SSD wordt niet herkend - no physical drive

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wil mijn SSD gebruiken om windows er op te zetten, maar wanneer ik via de boot dvd de installatie wil beginnen herkent hij deze niet.

Dit is de volgorde:
1. Windows DVD er in
2. Alleen SSD (vertex 2, 120 GB) aangesloten op de juiste sata verbinding
(blijft vaak (lang) hangen in "Starting windows" scherm)
3. Kiezen taal e.d.
4. Kiezen installatieschijf: "no drives found". Oftewel, ik kan geen schijf selecteren voor de installatie.

Heb al verschillende fora afgezocht, maar kan geen oplossing vinden.

Zowel AHCI als IDE modus geprobeerd
Mobo: p8p67 Deluxe
Melding tijdens opstarten: No physical drive
In de EFI BIOS wordt de schijf wel herkend (Vertex 2 120GB wordt weergegeven als: SandForce (25.0GB))
Geen andere SATA poorten verbonden (behalve DVD drive)
Geprobeerd: shift+f10 > diskpart > list disk > "There are no fixed disks to show"

Help!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2011 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Hetzelfde probleem heb ik ook gehad bij dezelfde Vertex 2 120 Gb bij een laptop waarna ik de SSD even in mijn gewone pc gehangen heb en de laatste firmwareupdate erop heb gezet. Daarna herkende de laptop meteen de SSD en doet ie het nu verder zonder problemen maar let wel erop dat de S-ATA controller van je pc dan op AHCI moet staan bij het updaten.

http://www.ocztechnology...._2,_Vertex_LE,_Agility_2/

[ Voor 9% gewijzigd door Roel1966 op 25-01-2011 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Vertex 2 120GB wordt weergegeven als: SandForce (25.0GB))
Das al niet goed, moet worden herkend als 'OCZ-VERTEX2'.

Laatste bios voor je mobo en laatste firmware voor de Vertex installeren en bios op AHCI zetten, veel meer kun je niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BIOS geflashed
De firmware kan ik niet updaten, aangezien hij de drive niet herkend: no drives found

Wat kan ik nog meer proberen??

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2011 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Wat je kan proberen is m'n aan een andere pc de hangen, kijken of die wel herkend wordt dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Ik schreef idd al dat je hem wel aan een andere pc moet hangen met een werkende Windows want via de pc waar je de ssd mee wilt opstarten gaat dat flashen niet nee. En wanneer je geen andere pc staan hebt dan kan je als tussenoplossing een gewone harddisk eraan hangen, Windows installeren op de hdd en daarna de SSD erbij hangen en flashen. Let wel zoals hierboven al geschreven dat je in je bios de s-ata controller VOOR installatie van Windows op AHCI zet en daarna pas flashen.

[ Voor 49% gewijzigd door Roel1966 op 25-01-2011 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb inderdaad even een gewone HDD gebruikt om windows op te installeren. Echter, dan ook wordt de SSD niet zichtbaar.

Probeer nu even te booten vanaf een usb. Anders hang ik hem morgen in een andere pc.

De bios stond al op AHCI.

Bedankt voor de hulp tot zover.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2011 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 15:45
Het gaat mis op beide controllers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 20:10:
2. Alleen SSD (vertex 2, 120 GB) aangesloten op de juiste sata verbinding
De juiste aansluiting is niet echt duidelijk. Als je de SSD op de SATA 6 Gb-controller hebt aangesloten zou ik de driver daarvoor laden. Als je de schijf op de chipset zelf hebt aangesloten, dan zou het goed moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
White Feather schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 09:07:
De juiste aansluiting is niet echt duidelijk. Als je de SSD op de SATA 6 Gb-controller hebt aangesloten zou ik de driver daarvoor laden. Als je de schijf op de chipset zelf hebt aangesloten, dan zou het goed moeten gaan.
Dat is inderdaad ook nog eens een goede opmerking want bij de Asusboarden zit er meestal een Marvell controller op voor de s-ata 6Gb poorten waarvoor een extra driver geladen moet worden. Maar zelf had ik ook het probleem bij de Vertex 2 120 Gb die ik in mijn laptop wilde inbouwen met een Intel HM55 Express chipset. Op de laptop zit verder geen s-ata 6 Gb controller maar evenzogoed was de SSD niet te zien bij de installatie maar wel in het bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
White Feather schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 09:07:
[...]

Dank voor het meedenken!

De volgende poorten zijn beschikbaar:
2x Intel p67 SATA 6GB: SATA6G_1 en 2
2x Marvell SATA 6GB: SATA6G_E2 en E2
4x SATA 3G

Alle types geprobeerd (waarbij alleen de SSD en de DVD er in hebben gehangen)

Hoe laad ik een driver voor de marvel in de bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Die drivers staan als het goed is gewoon op de cdrom/dvd van het moederboard, maar ik denk dat het probleem met updaten van de firmware zal blijven en nog niet ondersteund word door s-ata 6Gb. Je zou eens kunnen proberen om de SSD op de s-ata 3Gb te kunnen aansluiten en dan de upgrade van de firmware te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Roel1966 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 19:37:
Die drivers staan als het goed is gewoon op de cdrom/dvd van het moederboard, maar ik denk dat het probleem met updaten van de firmware zal blijven en nog niet ondersteund word door s-ata 6Gb. Je zou eens kunnen proberen om de SSD op de s-ata 3Gb te kunnen aansluiten en dan de upgrade van de firmware te proberen.
Heb je tip gevolgd, maar ook zonder resultaat.

Heb de SSD ook in een ander systeem gehangen en geen respons. Deze lijkt dan ook DOA, dus ga deze terugsturen.

Dank voor jullie adviezen!

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2011 00:04 ]

Pagina: 1