Externe Hardeschijf 1TB FAT32

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb mijn Hardeschijf van 1tb die extern is met een usb en een stroomkabel geformatteerd na FAT32. Nu heb ik er ongeveer 30 tot 40GB opgekopierd maar als ik nu weer iets van 6GB op wil kopieren word het blauw lampje rood en stopt de overdracht.

Wat is hier aan te doen?

En wat kan het probleem zijn?

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Een foutje tijdens het formatteren? Je geeft erg weinig info..... Download eens programma's als CrystalDiskInfo en HDtune, om te kijken of je HDD überhaupt nog wel okee is. Verder is een merknaam&typenummer wel handig...

[ Voor 7% gewijzigd door Beatboxx op 25-01-2011 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeertH
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:42
Met fat32 kun je geen bestanden kopieren groter dan +/- 4gb, dus zul je naar ntfs moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uhm , Ik heb er een map van 12GB op gezet en dat werkte wel , toen iets van 6,7GB en toen iets van 7GB en toen nog iets rond de 7. En nu kan ik zoiets niet meer doen...

Wat moet ik met HDTUNE doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Toshiba 1tb STORE ALU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 20:40:
Uhm , Ik heb er een map van 12GB op gezet en dat werkte wel , toen iets van 6,7GB en toen iets van 7GB en toen nog iets rond de 7. En nu kan ik zoiets niet meer doen...
Maar is het bestand dat je probeert te kopiëren niet groter dan 4GB? FAT32 kan namelijk maar een filegrootte aan van max 4GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 19:10

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Bestaan die grote mappen uit meerdere bestanden, of één bestand van 6/7/12 GB?

FAT32 kan inderdaad maximaal 4 GB aan namelijk. Ik zou de bestanden dus terugzetten op je PC, de HDD formatteren naar NTFS, en alles weer terugplaatsen naar deze externe schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Laatst online: 11:32

Reptile209

- gers -

Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 20:40:

Wat moet ik met HDTUNE doen?
Als die map van 12 GB uit losse bestanden zijn die allemaal < 4 GB zijn, zegt dat niks. FAT32 kan niet met bestanden van > 4 GB overweg.
Wat zegt de handleiding over de functie van het rode en blauwe lampje? Kan je nog wel de bestanden die je al gekopieerd had normaal benaderen? Zo ja, dan hoef je niet met HDTune aan de slag.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:54

Mavamaarten

Omdat het kan!

Is er een specifieke reden waarom je FAT32 hebt gekozen ?
Zowat elke hdd is geformatteerd in NTFS, en niet zonder reden. Gewoon herformatteren in NTFS is de boodschap dus.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De reden is, dat ik het voor mijn Playstation 3 gebruik, en aangezien die alleen FAT32 leest heb ik mijn 1tb geformatteerd met FAT32FORMAT.EXE en nog andere programma's die het zelfde doen als FAT32FORMAT.EXE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:17
Mavamaarten schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 20:49:
Is er een specifieke reden waarom je FAT32 hebt gekozen ?
Zowat elke hdd is geformatteerd in NTFS, en niet zonder reden. Gewoon herformatteren in NTFS is de boodschap dus.
Dat klopt dus niet, 9 van de 10 externe hdd's die je koopt in de winkel zijn meestal fat32 geformatteerd of moeten soms nog geformatteerd worden. Ik heb echt zelden een out-of-the-box externe hdd meegemaakt die ntfs geformatteerd was, zeker niet als het een vrij eenvoudige betreft.

@wiebeg, ja dat is een nadeel van de ps3. De bestanden van 4GB+ zijn video's neem ik aan? Dan zou je ze eventueel in twee of meer stukken kunnen hakken met editingsoftware.

[ Voor 18% gewijzigd door MicGlou op 25-01-2011 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jaa Bluray videos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kicken binnen 24 uur in niet gewenst.

