Toon posts:

Netwerkkaart laptop verdwenen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De ene dag zit ik nog lekker te internetten, sluit de laptop af op de normale manier en de volgende dag geen internet? Blijkt dat het icoontje LAN netwerkkaart bij adapterinstellingen verdwenen. De draadloze is er nog wel maar aangezien ik hier geen draadloos heb, heb ik daar dus niets aan. Ook in apparaatbeheer staat geen Lan netwerkkaart meer Hoe kijg ik dit weer terug? Heb al systeemherstel geprobeerd en opnieuw de Bios geflashed en dacht ook de netwerkkaart af te koppelen maar die zit vast op het moederbord. En nu? Iemand die weet hoe ik dit weer terug kan krijgen? Als de kaart kapot is dan zou ik hem toch nog ergens moeten kunnen terug vinden?
Bedankt voor het meedenken.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Scannen naar hardware vanuit apparaatbeheer werkt niet? Dan gok ik dat er toch iets mis is. Geen hardware toets ofzo die hem uitschakelt?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Een spanningspiek die zich vervolgens via de netwerkkabel verplaatst naar een aangesloten apparaat kan een poort defect maken. Er branden neem ik aan ook geen ledjes (meer) bij je netwerkadapter?

Verwijderd

Heb je hem wel op de adapter aangesloten?

wat voor laptop/os heb je?

bepaalde laptops verwijderen hun netwerkkaart als ze zonder externe voeding zitten

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2011 21:33 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Indien je de mogelijkheid hebt kun je je adapter nog uitschakelen in het BIOS. Dan opstarten, afsluiten en weer aanzetten.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En de gemiddelde laptop heeft ook nog de mogelijkheid om met een bepaalde HotKey WLAN uit te zetten... Of in Control Panel staat er nog wel eens iets van de fabrikant / OEM zelf waar je kan controleren of WLAN/Bluetooth aan staat.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

MAX3400 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 21:33:
En de gemiddelde laptop heeft ook nog de mogelijkheid om met een bepaalde HotKey WLAN uit te zetten... Of in Control Panel staat er nog wel eens iets van de fabrikant / OEM zelf waar je kan controleren of WLAN/Bluetooth aan staat.
het gaat om z`n lan :)

• MAX3400

MAX3400

Sorry ja... Las in de startpost even 2 onderstaande zinnen door elkaar... :X

* MAX3400 moet op tijd naar bed

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Uit wat ik van de TS kan opmaken, lijkt het alsof de LAN-verbinding is verdwenen en niet de WLAN. Als in het BIOS de LAN-adapter enabled staat en met een LiveCD van Ubuntu wordt hij ook niet herkend, dan is het een hardwareprobleem en zal je er waarschijnlijk niets aan kunnen doen.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, er branden geen ledjes meer bij de netwerkadapter maar als ik hem niet in appartaatbeheer meer kan zien zullen de ledjes ook wel niet meer branden. Maar het zou inderdaad goed kunnen, ik woon nl op de Dominicaanse Rep en hier is er 110V en de stroom valt regelmatig uit. Dan nog vind ik het vreemd dat ik de laptop op een normale manier heb afgesloten toen alles nog werkte en meestal de laptop opstart via de batterij. Ik gebruik hem al 4 jaar op deze manier en buiten dat, dan zou ik toch nog het apparaat moeten kunnen zien ondanks dat hij kapot is?

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Niet per se, maar test nu eens met een Linux LiveCD om de software uit te sluiten.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt, ik zal morgen een LiveCD maken want heb geen cd bij de hand zo snel. Dat word wel weer een heel geklooi want ik zit nu op een mini-laptop zonder diskdrive :| Ik kom er zo snel mogelijk op terug. Alvast bedankt!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 21:41:
dan zou ik toch nog het apparaat moeten kunnen zien ondanks dat hij kapot is?
Nee, ik vermoed dat je systeem hem uitgeschakeld heeft om stroom te besparen..

Ik heb een HP 6730b en die flikt dat ook..

geen spoor meer van de kaart te vinden totdat hij gevoed wordt door een adapter

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 21:50:
[...]

Sterker nog, afhankelijk van je OS kan je ook gewoon de Gbit-NIC "ejecten", net zoals je dat bij een USB-device kan doen... 1x verkeerd klikken in je SysTray & weg NIC...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 21:50:
[...]

geen spoor meer van de kaart te vinden totdat hij gevoed wordt door een adapter
Helaas, ik heb dit ook nog maar een keer geprobeerd maar hij blijft weg.
Als het systeem hem had uitgeschakeld om stroom te besparen dan had dit probleem ook al veel eerder kunnen gebeuren en dan nog moet ik ergens de functie kunnen vinden om die optie uit te kunnen zetten?

Verwijderd

MAX3400 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 22:06:
[...]

Sterker nog, afhankelijk van je OS kan je ook gewoon de Gbit-NIC "ejecten", net zoals je dat bij een USB-device kan doen... 1x verkeerd klikken in je SysTray & weg NIC...
Geinig... dat wist ik niet.. Adapter der uit en der in en hij is er weer.. net getest met 7 ent.
wat een wazige optie btw..
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 22:14:
[...]

Helaas, ik heb dit ook nog maar een keer geprobeerd maar hij blijft weg.
Als het systeem hem had uitgeschakeld om stroom te besparen dan had dit probleem ook al veel eerder kunnen gebeuren en dan nog moet ik ergens de functie kunnen vinden om die optie uit te kunnen zetten?
dat gedeelte kan je in de eigenschappen van de netwerkkaart aanpassen als hij online is..
ik had al gekeken in het register, maar daar kon ik het 1 2 3 niet vinden

Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/_T3MLGIULXdo/SstPUpz5uCI/AAAAAAAAAGU/DnRcjpQBooI/s320/NIC_Power_Management.JPG

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2011 23:07 ]

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-02 19:23

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Dit had ik laatst ook... na een keer batterij eruit en erin gedaan te hebben zag Windows hem weer.
Wellicht de moeite waard om te proberen?
Pagina: 1