Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:55
hoi,

ik vroeg me af of iemand ook weet waar ik de layout kan krijgen van de socket 1155 pins.

ik heb een mobo gekregen van de winkel waarbij 1 pin beschadigd is. echter wil de winkel hier geen garantie voor geven en wordt het regelrecht terug in mijn schoenen geschoven.

ik heb echter toen ik het mobo uitpakte netjes erop gelet dat ik niets beschadigt heb. (na +- 100 andere mobo's weet je wel dat je hier voorzichtig mee moet zijn..)

nu hoop ik via die layout te achterhalen of de beschadigde pin ook erg van belang is.

alvast bedankt!

furian

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:37

D4NG3R

kiwi

:)

Terugsturen en aangeven dat hij DOA was. Welke pin was beschadigt? In het midden 1 of ergens aan de buitenrand?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
als het niet jou schuld is zal de winkel een andere moeten geven lijkt mij.
das de makkelijkste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
rechtsonderin de 3e pin.

1e als je vanaf de rechteronderkant kijkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Rechtsonderin en dan het 3de pinnetje kan haast sowieso niet door onkunde van degene die de cpu erin gezet heeft want dan zouden er sowieso al meer pinnetjes normaal gesproken verbogen moeten zijn. Dus ik zou zelf ook toch het board DOA sturen en eisen dat ze je een nieuw board sturen, en anders eens rechtstreeks met de moederboard fabrikant contact opnemen.

Overigens zat er op het socket wel het plastic afdekplaatje ?

[ Voor 8% gewijzigd door Roel1966 op 25-01-2011 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
Roel1966 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 19:13:
Rechtsonderin en dan het 3de pinnetje kan haast sowieso niet door onkunde van degene die de cpu erin gezet heeft want dan zouden er sowieso al meer pinnetjes normaal gesproken verbogen moeten zijn. Dus ik zou zelf ook toch het board DOA sturen en eisen dat ze je een nieuw board sturen, en anders eens rechtstreeks met de moederboard fabrikant contact opnemen.

Ja het kapje zat er dus ook wel op.. maar goed ik heb echt enorm veel pc's in elkaar gebouwd zoals ik al vermeld had heb ik wel eens vaker zo'n ellendig kapje eraf gehaald. en ik weet dan ook zeker dat ik echt niet zomaar zo'n deel afbreek bij het verwijderen van dat kapje.

Als je het pinnetje hebt: rechtstukje met een half bolletje omhoog dan is het bolletje omhoog afgeknapt (ontbreekt namelijk) het rechte stukje zit er nog wel..

Afbeeldingslocatie: http://img690.imageshack.us/img690/4187/socket2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Roel1966 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 19:13:

het kan wel, want aan de andere kant in het midden zou je normaliter het CPU optillen. Dus in de hoek waar een pin is afgebroken rust dan wat druk.. Maar toch, dan zouden er meer pinnen gebogen of zelfs afgebroken moeten zijn.

Gewoon nog een keer DOA aanvragen. Als ze het weigeren geef je gewoon aan dat hij zo uit de doos kwam.

De eerste 6 maanden is het toch de webshop die moet bewijzen dat JIJ het hebt gedaan.

[ Voor 11% gewijzigd door D4NG3R op 25-01-2011 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En je zou evt kunnen kijken of de fabrikant wel coulant is. De winkel hoort het op te lsosen, maar als je dat op die manier een boel gezeik bespaart is dat een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:50
Hoe kwam je erachter dat het pinnetje stuk was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
heel simpel. ik controleer elk moederbord voordat ik er de zooi op vast zet..
zo voorkom je domme ellendige dingen zoals dit.

echter werd bij het eerste telefoontje meteen al gepraat alsof ik het gedaan zou hebben en dat dit echt onmogelijk zou zijn dat het iets anders is/was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:33
Ik zou sowieso proberen terug te sturen, als dit er al mee gebeurd is dan is er niet zorgvuldig met het moederbord om gegaan.

Desondanks, een antwoord op de vraag uit de TS:
De socket 1155 pin layout kan je hier vinden. Vanaf bladzijde 88 begint het.

