Niet tegengehoudem door vele wazige berichten van de Intel(tm) SpinMasters en verschillende tech-sites, heb ik toch een-en-ander aangeschaft...
1x SuperMicro PIIIDM3 plank (i840 chipset)
2x PIII-550/100 FC-PGA stepping cA2
2x No-name 'Coppermine FC-PGA naar Slot 1' convertors.
2x 256MB PC133
Soldeer detail:
Zo te zien waren deze 'Coppermine' slockets nog niet helemaal Coppermine. Bij de Celerons zit BR1 signaal op pin AN15 (ook een ongedocumenteerd fenomeen), bij FC-PGA Coppermines zit dit signaal op pin X2.
De pull-up weerstand, nodig op dit signaal was wel aanwezig, dus er was slechts een kleine operatie nodig.
Verbinding van pull-up weerstand naar X2.
Verbinding van pull-up weerstand naar AN15 losmaken (in mijn geval pin uit de socket gesloopt).
YES! Dual PIII-550@733 FC-PGA op i840 plank.
Echte testen moet ik nog doen maar de twee 'CPU Usage History's uit de Win2000 Task Manager zien er toch al veelbelovend uit.
1x SuperMicro PIIIDM3 plank (i840 chipset)
2x PIII-550/100 FC-PGA stepping cA2
2x No-name 'Coppermine FC-PGA naar Slot 1' convertors.
2x 256MB PC133
Soldeer detail:
Zo te zien waren deze 'Coppermine' slockets nog niet helemaal Coppermine. Bij de Celerons zit BR1 signaal op pin AN15 (ook een ongedocumenteerd fenomeen), bij FC-PGA Coppermines zit dit signaal op pin X2.
De pull-up weerstand, nodig op dit signaal was wel aanwezig, dus er was slechts een kleine operatie nodig.
Verbinding van pull-up weerstand naar X2.
Verbinding van pull-up weerstand naar AN15 losmaken (in mijn geval pin uit de socket gesloopt).
YES! Dual PIII-550@733 FC-PGA op i840 plank.
Echte testen moet ik nog doen maar de twee 'CPU Usage History's uit de Win2000 Task Manager zien er toch al veelbelovend uit.