Verder staat het antwoord hierboven al, met editing software de video delen in brokken van minder dan 4 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 09:43
Je antwoorden staan hierboven toch al? FAT32 kan geen bestanden groter dan 4GB, NTFS wel maar dat snapt de PS3 niet. Enige andere optie is mogelijk via een netwerk share.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bn326160
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-09 12:17
Als het data is die je tijdelijk niet gebruikt dan je ze spiltten met winrar in files kleiner dan 4gb.
Voor video moet je ze splitsen in verschillende m2ts files (weet niet meer welke app dat kon, sorry)

🤞🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar mijn vraag gaat niet over video splitten... Het maakt niet uit wat ik op mijn exteren hd zet ook al is het 100 MB, hij laad dan met een overdracht van 20MB/ps+ en dan opeens gaat het lampje van blauw na rood en alles blijft dan vast zitten.

EN dan krijg ik even later cyclus error , en mijn externe HD loopt dan vast mits ik hem loskoppel of uitzet dan is mijn pc in een keer klaar met alles en werkt alles weer 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 16:11:
Maar mijn vraag gaat niet over video splitten... Het maakt niet uit wat ik op mijn exteren hd zet ook al is het 100 MB, hij laad dan met een overdracht van 20MB/ps+ en dan opeens gaat het lampje van blauw na rood en alles blijft dan vast zitten.

EN dan krijg ik even later cyclus error , en mijn externe HD loopt dan vast mits ik hem loskoppel of uitzet dan is mijn pc in een keer klaar met alles en werkt alles weer 100%.
Niet goed gelezen.

[ Voor 14% gewijzigd door Exorcist op 26-01-2011 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 13:44

E-Vix

Nu met sneeuw!

Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 16:11:

Cyclus error. Bedoel je een Cyclic Redundancy Check Error? Oftewel een CRC error? Dat betekend gewoon dat het gene wat je kopieert niet gelijk is aan wat er op de HDD staat. Dat kan onder andere komen door een brakke schijf of door een foutieve indeling van de schijf.
Je zegt dat je de schijf met een los tooltje geformatteerd hebt. Waarom eigenlijk niet vanuit Windows zelf?
HD-Tune wat eerder aangeraden werd kan onder andere de S.M.A.R.T. status van je harde schijf uitlezen. Als hier fouten in staan, dan weet je dat er iets mis is met de schijf.
Ik vermoed dat je schijf óf niet goed geformatteerd is, of dat hij een aantal bad-sectors heeft. Controleer dus de SMART status eerst even en als dat OK is, formatteer hem dan eens vanuit Windows zelf met het standaard formatteer programma.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
E-Vix schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 16:25:
Cyclus error. Bedoel je een Cyclic Redundancy Check Error? Oftewel een CRC error? Dat betekend gewoon dat het gene wat je kopieert niet gelijk is aan wat er op de HDD staat. Dat kan onder andere komen door een brakke schijf of door een foutieve indeling van de schijf.
Defect geheugen is ook een goede kanshebber.
Je zegt dat je de schijf met een los tooltje geformatteerd hebt. Waarom eigenlijk niet vanuit Windows zelf?
Windows (iig xp en hoger) wil geen partities groter dan 32GB in FAT32 formatteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een harde schijf dat alleen NTFS en EFFAT geformatteerd met fat32formater.exe. En ik had ook al een vermoeden dat mijn externe hd niet meer ondersteund als rond de 35 GB want als ik daar over heen ga word het rood en stopt de hd met kopieren. Is het mogelijk om met dat zelfde programma in windows 98 of lager die schijf te formatteren zodat de hele 1tb erop gekopierd kan worden.

Bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Windows ondersteund zonder problemen grotere FAT32 partities, dus dat is het probleem niet. Wil ze alleen niet meer zelf aanmaken, ws om NTFS te promoten (en terecht). Je kunt 3party tooltjes gebruiken, zoals het door jezelf aangehaalde fat32formatter of bv Partition Tool. Denk echter dat je eerst eens duidelijk moet proberen te maken wat en waar het mis gaat.
Pagina: 1