Het is wat lastig te zien op de foto, maar ik zou gokken dat de beschadigde pin 'AY-3' is, met als omschrijving 'RSVD-NCTF' wat staat voor 'reserved - non-critical to function. De precieze omschrijving daarvan op pagina 62:
"All signals that are RSVD and RSVD_NCTF must be left unconnected on the board."
(pin is op het PCB dus nergens op aangesloten, geen functie.)

... ofwel, als je 'm echt niet kan retourneren, dan kan het missen van pin AY-3 geen kwaad. Overigens lijken al die pinnen aan de schuine kanten NCTF te zijn, daar is over nagedacht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
Ok,

nou het probleem is op dit moment dat er regelmatig blauwe schermen voorbij komen enzo..

ik zal straks die pin layout eens bekijken..

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
die bsod's kun..
nen ook komen door het niet goed ingesteld staan van het geheugen of defect zijn hiervan

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Heb je dit moederbord online besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
idd online via salland..

ik heb het geheugen gecontroleerd, deze staat in de vql lijst..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:02
In de datasheet van je processor staan wel mooie plaatjes over de socket, met coördinaten:
http://download.intel.com...essor/datashts/323252.pdf
(niet de goede cpu denk ik)

Je moederbord heeft dit niet zo uitgeschreven denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

furian88 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 17:52:
idd online via salland..

ik heb het geheugen gecontroleerd, deze staat in de vql lijst..
En ben je nog op tijd voor retourneren onder de wet koop op afstand?

Als je de schade echt niet zelf hebt veroorzaakt, kan je daar toch gewoon gebruik van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
Ik heb geen idee.

ik heb in overleg met Harry van Salland de processor erop gedrukt om te testen hoe het ging..

eerste bsod kwam pas nadat ik al eens een keer prim95 had gedraait van ruim 2 uur (ja ik weet 24 is standaard ofzo.. maar de pc was nodig)

ik heb de hele boel ontvangen op: de 19 of 20e durf ik zo niet te zeggen..

ik ga zo de rma aanvragen echter wil salland dus geen garantie geven over wat er mee gaat gebeuren en of ik een nieuw mobo krijg of uberhaupt me geld terug als het andere niet kan..

oftewel kunnen ze niets doen zit ik gewoon zonder mobo en kan ik een nieuwe aanschaffen voor 100 eu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:33
jeroen3 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 18:08:
In de datasheet van je processor staan wel mooie plaatjes over de socket, met coördinaten:
http://download.intel.com...essor/datashts/323252.pdf
(niet de goede cpu denk ik)
Da's 1366, niet socket 1155. In mijn post hierboven vind je *wel* de juiste socket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
  • Laatst online: 19:13
Edmin schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 18:19:
[...]

En ben je nog op tijd voor retourneren onder de wet koop op afstand?

Als je de schade echt niet zelf hebt veroorzaakt, kan je daar toch gewoon gebruik van maken?
Om maar even een alu-hoedje op te zetten:
Als je meerdere keren contact hebt gehad met Salland, dan zullen ze dit echt niet accepteren onder de wet Koop op afstand. Het is namelijk zo dat je het product wel mag testen, maar niet werkelijk gebruiken.[/einde aluhoudje]
Waarschijnlijk gaan ze zich in zo'n geval dus daar op beroepen en dan sta je daar met je kromme pinnetje in je socket ;)

Ik zou sowieso even kijken of die BSOD's nergens anders aan liggen. Zoals vanaalten zegt, zal het waarschijnlijk niet aan je socket liggen. Die pin zit er namelijk voor 'niets'.
En als je er met Salland niet uitkomt, kun je altijd nog proberen om het pinnetje weer terug te buigen. Met een naald en een vaste hand moet dat lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
er valt niets terug te buigen.. het is voor de helft afgeknapt..

ik moest op aanraden van die harry dus de proc erin duwen.. dat heb ik gedaan..

lijkt me stug dat het geheugen de bottleneck is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
  • Laatst online: 19:13
furian88 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 19:56:
er valt niets terug te buigen.. het is voor de helft afgeknapt..

ik moest op aanraden van die harry dus de proc erin duwen.. dat heb ik gedaan..

lijkt me stug dat het geheugen de bottleneck is..
Hoeft niet per se de bottleneck te zijn maar het kan ook zijn dat je geheugen net iets meer spanning nodig heeft. Staat het ook wel op de QVL van je moederbord? En al een memtest gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:02
vanaalten schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 19:06:
[...]

