Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trokken
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:05
Er is nog geen topic voor Xbox Live connectie problemen dus ik maak er eentje aan.

Ik zal maar meteen beginnen:

Vanmiddag was ik de beta van Crysis 2 aan het spelen, valt de internetverbinding ineens weg :(

Hier begon alle ellende...

Ik heb dus al sinds half 4 geen verbinding meer kunnen maken met xbox live, wel met internet (anders zat ik niet op dit forum) maar niet met xbox live.

Ik weet zeker dat mijn poorten openstaan via mijn router, het IP adres van de xbox heb ik ook op manual gezet (al 3 maanden geleden). Volgens de xbox site zou xbox live moeten werken. Niet dus, stroom van de router en modum werkt niet (3x gebrobeert minsten 60 seconden). De 'stroom-van-router' methode heeft tot nu toe altijd gewerkt.

Bij de overige oplossingen staat dat de provider van me internet (Ziggo) de poort kan hebben geblokkeerd. Lijkt mij sterk.

Dit zijn de foutcodes die ik kreeg:

W: 0000-0021
X: 0001-8005
Y: 0088-1C00
Z: 0000-0000
ID: 0006-0001

Ik heb de Xbox 360 Final Fantasy edition 250GB, die ouwe dus met de wireless N adapter. Bij de verbindingstest geeft hij aan wel verbinding met de router en internet te hebben maar niet met xbox live.
Weet iemand een oplossing? Ik heb net al mijn offline games uitgespeeld :( en ik wil wel graag op xbox live ;)

☀️ 2220Wp | 🚗 Hyundai Ioniq Electric 28kWh | 🌬️ Ventilatie WTW | 🤖 Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 09:07
Ik krijg net dus precies hetzelfde en zag een maat van mij al de hele avond online terwijl die dat niet was. Volgens een andere vriend van mij sta ik nu dus wel online, maar kan niet langer connecten. De status van Xbox Live staat op internet volledig up & running

Hopelijk is ie morgen weer in de lucht zou ik zeggen!

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Er is nog geen topic voor Xbox Live connectie problemen dus ik maak er eentje aan
Je hebt nog in geen enkel 360-topic ever gepost dus... ;)

Hier geen problemen (ook Ziggo, 27xx-postcode) met XBL... Het is inderdaad een kwestie van even een uurtje of wat wachten en dan weer verder proberen! Ow, de error-codes kan je ook vinden op de site van XBL met (in 99% van de gevallen) verklaringen waarom je de code in beeld krijgt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trokken
MAX3400 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 22:30:
[...]

Je hebt nog in geen enkel 360-topic ever gepost dus... ;)

Hier geen problemen (ook Ziggo, 27xx-postcode) met XBL... Het is inderdaad een kwestie van even een uurtje of wat wachten en dan weer verder proberen! Ow, de error-codes kan je ook vinden op de site van XBL met (in 99% van de gevallen) verklaringen waarom je de code in beeld krijgt.
Waar kan je die error codes dan vinden? En het werkt nog steeds niet en hij geeft nog steeds dezelfde error codes als ik test connection doe :(

☀️ 2220Wp | 🚗 Hyundai Ioniq Electric 28kWh | 🌬️ Ventilatie WTW | 🤖 Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trokken
Ja nee heh, ik heb nog steeds geen verbinding, op de officiele xbox forums hebben mensen wel oplossingen maar die werken allemaal niet. http://forums.xbox.com/35642110/ShowPost.aspx#35642110

En weet iemand nou waar je die error codes kan intypen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Hier wat info: http://forums.xbox-scene....pid=4259090&#entry4259090

Ik vermoed trouwens dat er een probleem is met het uitdelen van het interne IP aan het MAC-adres van je XBOX. Controleer dat even (dubbelcheck) in je router; laat ook even weten welk merk & type je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trokken
MAX3400 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 15:17:
Hier wat info: http://forums.xbox-scene....pid=4259090&#entry4259090

