen van Outlook Express naar Outlook 2003 overzetten.
Het gaat hier niet om de contactpersonen en de mail want dat is verder geen probleem.

Volgens Microsoft zou dat moeten kunnen via Bestand, importeren/exporteren, Instellingen van internet email account importeren en dan Outlook Express kiezen.
Maar bij deze laatste stap kom ik al niet meer, dan komt meteen de melding van Outlook 2003:
"Er zijn geen internetaccounts aangetroffen om te importeren".

Dit blijkt echt een euvel te zijn van Outlook 2003. Volgens sommige sites kan datgene wat ik zou willen niet. Vreemd, want je mag verwachten tot Microsoft zijn eigen producten wel compatible maakt.

Kan iemand me meer zekerheid geven dat dit inderdaad niet kan?

En als het inderdaad niet kan, is er ook geen andere mogelijkheid middels externe tools? Ik heb bijv. wel van elk OE account het .iaf bestand. Maar heb gewoon geen zin om 20 email accounts handmatig te gaan inkloppen.

Greetings, Black Tiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Zelfs wanneer het importeren van account instellingen vanuit Outlook Express werkte dan is het nog steeds niet aan te raden. Vaak levert dit alleen maar problemen op met je mail profiel in Outlook.

Handmatig is de beste methode of, sinds dit de eerste keer is, maak een prf-bestand aan via de Outlook Resource Kit. Mocht je nog eens je computer/Outlook opnieuw willen configureren, dan kun je het prf-bestand opnieuw gebruiken en in 1 keer Outlook weer configureren.

Just curious; 20 accounts? Waarvoor heb je zoveel accounts nodig?

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Tiger 63
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-05 16:19
Bedankt voor de info. Ik had echt meer compatibliteit verwacht van MS jegens hun eigen producten. En dat voor een programma wat los 130 euro kost. Even los van het feit dat het met Outlook 2000 wel nog scheen te kunnen. Maarja, niets aan te doen.
In vroeger jaren ondersteunde hun eigen memmaker ook al niet hun eigen multiconfig dus tja...:)

V.w.b. de vele accounts, daar zitten diverse zakelijke accounts bij, een paar technische accounts van servers waar ik beheer van doe, en van een paar forums waar ik het beheer van doe en van een paar sites een webmaster account.
Gezien de vele mail die er binnen komt houdt dat de overzichtelijkheid er in want ik laat ze zo middels berichtregels in aparte mapjes terecht komen.;)

Greetings, Black Tiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNooijens
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-04-2022
Beste,

Het beste is denk ik om een nieuw account aan te maken in jou outlook en alle data over te zetten doormiddel van exporteren en importeren. Kijk even op http://www computersnake com/page/export-mail-outlook-2010 om te kijken hoe dit precies moet.

[ Voor 0% gewijzigd door F_J_K op 03-03-2011 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dank voor de tip, maar op deze manier is het bij een oud topic "gewoon spam" :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.