Da's 1366, niet socket 1155. In mijn post hierboven vind je *wel* de juiste socket.
Het was ook een voorbeeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
ik ga nu zo memtest draaien..

ik heb hem ingesteld op 1.65 volt zoals door fabrikant gemeld wordt, net bij prime95 binnen 5 min bsod..

en ja hij staat dus op de QVL lijst..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Dit is niet jouw fout, dus je hebt gewoon garantie. Echter wordt het voor jou moeilijk, zij het niet onmogelijk om te bewijzen dat het niet jouw fout is, aangezien jij nogsteeds moet aantonen dat het een productiefout is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 19:39
Misschien kan dit goed voor je van pas komen?
quote: Burgerlijk Wetboek art.46d boek7
1. Gedurende zeven werkdagen na de ontvangst van de zaak heeft de koper het recht de koop op afstand zonder opgave van redenen te ontbinden. Indien niet is voldaan aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen, bedraagt deze termijn drie maanden. De eerste zin is van overeenkomstige toepassing vanaf de voldoening binnen de in de tweede zin bedoelde termijn aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen. Alles kan zonder opgaaf van redenen binnen 7 werkdagen ter creditering retour gezonden worden.
Geldt dus alleen als je 'm via internet hebt besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
mjah ik draai nu memtest.. maar er komen geen fouten..

ik laat hem de hele nacht draaien (tot 6 uur).

Ik heb al RMA aangevraagd, nu hopen dat ze gewoon niet gaan lopen moeilijk doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Beatboxx schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 21:38:
Dit is niet jouw fout, dus je hebt gewoon garantie. Echter wordt het voor jou moeilijk, zij het niet onmogelijk om te bewijzen dat het niet jouw fout is, aangezien jij nogsteeds moet aantonen dat het een productiefout is.
Ik maakte de doos open, en zoals gewoonlijk controleer ik alle hardware op eventuele optische fouten. Hierbij viel mij direct op dat er een pinnetje finaal was afgebroken.

Thats it? Wat meer wil de TS er van maken :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Inderdaad ^

De leverancier heeft gedurende de eerste 6 maanden na aankoop bewijsplicht. Laat hen maar aantonen dat jij dat pinnetje hebt afgebroken. Dat is iets dat ze nooit zal lukken. Zij kunnen immers niet aantonen dat het product tijdens transport of waar dan ook is beschadigd. Misschien hebben zij zelf de doos wel open gehad, of is het een product wat door een andere klant geretourneerd is, of .....

Geen probleem van maken dus. Gewoon garantie claimen en retour afzender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Daarbij is het ook nog eens zo dat het bijna onwaarschijnlijk is dat dit gebeurd kan zijn bij het erin of eruit halen van de cpu, want dan zouden er altijd meerdere pinnetjes verbogen moeten zijn en dat is ook al een sterk punt wat je kan aanreiken aan Salland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geniusboxen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-08 19:29
Stuur anders een aangetekende brief met een paar foto's. Leg duidelijk uit hoe JIJ denkt dat het gegaan is. En beroep je vervolgens op DOA. Nee heb je, ja kun je.....

EHSD-VM2D + PUHZ-SW50-VKA + PAR-WT50-A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
op dit moment prim95 aan het draaien, goeie 10 min al stable, gisteren bij 1 min al blauw scherm..

ik heb contact met salland hierover waarbij ze mij nog eens fijn duidelijk maken dat de fabriek geen garantie geeft op de socket en zij dat dus ook niet doen..

alsnog uitgelegd: al meer dan 200 pc's in elkaar gezet, controleer altijd de socket en mobo voor defecten doe dit niet voor de gein, je ziet die dingen al zo slecht omdat ze zo klein zijn.
Ik bel niet zomaar naar hun toe voordat ik uberhaupt een processor erop geduwt heb. verhaal erbij met link naar socket uitleg.pfd van intel. dat de pin die niet klopt inderdaad een reserved pin is.. maar dat ik toch degelijk bsod's krijg. en dat memtest zonder problemen 6 uur draait. en dat het mem ook in de QVL lijst staat.

Pagina: 1