Ik vermoed trouwens dat er een probleem is met het uitdelen van het interne IP aan het MAC-adres van je XBOX. Controleer dat even (dubbelcheck) in je router; laat ook even weten welk merk & type je hebt.
Me router is Sitecom WL-303, de draadlose modus staat op mixed, aan het MAC adres en intern IP licht het denk ik niet want ik heb het IP adres vast gezet en alles overgetypt van dat IPCONFIG (in CMD.exe) schermpje. Ik heb ook geprobeerd om het IP adres op automatisch te zetten maar dat werkt ook niet :( maar hij heb wel verbinding met internet en ik kan ook films streamen vanaf me PC naar de Xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Staat je Sitecom ingesteld zoals http://portforward.com/en.../WL-303/Xbox_Live_360.htm ?

Zet anders je 360 in de DMZ; heb ik met de mijne ook gedaan en dat werkt vlekkeloos voor XBL en ook vlekkeloos naar intern (voor filmpje streamen ofzo).
Afbeeldingslocatie: http://portforward.com/routergui/Sitecom/WL-303/DMZ.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trokken
MAX3400 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 15:25:
Staat je Sitecom ingesteld zoals http://portforward.com/en.../WL-303/Xbox_Live_360.htm ?

Zet anders je 360 in de DMZ; heb ik met de mijne ook gedaan en dat werkt vlekkeloos voor XBL en ook vlekkeloos naar intern (voor filmpje streamen ofzo).
[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: http://img535.imageshack.us/img535/263/xboxdmz.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Staat het zo goed? De poorten had ik al opengezet op de manier hoe het in die link staat.

EDIT: NB: Me beveiliging is WEP want WPA-2 werkt niet met de xbox 360 :S
En na de connectie test staat er nog steeds:
Your console is connected to the internet but can't contact Xbox LIVE (...)

EDIT2: Toch maar een game PC aanschaffen [/ half sarcasme] Ik heb de poorten nu ook in vitual server opengezet en het werkt nog steeds niet :( toch bedankt voor de hulp :)
Zelfs met de Nintendo Wii heb ik dit soort problemen nog nooit gehad, ook niet met CoD World at War (Wii)
toch maar CoD MW reflex kopen xD

[ Voor 25% gewijzigd door Trokken op 27-01-2011 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:44

Nazanir

Is pappa!

Misschien kan iemand mij dan toevallig ook een eindje helpen, in mijn router heb ik alle revante porten geforward, en games gaven toen ook aan NAT: Open.

Nu, volgens mij na de update van November, is er niets veranderd in mijn instellingen van de router (deze meerdere malen gechecked, router gerestet), maar nu staat er NAT: Strict.

Voor mijn gevoel vind ik bij L4D of Monday Night Combat, nog wel redelijk makkelijk games, maar voor een Gears of War 2, moet ik soms een kwartier wachten in de lobby, zonder uitkomst. Ligt dat dan aan de NAT settings, wat kan er ik eraan doen, of is dat iets meer gevoelsmatigs?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuka
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 22:22
Idem probleem hier sinds 2 dagen. Daarvoor altijd zonder problemen XBL gebruikt. Ik heb Ziggo alles-in-1 verbinding. Router e.d. herstart en poorten gecontroleerd. Alles staat goed. Het probleem blijft :( :( :( Ik heb wel gelezen dat als je de laatste update verwijdert het probleem verholpen is. Dit zelf niet gechecked.

Ik zit in de regio 60XX.

Ziggo test via http://speedtest.ziggo.nl/ uitgevoerd:

Download: 283,4 mbit/s
Upload: 9,4 mbit/s
Ping: 18 ms

Volgens http://www.speedtest.nl/:
Download: 36319.1 KByte/sec (=290553 kbps)
Upload: 58.6 KByte/sec (=469 kbps)
Connection: 560.0 Conn/min

[ Voor 57% gewijzigd door kuka op 27-01-2011 19:29 ]

