Oeps, bedankt voor de move

DexterDee schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 19:17:
Mijn eerste bezoek aan de Verenigde Staten was op mijn 21e. Ik had in Nederland vantevoren een auto gehuurd via Hertz. Er stond op de site dat mensen ónder de 25 een major credit card op hun naam moesten hebben om een auto te kunnen huren. Ik heb een MasterCard en heb deze ook gebruikt voor de reservering. De reservering werd succesvol afgrerond en ik heb een printje meegenomen ter bevestiging hiervan.
Wat is een "major credit card" ? Ik heb een
ABN Amro Business Card die voldoet toch ook ofniet?
Gunner schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 19:23:
Vanwege dit soort dingen zou ik niet eens het risico *willen* nemen, maar goed ik ging op m'n 25e pas voor het eerst naar de USA dus geen enkel probleem mee gehad.
Buiten het feit dat je daar niet eens op je 20e een lekker biertje mag drinken in een horeca-gelegenheid.
Mja we "moeten" gewoon echt naar die beurs dus tja dan maar wat meer risico

En qua drank, dan drink ik ff 2 week wat minder/niets, kan ook geen kwaad voor een keer

Die site ben ik nu inderdaad al paar keer tegengekomen en hoor er goede dingen over alleen er staat dit in de disclaimer.
We rent to 21 years and older. All online reservations required minimum of 2 days rental. Damage waiver is available @ $11.99. Proof of Insurance isrequired if you are declining ours. An online reservation does not reflect vehicle availability.Ensure reservation by calling the location 48 hours prior to pick-up time. Our vehicles are only allowed for local driving with in 100 miles radius fromthe rental office except our Intermediate size vehicles(unlimited miles cost extra).No extra fee applies if you have an international drivers license or if you are under 25 and over 21. We accept cash deposits andprepaid cards also(certain restrictions apply).wereserve the right to refuse serviceto anyone.
Kom alleen verder op dit tegen
*************Minimum two days rental required************ Free Customer pickup is available in a local radius of10 miles from the rental office. We accept all major creditCards,Bank Debit cards,Cash Deposit and Prepaid Cards. Please confirm your reservation by calling the location 48 hours before your pick up date. .We rent to 18* year and older(*certain restrictions/charges may apply) . special weekly and&nmonthly rates available.
Beetje verwarrend. Ik zal ze maar es gaan mailen om te vragen hoe het precies zit.
Dick schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 19:59:
Er zal vast een (klein?) bedrijfje zijn waar je terecht kan, maar let dan wel even extra goed op de verzekering. Het komt ook wel eens voor dat je een extra fee betaald om de leeftijd naar beneden te brengen.
Ik wil me overigens ook wel vrijwillig als chauffeur aanmelden hoor

Haha je mag best chauffeuren hoor... moet je alleen wel ticket/hotel betalen

The Eagle schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 20:07:
Op zich is het niet eens zo heel vreemd dat met in de USA wil dat je een aantal (liefst 5+ dus) je rijbewijs hebt om een auto te kunnen huren. Been there, done that. Waar we hier in NL heel erg blij zijn met een snelweg die 3 baans is, is dat daar een gemiddelde weg om een wij heen. Not shitting you. Highway is 2x5 baans minimaal. Rechts inhalen toegestaan. Rechts afslaan als rechtdoor rood heeft en er kruisend verkeer is ook. Kortom: behoorlijk goed opletten. En dan (nofi) wil je geen snotneus hebben die je auto in elkaar rijdt en je vervolgens (want dat is ook de US) aanklaagt voor x miljoen dollar omdat je er niet bij had verteld dat ie uit zijn doppen moest kijken.
Komt nog eens bij dat het er behoorlijk uitgestrekt kan zijn. Ik ben zelf met de auto dwars door de Mojave Desert gereden van Phoenix naar Las Vegas. Ik kan je melden dat ik op een gegeven moment blij was dat ik ver voor me iets zag gebeuren wat me triggerde. Na 200+ km rechtuit rijden op de CC was mijn aandacht behoorlijk verslapt merkte ik. Had er iets vlak voor mijn neus gebeurd had ik niet in kunnen grijpen; mijn reactiesnelheid was te laag geweest. Als je wat ervaring hebt dan weet je dat zoiets kan gebeuren; voor minder ervaren bestuurders geldt dat een stuk minder.
Ik heb nu o.a. in Parijs gereden en van wat ik hoor is dat toch stukken lastiger dan in Amerika qua drukte/chaos.
Die lange stukken zijn natuurlijk wel wat "gevaarlijker" maarja moet mijn bijrijder me maar wakker houden

theHoff schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 14:53:
Tip van de dag. Vlieg op Las Vegas. Nevada heeft een stuk betere voorwaarden met betrekking tot het huren onder de 25/21. Daarnaast is het huren nog goedkoper ook en zijn de vluchten ook goedkoper. Tenminste dit was in mijn geval, 4 jaar geleden.
Edit: maar het lijkt er op dat onder de 21 je toch eigenlijk wel een probleempje hebt in America. Ik zou bellen. Ik kon online bepaalde type's auto's niet reserveren/regelen, maar op locatie was toen alles achteraf toch mogelijk omdat ik uit Nederland kwam.
Ik zal es kijken wat dat aan geld voor iig het ticket scheelt en wat verhuur bedrijven in omgeving LV zoeken.
[
Voor 5% gewijzigd door
DefLite op 26-01-2011 15:20
]