Verkeerde HDD bestelt

Pagina: 1
Acties:

• Rudyy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-02 10:06
Ik heb een nieuwe HDD nodig voor mijn laptop, een Asus A6JC Q088H (bekend van dit topic: [Ervaringen] Asus A6/Z92 serie - Deel 10)

Helaas heb ik de verkeerde besteld!:(

Ik heb een sata 150 besteld maar in mijn laptop moet een HDD met allemaal pinnetjes! Een helpdeskmedewerker vertelde mij dat dit Pata is en dat ik die nodig heb. Ik wil hem graag bestellen op www.informatique.nl aangezien ik de andere HDD dan retour kan sturen. Ik kom er alleen echt niet aan uit welke ik nou moet nemen! Ik zie ook nog verschil tussen IDE, dan noemen ze Pata weer ATA en dan staat er weer een getal achter 100 of 133!

Hoop dat jullie tweakers me kunnen helpen.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
http://www.informatique.n...in/iqshop.cgi?M=ART&G=028

Daar staat een hele lijst met 2,5 inch HDD's

Achter elke HDD staat SATA of PATA

Jij moet een PATA hebben, het aantal GB moet je zelf even zoeken.

Alleen Western Digital heeft nog PATA schijven op die site

[ Voor 12% gewijzigd door Ernemmer op 25-01-2011 17:47 ]

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
In principe maakt 100 of 133 niet zoveel uit bij een p-ATA schijfje en voor zover ik kon zien bij Informatique hebben ze alleen deze http://www.informatique.n...rpio-blue-160gb-pata.html nog op voorraad. Ook al ondersteund je controller p-ATA 133 dan werkt een p-ATA 100 er ook altijd wel op althans dat is mijn ervaring vanuit het verleden met de p-ATA schijven.

• Rudyy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-02 10:06
Heb m bestelt, morgen binnen als het goed is ben benieuwd!

Toch wel belachelijk dat je hier voor 160 GB evenveel betaalt als 2TB in een desktop :@

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het is een verouderde standaard, daarom betaal je meer. Je kan ook een IDE->SATA converter kopen, maar in een laptop is dat lastig (past niet in de behuizing).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.