Xbox Series X "The Tower Of Power" - Skoda Enyaq iV80 Sportline '22 "The Beast"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Erg vreemd dit; ik heb ook Ziggo (Ubee-modem en D-LINK router) en sinds de update heb ik nergens last van. Kan zonder problemen lobbies joinen, mijn gamertag updaten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trokken
Ik heb ook ziggo en heb ff me internet snelheden op speedtest.net gechecked en het resultaat was bar slecht:

snelheden momenteel in mbit/s
download: 11.4
upload: 3.5
ping: 22 ms

vorige week in mbit/s
download: +/- 20
upload: +/- 3.5
ping: 15 ms

Misschien heeft dit een verband met de connectie problemen, postcode 22xx

EDIT:
pingtest.net resultaten:
Packet loss: 0%
Ping: 16 ms
Jitter: 1 ms
Grade: A

[ Voor 23% gewijzigd door Trokken op 27-01-2011 18:41 . Reden: pingtest resultaten toegevoegt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Wazig want zelfs tijdens dat ik wat dingetjes op internet doe, krijg ik gewoon redelijke snelheden. Tja, de overhead van 20Mbit laat ik dan maar even buiten beschouwing. ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1130394570.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 17:29
Ik heb ook problemen om met XBL te connecten.

Het vreemde is dat een paar dagen geleden alles nog perfect werkte.

Wat het wel doet:
- Xbox rechtstreeks aan modem

Ik snap er niks van omdat ik niets heb verandert in mijn router (linksys WRT160N):
- Alle poorten staan open
- Het ip adres waar naar geforward moet worden klopt
- uPNP staat aan
- Settings in Xbox kloppen
- MTU size klopt
- Firewall staat uit

De xbox ligt dus duidelijk in een conflict met de router.. ik snap alleen niet waarom. Er is echt niets veranderd en zo ineens kon ik van het ene op het andere moment niet meer op Xbox Live. Ook ben ik niet de enige met dit probleem, er zijn vele mensen die er last van hebben.

Heeft MS iets geupdate of zo dat de software van de Xbox een conlict maakt met de router?

Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa182/annihilism/Tweakers%20GOT/Naamloos3.png
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa182/annihilism/Tweakers%20GOT/Naamloos2.png
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa182/annihilism/Tweakers%20GOT/Naamloos.png

[ Voor 16% gewijzigd door Annihilism op 28-01-2011 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
Heb Microsoft al gebelt, die sturen je natuurlijk weer door van het kastje naar de muur.

Maar eens een email gestuurd om te zien wat ze daar op doen.

Ik blijf het vreemd vinden dat een console die het eerst altijd goed deed op de router het nu ineens alleen nog maar doet als hij rechtstreeks op de modem gezet wordt... Heb ondertussen ook een oude thomson uitgeprobeerd, zelfde probleem...

Mijn postcode is teven 77xx. Verder denk ik niet dat het aan ziggo ligt aangezien hij het wel gewoon doet als hij op de modem zit.

Heb hier echt geen verklaring voor..... Net alsof de router ineens magisch poorten dichtgooit waardoor de xbox het niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trokken
Bij mij werkt hij ook niet op de modem. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Misschien zijn er tijdelijke connectieproblemen en/of onderhoud. Wacht tenminste een dag eer hoog je hoog van de daken schreeuwt ;)

En @ Annihilism, het heeft geen nut je lokale IP adressen te blurren hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
Exorcist schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 16:18:
Misschien zijn er tijdelijke connectieproblemen en/of onderhoud. Wacht tenminste een dag eer hoog je hoog van de daken schreeuwt ;)

En @ Annihilism, het heeft geen nut je lokale IP adressen te blurren hoor ;)
Ik heb het probleem nu al sinds dinsdag dus dat is in totaal al 3 dagen, dus dan ga ik er niet meer van uit dat er serveronderhoud/connectieproblemen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Annihilism schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 16:38:
[...]

Ik heb het probleem nu al sinds dinsdag dus dat is in totaal al 3 dagen, dus dan ga ik er niet meer van uit dat er serveronderhoud/connectieproblemen zijn.
Dat staat niet in jouw post, alleen die van de TS is van paar dagen terug. Heb je al gepoogd je Xbox in DMZ te hangen ter test?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
Exorcist schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 16:41:
[...]

