Toon posts:

[Snow Leopard] Wachtwoord

Pagina: 1
Acties:
  • 552 views

Verwijderd

Topicstarter
Ok, iets heel vaags, ik zit op mijn Macbook Pro met de laatste SL, en all of a sudden werkt mijn normale oude wachtwoord niet meer. Ik kan dus niks, geen install doen want overal moet ik het w8woord invullen.

Ik vraag me ten eerste af hoe dat in 1x komt, lek in software of beveiliging, virus?

Ten tweede hoe krijg ik dit weer terug, want ik wil graag iets installeren... :/

• o.poulssen
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-03-2022
volgens mij is dit de laptop die voortkomt uit het vorige gesloten topic ;)
die gejatte dus...

iMac 2020 i7

Verwijderd

Topicstarter
OMG, dat zat er dus al dik in, als je hier een beetje frequent zit weet je dat ik al een MBP heb.
Wat een achterdochtigheid hier zeg, en snelle oordelen, kom op man

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-01 10:31

zAo

GPLv2 Fanboy

Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 17:33:
OMG, dat zat er dus al dik in, als je hier een beetje frequent zit weet je dat ik al een MBP heb.
Wat een achterdochtigheid hier zeg, en snelle oordelen, kom op man
Rustig maar; probeer het eens op te vatten als een grapje *O*

Je kan je Mac in singleuser mode booten (ik meen Command + S ingedrukt houden voor de 'Gong'). Dan krijg je een terminal. Vanuit die terminal kun je met het volgende commando je user resetten:
passwd <gebruikersnaam>

Succes.

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
zAo schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 18:18:
[...]

Rustig maar; probeer het eens op te vatten als een grapje *O*

Je kan je Mac in singleuser mode booten (ik meen Command + S ingedrukt houden voor de 'Gong'). Dan krijg je een terminal. Vanuit die terminal kun je met het volgende commando je user resetten:
passwd <gebruikersnaam>

Succes.
Ik mag toch hopen dat je op die terminal eerst moet inloggen... met het wachtwoord.

Het juiste antwoord kon zoals gewoonlijk binnen een paar seconden via Google gevonden worden: http://support.apple.com/kb/ht1274

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• o.poulssen
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-03-2022
sorry hea, ik kon die opmerking even niet laten, kan je m niet recoveren met je orginele osx instal dvd?

iMac 2020 i7

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-01 10:31

zAo

GPLv2 Fanboy

Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 18:51:
[...]
Ik mag toch hopen dat je op die terminal eerst moet inloggen... met het wachtwoord.
Nee. Hardware toegang geeft je de mogelijkheid om er alles mee te doen.
Dit moet je doen om precies te zijn:
1. Boot into single user mode (press Command-S at power on)
2. Type fsck -fy
3. Type mount -uw /
4. Type launchctl load /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.DirectoryServices.plist
5. Type dscl . -passwd /Users/username password, replacing username with the targeted user and password with the desired password.
6.Reboot
Het juiste antwoord kon zoals gewoonlijk binnen een paar seconden via Google gevonden worden: http://support.apple.com/kb/ht1274
Daar heb je het wachtwoord dus voor nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb het geprobeerd maar hij doet het niet. Pass lijkt nog hetzelfde te zijn

• rexgildo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-11-2025
het gaat om het admnistrator pw denk ik? Booten met install cd van osx, (c indrukken bij booten voor het verschijnen van het apple logo,kies taal, dan niet installeren, maar uit menu bar Utilities kiezen -> Password reset. (kies bij bekende users uit het pulldown menu niet de system root, maar je gewone ~ account)

Als je alles gedaan hebt en dan weer in osx geboot bent ook even je nieuwe pw aanpassen in keychain. Wordt niet geupdate door de reset via install cd.

Verwijderd

Topicstarter
rexgildo schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 00:15:
het gaat om het admnistrator pw denk ik? Booten met install cd van osx, (c indrukken bij booten voor het verschijnen van het apple logo,kies taal, dan niet installeren, maar uit menu bar Utilities kiezen -> Password reset. (kies bij bekende users uit het pulldown menu niet de system root, maar je gewone ~ account)

Als je alles gedaan hebt en dan weer in osx geboot bent ook even je nieuwe pw aanpassen in keychain. Wordt niet geupdate door de reset via install cd.
Ik zal dit nog even proberen. Ik heb het gister al eens gedaan maar wist niet zeker of ik de user heb gekozen i.p.v de root.
Als dit niet werkt dan doe ik een backup en een clean install...

Wat ik toruwens nog wle heel vreemd vind is hoe het zomaar kan dat het wachtwoord gewijzigd is. Dat is toch niet zomaar mogelijk?
Zou het met FaceTime te maken kunnen hebben? (Wilde gok hoor, kan me nog rond die tijd herrinerren dat ik een wedstrijd ging kijken op mijn iPhone via FaceTime... :P )

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 16:38

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Ik kan me haast niet voorstellen dat de TS niet gegoogled heeft alvorens hier een topic te openen.

Mijn Google Search

Er wordt hier wel enige inzet verwacht. Deze gaat dus op slot.

Launching containers into space

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.