Oude - nieuwe provider miscommunicatie? [Nrbehoud/contract]

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcooo87
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-05 22:50
Situatieschets:

Ik zit op dit moment bij Vodafone (abonnement van 11-02-09 t/m 11-02-11). Wegens een mooiere sim only actie bij een andere provider (HollandseNieuwe) heb ik destijds besloten niet mijn abonnement te verlengen, en dus naar een andere provider over te stappen (gebruik makende van nummerbehoud). Welke dus uiteindelijk HollandseNieuwe is geworden

Rond december was deze provider (of een andere goeie aanbieding er nog niet), maar destijds toch besloten mijn abonnement op te zeggen. Rekening houdend met de opzegdatum van een maand, 9 december een aangetekende brief naar Vodafone te sturen met onder andere onderstaande tekst:

"Hierbij zeg ik mijn GSM abonnement per 17-02-2011 op. Ik wens gebruik te maken van nummerbehoud. Mijn nieuwe provider neemt uiterlijk 2 weken voor het verlopen van het contract contact met u op om het nummer te porteren.
....
Mocht u bovengenoemde opzeggingsdatum niet accepteren omdat mijn contract anders bepaalt, dan verzoek ik u mij de juiste datum mede te delen. Deze opzegging geldt in dit geval per die datum. De door mij aan u verstrekte incasso-machtiging ten laste van rekeningnummer xxxxxx komt per diezelfde datum te vervallen. Verder zou ik graag een bevestiging willen ontvangen van deze opzegging.

Vorige week bij HollandseNieuwe een Sim-only abonnement aangevraagd, met optie tot nummerbehoud (deze datum op 12-02-2011 gezet. Heb hier ook een screen van gemaakt ter bewijs).

Nu kreeg ik vandaag (25-01) een brief van Vodafone dat een andere provider nummerportering had aangevraagd en deze was goedgekeurd. Echter, omdat de datum (26-01) hiervoor plaatsvond voor het einde contract, is mijn Vodafone aansluiting vanaf die dag (morgen dus, lekker op tijd reactie!) afgesloten, en krijg ik nog een 'naheffing' van de te maken kosten die plaatsvinden in de periode t/m einde contract (hier gaat het dus om de basis- en extra bundels van het contract.

Hier was ik het dus niet mee eens, aangezien ik in de aangetekende brief aangaf einde contract. Gebeld..na 55(!) minuten in de wachtrij, kreeg ik het antwoord dat ik daarvoor maar contact moest opnemen met de andere provider. Argumenten dat ik een aangetekende brief had verstuurd met 12-02 werden afgedaan als 'nummerportering van andere provider gaat boven opzeggen contract'. En 'ik had mijn andere SIM al, dus kon ik daar toch mee bellen?'.

Oftewel..Nog niks opgeschoten. Nu heb ik dus al wel een mail gestuurd naar HN (geen telefoon helpdesk), maar ik zie het dus niet meer gebeuren dat ik dit voor morgen geregeld heb.

Waarbij mijn vraag dus eigenlijk is...Wie is hier eigenlijk fout? Vodafone of Hollandse Nieuwe? Aangezien ik in principe nog recht heb op halve maand abonnement, welke nu dus in 1x (vrij kortdag) ontbonden is, en ik dus tijdelijk met een ander nr kan gaan bellen, terwijl ik had gedacht het allemaal correct geregeld te hebben

Alvast bedankt voor de hulp

-edit- Zie nu dus dat ik wel in de aangetekende brief had staan '17-02', wat dus al niet correct is, maar heb hier dus ook geen melding op gehad van VF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109448

Jij geeft bij HollandsNieuwe aan dat je het nummer van Vodafone wilt meenemen en per wanneer. Zij vragen vervolgens nummerbehoud voor je aan bij Vodafone. Bij Vodafone keuren ze zo'n aanvraag standaard goed ook al is het nog niet de einddatum (dus automatisch een afkoopsom) .

Welke datum heb je doorgegeven aan HollandsNieuwe? Heb jij de juiste datum doorgegeven dan hebben zij het dus verkeerd gedaan. Ik vind het wel raar dat zij je niet heb laten weten dat nummerbehoud is geregeld voor 26 -1. Het is namelijk de verantwoordelijkheid van je nieuwe provider om je dit te laten weten.

Je kan er nu helaas niks meer aan doen. Annuleren moet je zeker een paar dagen voor de porteerdatum geregeld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:02

MsG

Forumzwerver

Achteraf is het handiger om je abonnement eerst om te zetten in prepaid van de betreffende provider, om daarna vanaf die prepaid de nummerportering te regelen en het contract af te sluiten. Migratie van nummers naar andere providers komt vrijwel altijd met gedoe en of ineens rare kosten.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcooo87
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-05 22:50
Anoniem: 109448 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 22:45:
..
Welke datum heb je doorgegeven aan HollandsNieuwe? Heb jij de juiste datum doorgegeven dan hebben zij het dus verkeerd gedaan. Ik vind het wel raar dat zij je niet heb laten weten dat nummerbehoud is geregeld voor 26 -1. Het is namelijk de verantwoordelijkheid van je nieuwe provider om je dit te laten weten.

Je kan er nu helaas niks meer aan doen. Annuleren moet je zeker een paar dagen voor de porteerdatum geregeld hebben.
Datum die ik heb doorgegeven (en ook op de Mijn HN site staat) is 12-02. Dus dat zou goed moeten zijn.
Maar helaas zoals ik van jullie beiden begrijp, niks meer aan te doen