Dat staat niet in jouw post, alleen die van de TS is van paar dagen terug. Heb je al gepoogd je Xbox in DMZ te hangen ter test?
Nee nog niet, wat houd dit precies in (ben niet zon held met netwerken)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Annihilism schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 16:51:
[...]

Nee nog niet, wat houd dit precies in (ben niet zon held met netwerken)?
MAX3400 in "Xbox Live connectie problemen topic" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Annihilism schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 21:43:
[...]

Haalt ook niets uit bij mij :/
Denk dat je dan de handleiding van je router moet nalezen; een DMZ is eigenlijk niets meer/minder dan dat je devices in de DMZ "rechtstreeks" naar het modem laat babbelen en niet met de router. Aangezien je zei dat de 360 direct op het modem wel werkt, vind ik het vreemd dat de DMZ niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Met ^, zou toch je router eens goed nakijken...iets klopt er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuka
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 22:22
Enkele tests uitgevoerd. Ik heb overigens een Netgear WNR3500L Router.

- ip-adres Xbox 360 in dmz gezet, geen effect. Xbox Live werkt niet.
- NAT-filters open gezet, geen effect. Xbox Live werkt niet.
- vast ip-adres gewijzigd in automatisch ip-adres. Xbox Live werkt!
Maar met uitroepteken bij netwerk test. Update CoD Black Ops kan ik downloaden.
- Xbox herstart, met automatisch ip-adres, Xbox Live werkt niet.
- Vast ip-adres weer ingesteld, Xbox Live werkt niet.

Aangezien Ik Xbox Live werkend gekregen heb de Xbox niet rechtstreeks op Ziggo modem
aangesloten. Ik kan er geen logica in ontdekken. :-( :-( :-(

1-2-2011:
Het is gelukt. Zonder dat het ip-adres gereserveerd staat in de router voor de Xbox 360 kan ik middels auto. ip- verbinding maken met Xbox Live, raar maar waar!

[ Voor 11% gewijzigd door kuka op 01-02-2011 23:25 ]

Xbox Series X "The Tower Of Power" - Skoda Enyaq iV80 Sportline '22 "The Beast"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
In de mac adress table staat het mac adress van de xbox. DMZ enabled.

Zo zou het toch goed moeten zijn?
Heb nog steeds geen verbinding, vind het erg vreemd.
Verder waardeer ik jullie hulp tot nu toe zeer :)!.

Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa182/annihilism/Naamloos.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
Het is dus onderhand best wel aan het escaleren.

Microsoft heeft toegegeven dat er problemen zijn met Xbox Live op het moment en ze weten nog niet wat er aan de hand is.

Verder is dit probleem niet beperkt tot 1 isp of modemtype, er zijn meerdere mensen met verschillende combinaties van isp/routers/xbox versies die hetzelfde probleem hebben. Ook is het geen kwestie van poorten openzetten of DMZ aanzetten.

Mensen die ook van het probleem last hebben beschreven in de OP kunnen hier terecht:

http://forums.xbox.com/1/35625875/ShowPost.aspx#35625875

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
Heb sinds een paar dagen ook weer een Xbox 360, met de oude nooit problemen gehad om op Live te komen. Alle data overgezet naar de nieuwe Xbox 360 en ik kom dus ook niet meer op Live. Heb nog twee profielen op mijn Xbox 360 staan met live abonnement. Alle poorten nu goed gezet op mijn Livebox van Orange maar niets lijkt dus te werken met betrekking tot de connectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
Bij mij werkt live trouwens weer :). Schijnt dat het iets had te maken met updates tot betrekking met IPv6.

Kan al een paar dagen zonder problemen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
Het schijnt toch nog niet bij iedereen opgelost te zijn, waaronder bij mij. Hoe moeilijk kan het zijn om de producten van Microsoft op de de producten van de ISP aan te sluiten of andersom? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSimons
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-08-2022
ik heb precies dit probleem, ook met ziggo raar genoeg. Kan iemand mij vertellen hoe ik precies de porten kan forwarden bij een belkin 54g router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
Bij mij werkt het inmiddels ook weer.
Pagina: 1