Nieuwe Serial ATA/300 harde schijf?

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views

• DenizYlmz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Hi guys! :)

Ik heb een vraag.

Ik ben van plan om een 1TB harde schijf te kopen, Serial ATA/300
(LINK: http://www.paradigit.nl/P...721010CLA332/default.aspx )

Op dit moment heb ik een Seriele ATA/100 schijf ingebouwd. Ik wil de Seriele ATA/300 er dus naast inbouwen. Plek genoeg. Mijn vraag is, wat is het verschil tussen SATA/100 en SATA/300?

Dan nog één vraagje, op welke aansluiting kan ik hem dan het beste aansluiten?
Ik heb er 3, één is er al gekozen:

O O

O

Zo ziet het er uit, en de linksbovenste is al in gebruik. Welke aansluiting heeft zegmaar de hoogste "prioriteit"?

Voor de zekerheid, mijn specs:
Dell XPS 420
Quad Core Q6600
4 GB RAM
Windows Vista(binnenkort stap ik over op 7)
ATI Radeon 3870 X2

Sorry voor de vage vraagstelling, nogal een newbie op dit gebied :X

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat had je zelf al gevonden? DIt soort dingen is 2 sec google namelijk :)

Qua aansluitingen: er is geen specifieke prio. Dat was in de tijd van IDE / ATA wel anders, maar geldt nu niet meer. D'r kan namelijk maar 1 SATA device op een kabel ;)
Gewoon in je BIOS aangeven waar je van wilt booten :)

Enige wat roet in het eten zou kunnen goolien is je voeding, maar als ik de rest van de specs zie denk ik dat die een extra HDD wel zal kunnen trekken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-11-2025
SATA100 bestaat niet, denk dat je SATA150 bedoeld?
Verschil tussen SATA150 en SATA300 is de doorvoersnelheid, maar dat verschil merk je nauwelijks in jouw geval. SATA150 zou maximaal tot 150MB/s kunnen gaan, en SATA300 tot 300MB/s.
Aansluiting op je mobo maakt niet uit, zijn allemaal even snel, kies gewoon degene waar je t makkelijkste bij kunt.

• DenizYlmz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Super! Erg bedankt voor de snelle reacties! Ik ga hem bestellen :]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:39

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Misschien handig om de volgende keer eerst zelf eens in de materie te gaan verdiepen, hier op GoT verwachten wij toch enig eigen initiatief. Met een beetje onderzoek had je dit zelf echt wel moeten kunnen vinden. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Dit topic is gesloten.