• zupahome
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-11-2025
Hallo iedereen, ik zag verschillende topics op tweakers voor het maken van een VGA naar SCART kabel.

Ik nam even de tijd om dit schema te maken: http://www.nexusuk.org/projects/vga2scart/circuit

Nou las ik ook dat ik een ATI videokaart nodig had.... Geen probleem mijn laptop heeft een ATI Radeon HD4570
die vrij te programmeren bleek met powerstrip.

Kabel dus gemaakt en geprobeerd om mijn eigen tv een Sharp lcd tv'tje ... kleintje dus...welke zwart beeld gaf bij het aansluiten.
heb daarom de kabel gecheckt bleek niks mis, daarom resoluties geprobeerd maar dit haalde niks uit.

Daarom naar de tv van mijn zuster gegaan een Philips beeldbuis weet niet precies welk type. deze gaf bij de resoluties alleen een wit balkje dat snel van beneden naar boven liep.

En als laatste een 100hz JVC breedbeeld TV... Welke direct de ingang pakte van de aangesloten scart kabel ik zag de achtergrond die de VGA uitstuurde welke horizontaal een verticaal aan het scrollen was en binnen 1 seconde op blauw beeld ging... wat betekend dat de TV absoluut niet kan syncen.

Nu is mijn vraag wat ik verkeerd doe... snap zelf ook dat de tv geen snars snap van het hele Hsync en Vsync gebeuren waardoor ik de Csync moest creeren... ik ben echt ten einde raad en wil dus wel eens weten wat er nou aan scheelt.

Ik hoop dat er iemand kan helpen :)