Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Elro CS98C draadloze bewakingscamera

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

Vandaag heb ik van iemand een 'Elro CS98C' draadloze bewakingscamera gekregen. Deze is normaal los te koop en kan gekoppeld worden met een schermpje van Elro, en dan gaat het om dit model: CS98S en/of CS98M.

Nu vraag ik mij af of er de mogelijkheid bestaat om deze d.m.v. een draadloze router als draadloze ip-cam te gaan gebruiken? Heeft iemand hier ervaring mee en zo ja, hoe gaat dit in zijn werk?

edit:

voor de duidelijkheid; ik ben niet in het bezit van het bijbehorende scherm, vandaar deze vraag :)

Alvast bedankt voor eventuele nuttige antwoorden!

De camera:

Afbeeldingslocatie: http://www.prodech-electronics.be/455-533-large/cs98c-draadloze-buitencamera-elro-.jpg

Het scherm:

Afbeeldingslocatie: http://www.elroshop.eu/images/productimages/big/CS98M%20met%20beeld.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2011 19:30 ]

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:20
Dat iets draadloos door de lucht gaat betekent niet dat het een Wi-Fi signaal is.
Grote kans dat het gewoon een zender / ontvanger is die op 2.4GHz werkt.
Heb je keuze uit 4 kanalen voor de cam of moet je hem echt pairen? Bij de eerste optie werkt het zoals elke el-cheapo wireless video kastje :P

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Verwijderd

Topicstarter
klaasbram schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 19:40:
Dat iets draadloos door de lucht gaat betekent niet dat het een Wi-Fi signaal is.
Grote kans dat het gewoon een zender / ontvanger is die op 2.4GHz werkt.
Heb je keuze uit 4 kanalen voor de cam of moet je hem echt pairen? Bij de eerste optie werkt het zoals elke el-cheapo wireless video kastje :P
In de camera (als je het glaasje open maakt) kun je inderdaad kiezen uit 4 kanalen. Wat is dan de meest makkelijke methode?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 20:02:
[...]

In de camera (als je het glaasje open maakt) kun je inderdaad kiezen uit 4 kanalen. Wat is dan de meest makkelijke methode?
Ik gok dat ie op 2.4Ghz werkt en ongecodeerd beeld verstuurd. Op Ebay kun je dan een receivertje kopen (of een complete minicamera) en die dan op het betreffende kanaal afstemmen.
De output daarvan kun je dan op een TV kaart of iets dergelijks aansluiten en zo verder afhandelen.
Direct IP zal ie niet doen...

Houd er rekening mee dat dergeljike videodingen over 2.4Ghz vaak redelijk interfereren met wifi, doordat ze een vrij grote bandbreedte pakken.

Verwijderd

Topicstarter
Weten jullie toevallig of zo'n 'kastje' waar jullie over spreken ook bestaat met een wifi en/of lan poort? ik vind ze alleen met audio/video aansluitingen :(

• The-Source
Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 21:59:
Weten jullie toevallig of zo'n 'kastje' waar jullie over spreken ook bestaat met een wifi en/of lan poort? ik vind ze alleen met audio/video aansluitingen :(
Je zou dan eerst een ontvanger moeten hebben welke op eBay goedkoop te verkrijgen is. Daarna heb je bijvoorbeeld een cox naar ethernet convertor nodig, axis m701 (type is ff uit het hoofd) zou daarvoor geschikt zijn.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
klaasbram schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 14:02:
[...]

Je zou dan eerst een ontvanger moeten hebben welke op eBay goedkoop te verkrijgen is. Daarna heb je bijvoorbeeld een cox naar ethernet convertor nodig, axis m701 (type is ff uit het hoofd) zou daarvoor geschikt zijn.
Alleen kun je voor de prijs van die Axis beter gewoon een fatsoenlijke IP cam kopen van een redelijk merk.. Elro is geen kwalitatief hoogstaand spul, en daar ga je geen encoder van 300eur op aanknuppen, voor 300 eur kun je wel een IP cam vinden die betere kwaliteit geeft dan die hele Elro

[ Voor 7% gewijzigd door DJSmiley op 29-01-2011 14:07 ]

• The-Source
Een hele snelle Google via me gsm zegt 250 ex BTW dus 300 inclusief. Had die dingen wel goedkoper verwacht eigenlijk maar misschien zijn modellen zonder ptz ondersteuning goedkoper.

Verwijderd

Topicstarter
mede-tweakers,

bedankt voor jullie hulp, ik heb inderdaad gezien dat die kastjes dusdanig duur zijn, dat ik beter een IP-Cam kan kopen. Dit 'cadeau' dan maar een keer verkopen. Misschien dat iemand hem kan gebruiken als extra cam voor het bijbehorende schermpje :)

Wat mij betreft mag er een slotje op!
Pagina: 1